روزانه های سینمایی

فیلم های ایرانی شبکه به مرز ۵۰ عنوان رسید

نمایش خانگی بدون احتساب شش عنوان فیلم از گروه «هنر و تجربه»، تقریبا به اندازه و با همان سرعت سال گذشته در تامین خوراک متنوع برای مخاطبان خود کم نگذاشته است و زمینه ای را  فراهم کرده است تا خیلی از مردمی که سینما رفتن در توانشان نیست و یا به آن دسترسی ندارند، تازه ترین فیلم های روز سینمای ایران را ببینند

تا اینجای کار موسسات ویدیو رسانه موفق به تامین و عرضه ۵۰ عنوان فیلم سینمایی در شبکه نمایش خانگی شده اند و فقط ۱۰ عنوان از سینما و فیلم های اکران شده در سالجاری عقب هستند. نمایش خانگی بدون احتساب شش عنوان فیلم از گروه «هنر و تجربه»، تقریبا به اندازه و با همان سرعت سال گذشته در تامین خوراک متنوع برای مخاطبان خود کم نگذاشته است و زمینه ای را  فراهم کرده است تا خیلی از مردمی که سینما رفتن در توانشان نیست و یا به آن دسترسی ندارند، تازه ترین فیلم های روز سینمای ایران را ببینند. البته هر چه جلوتر می رویم مشتریان نمایش خانگی به سراغ شیوه های تازه ای برای تهیه فیلم می روند و خرید دی وی دی را مگر به ضرورت در اولویت قرار نمی دهند. شیوه ها و روش های نو برای تهیه و تماشای فیلم مثل بردن فلش به ویدیو کلوب محله و یا شارژ آن توسط دوست و رفیق، هیچ سود و آورده ای برای ناشران ندارد سهل است موجب ضرر و زیان آنها و اشاعه نسخه غیرمجاز در جامعه مصرف کنندگان و بینندگان است. این در حالیست که تلویزیون های ماهواره ای گرسنه و تشنه فیلم هم بی محابا آثار شبکه را به حراج می گذارند تا با فروش اجناس بنجل و تقلبی خود، صنار و سه شاهی کاسب شوند. بنابراین تامین و عرضه ۵۰ فیلم در ۹ ماهه سالجاری قطعاً سود ودرآمدی به اندازه سال گذشته و سال های قبل از آن برای ناشران ویدیویی به همراه نداشته است و شیب منفی کسب درآمد از این پس هم ادامه خواهد یافت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید