روزانه های سینمایی

صنف جدید ویدیو رسانه آدرس غلط نیست؟

در شرایطی که همه شواهد و قرائن گویای افت فروش نسخه فیزیکی محصولات نمایش خانگی است و بیشتر مشتریان این شبکه تازه های تصویری شبکه را بر بستر اینترنت بصورت استریم یا دانلود دنبال و تماشا می کنند، چه اصراری بر احیا و ساماندهی ناشران فیزیکی وجود دارد؟

زمزمه هایی در باره اعلام موجودیت یک تشکل تازه در بین فعالان نمایش خانگی به گوش می رسد. بعد از انجمن صنفی، اتحادیه صنفی و کانون موسسات نمایش خانگی، حالا نوبت به تشکلی تحت عنوان «کانون صنفی فعالان نمایش خانگی» رسیده است تا با همراهی اعضایش در تدارک برنامه های ویژه ای برای تعامل با دولت و تحقق هدف های پیش بینی شده باشد. سوالی که صنف جدید باید آن به آن پاسخ دهد، آن است که در شرایطی که همه شواهد و قرائن گویای افت فروش نسخه فیزیکی محصولات نمایش خانگی است و بیشتر مشتریان این شبکه تازه های تصویری شبکه را بر بستر اینترنت بصورت استریم یا دانلود دنبال و تماشا می کنند، چه اصراری بر احیا و ساماندهی ناشران فیزیکی وجود دارد؟

اگر این صنف تازه درصدد انتقال تدریجی تجربه های انباشته شده خود به سوی vod است، این اقدام را باید به فال نیک گرفت اما اگر این تصور وجود دارد که با کمک دولت می توان رویای تیراژهای چند صدهزار تایی را در قالب لوح فشرده دوباره عینیت بخشید، باید به شکل گیری صنف جدید شک کرد و منتظر بود که سرنوشت محتوم سه تشکل پیشین برای آن هم تکرار شود.

تعلل موسسات ویدیو رسانه برای راه اندازی یک سامانه جامع ویدیو استریم، در آینده کار را برای آنها سخت خواهد کرد و اگر بخواهند در این عرصه به ادامه فعالیت بپردازند باید هزینه زیادی را صرف برند سازی در فضای رقابتی موجود در اینترنت کنند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید