روزانه های سینمایی

چرا سینماها در شب اول ماه ربیع تعطیل بودند!؟

جا دارد از سال آینده، مسئولان مربوطه در جدول تعطیلی سینماها تجدید نظر کنند و از ابتدای شب اول ماه ربیع اجازه بازگشایی سینماها را به روی مردم بدهند تا ۵۰۰ سالن سینما در کشور به عنوان یکی از کانون های سالم فرهنگی پذیرای خانواده ها و جوانان گردند.

فضلیت حلول ماه ربیع الاول و شب اول این ماه بسیار زیاد است و به مومنان سفارش شده است تا در غروب آخرین روز ماه صفر پایان این ماه سخت را به یکدیگر تبریک بگویند. مسلمانان با یادآوری رحمت های واسعه خداوندی که در ربیع الاول نازل شده است، به استقبال زادروز نبی اکرم (ص) می روند و  ابراز شادمانی کنند.

به همین خاطر رسانه ملی همگام با پشت سرگذاشته شدن دو ماه سوگ و عزا، تجدید نظر اساسی در جدول برنامه هایش ایجاد می کند و از همان شب اول ماه تغییر ذائقه مردم را با پخش برنامه های شاد در دستور کار قرار می دهد. سوالی که در همین رابطه به ذهن خطور می کند آن است که چرا سینماهای کشور در شبی چنین فرحناک تعطیل هستند و چراغ و روشنایی اشان را از مردم شادمان دریغ می کنند؟

تماشای فیلم های کمدی و سرگرم کننده در شبی که مطلع بهار ماه هاست، حلاوت دیگری دارد و امسال که روز اول ماه ربیع به جمعه افتاده است و مردم در تعطیلات به سر می برند، می توانست شبی خاطره آفرین را برای مردم در بیرون از محیط بسته خانه ها رقم بزند.

به همین خاطر جا دارد از سال آینده، مسئولان مربوطه در جدول تعطیلی سینماها تجدید نظر کنند و از ابتدای شب اول ماه ربیع اجازه بازگشایی سینماها را به روی مردم بدهند تا ۵۰۰ سالن سینما در کشور به عنوان یکی از کانون های سالم فرهنگی پذیرای خانواده ها و جوانان گردند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید