روزانه های سینمایی
هنر هشتم

هنر هشتم

صاحب نظران دردنیای مدرن روابط عمومی را به هنر هشتم تعبیر کرده اند. چرا امیر زم این نام را برای موسسه خود در اوایل دهه هشتاد برگزید، بر کسی معلوم نیست. بعید نیست او ویدیو را پس از سینما هنر هشتم به حساب آورده و وزن آن را در بین هنرها قابل اعتنا دانسته باشد.

هنر هشتم از حیث آمار یکی از موسساتی است که در طول دهه هشتاد صدها پروانه نمایش از مرجع نظارتی دریافت کرد و  در مقابل منحنی فعالیت های آن هر چه به پایان دهه نزدیک شد، به خط افقی میل کرد و از شدت فعالیت های آن کاسته شد. هنر هشتم همانند بسیاری از موسسات با به حاشیه رفتن فیلم خارجی، گران شدن رایت فیلم سینمایی ایرانی، افزایش شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی و حضور موسسات قویتر ویدیو رسانه، به حداقل فعالیت در شبکه اکتفا نمود.

با این همه نام هنر هشتم بویژه در دوران عرضه محصول بر فرمت vhs و vcd در خاطره ها مانده است. هنر هشتم اگر شرایط را برای آماده سازی و انتشار سریال فرینچ محصول ۲۰۱۰ مساعد می دید، می توانست بار دیگر در شبکه میدانداری کند ولی تغییر آرایش رسانه ای و سرعت عمل رسانه های رقیب باعث شد تا برای او و دیگر موسسات، تامین و توزیع سریال خارجی برای همیشه از دستور کار خارج شود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید