روزانه های سینمایی

هیات مدیره جدید این انجمن صنفی ، ترکیب خود را در خانه سینما شناخت!

دوره دو ساله هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های ویدیویی برخط هفته آخر مرداد به پایان رسید و دوره تازه انتخابات آن برگرار شد. نکته جالب توجه پیرامون تصمیمات صنفی این انجمن نوپا آن بود که محل برگزاری جلسه آن خانه سینما بود. زیرا انجمن صنفی شرکت‌های ویدیویی برخط به عضویت خانه سینما در آمده است تا پس از این رابطه معنادارتری با بدنه سینمای ایران و جامعه اصناف سینمای ایران داشته باشد. این در حالیست که در مردادماه سال‌جاری اتحادیه صوت و تصویر فراگیر ایران موسوم به رصتا نیز رسماً کار خود را آغاز کرده بود تا صدها سکوی دارای مجوز فعالیت از ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر) را تحت پوشش قرار دهد.
هر قدر در شکل‌گیری رصتا صداوسیما(ساترا)نقش مشوق و حامی را ایفا کرد، اما انجمن صنفی شرکت‌های ویدیویی برخط با هدایت و راهبری دبیر خود محمدمهدی عسگرپور که همزمان رییس هیات مدیره خانه سینما نیز می‌باشد، ترجیح داد به مدد تجربیات انباشته خود با استفاده از ظرفیت‌های موجود در تشکیلات مردم نهاد مثل اتاق بازرگانی تهران و نیز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، استقلال خود را حفظ کند. انجمن در اصل اتکای خود را بر بنیان‌های جامعه مدنی و تعامل با دستگاههای حاکمیتی استوار ساخته است تا در رهگذر تغییر و تحولات مدیریتی در بخش‌های اجرایی، آسیب کمتری ببیند‌.
اعضای انجمن در سالهای گذشته تلاش زیادی کردند تا مجلس، دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی متقاعد شوند یک مرجع فرادستگاهی بر سکوهای برخط یا پلتفرم‌های اینترنتی نظارت کنند، اما زور آنها نرسید و اراده سیاسی اقتصادی بخش‌هایی از حاکمیت، بر استمرار نظارت همگانی صداوسیما اصرار ورزید.
فارغ از آنکه انجمن صنفی شرکت‌های ویدیویی برخط و اتحادیه سراسری رصتا مجوز فعالیت خود را از دو مرجع مختلف دریافت کرده‌اند، می‌توان ادعا کرد که شرکت‌های اصلی تولید انواع محتوای نمایشی و سرگرم کننده در انجمن و سایر شرکت‌ها در اتحادیه عضویت دارند.
هیات مدیره جدید انجمن شرکتهای ویدیویی برخط در حالی سومین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند که نسبت به گذشته فشارهای کمتری از سوی نهادها و دستگاه‌های مختلف بر روی آنهاست و به هر بهانه‌ای ناگزیر به حضور در مجامع قضایی و مشابه آن نیستند.

یادآور می‌شود،‌در ترکیب جدید هیات مدیره آقایان علیرضا سرتیپی، محمد صراف، محمدجواد شکوری مقدم، حین میرطاووسی، سعید رسول اف به عنوان اعضای اصلی و رامین موسوی و امیرپروین حسینی به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید