روزانه های سینمایی
موسسه رودکی

موسسه رودکی

آقای صدیقی بعد از آنکه دوران رسمی خدمت و همکاری اش با معاونت هنری وزارت ارشاد را پایان یافته دید، به یاد خاطرات شیرین سالها کار و فعالیت در تالار رودکی(وحدت کنونی) خشت اول بنای موسسه فرهنگی و هنری رودکی را بنیان نهاد.

سال ۱۳۸۷ بود که مخاطبان محصولات شبکه نمایش خانگی با نام تازه ای در بین موسسات ویدیو رسانه روبرو شدند و کنجکاوانه نخستین محصولات منتشره موسسه رودکی را خریدند. رودکی در بین اهالی ویدیوی ایران به عنوان عرضه کننده عناوین داستانی ویدیویی شهرت دارد.

این موسسه از نخستین موسساتی بود که تولید تله فیلم را جدی گرفت و پس از موسسه سینما ۲۴ سرمایه گذاری برای انیمیشن را هم در سال ۹۲ در دستور کار خود قرار داد. رودکی طی ۵ سالی که از فعالیت رسمی آن می گذرد، علاوه بر تامین و عرضه ۲۵ عنوان فیلم ویدیویی، مبادرت به تولید ۶ فیلم  داستانی ویدیویی نیز کرده است. به همین خاطر شمار فیلم های سینمایی ایرانی موسسه از۸ عنوان فراتر نرفته و دهها انیمیشن توزیع شده نیز تنوع سبد کالایی موسسه را در پی داشته است. رفیق گرمابه و گلستان صدیقی در تمام این سالها آقای ریاحی همکار خوشنام او بوده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام.
    اینجانب رضیی از مووسسه فرهنگی هنری آوای فرهنگ پارسی هستم.
    همیشه مخاطب نگاشته هاتونم.
    با تشکر از زحمات شما…
    الان یه کمکی ازتون میخواستم اینکه اگه لطف کنید و ادرس و تلفن چندتا از موسسات صوتی و تصویری مثل هنر هشتم، قرن بیستم و ….را به ایمیلم ارسال کنید بسیار ممنون میشم.

    با تشکر
    رضیی

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید