روزانه های سینمایی
آرزو بر جوانان عیب نیست

آرزو بر جوانان عیب نیست

به ندرت در اکران عمومی برای فیلمسازان این فرصت پیش آمده است که همزمان دو فیلم را بر پرده داشته باشند اما اکران عمومی "آقای الف" و " تلفن همراه رییس جمهور" نشان داد که علی عطشانی از این موهبت برخوردار شده است و در حالیکه دهها فیلم سالهاست رنگ پرده را به خود ندیده اند، کارهای او آنقدر پتانسیل دارند که سینماداران برای نمایش آنها داوطلب باشند.

علی سر پر شوری دارد چه آن زمان که نخستین فیلم های ویدیویی اش را یک بعد از دیگری ساخت و چه آن زمان که توانست حاج اقا زم را تهیه کننده فیلم جنجالی " دموکراسی تو روز روشن " خود کند و راه را برای ساخت فیلم های بعدی اش هموار سازد.

عطشانی جوان این بار نام خود را به عنوان اولین کارگردان جوان مبدع ساخت فیلم سه بعدی درایران ثبت کرد و خود را در کانون توجهات قرار داد.

جوانانی مثل او و کیایی سازنده "ضد گلوله" را که می بینم افسوس می خورم به حال کسانی که فکر می کنند، راه ورود به سینما از پارتی بازی و رانت خواری می گذرد و لابد استعداد و پشتکار در آن هیچ مدخلیتی ندارد.

صنعت سینمای ایران هنوز در تقلای پوشیدن لباس دیجیتال بود که عطشانی ضرورت نصب سامانه ها نمایش فیلم سه بعدی را هم ضروری نشان داد. در حال حاضر سالن های محدود و انگشت شماری می توانند نسخه سه بعدی فیلم " آقای الف" را نشان دهند. عطشانی اگر نخستین تجربه سه بعدی خود را به روش آزمون و خطا ساخته شاید به امید روزی نشسته است که کارهای بی نقص و او و سایر فیلمسازان در عرصه سه بعدی در سینماهای بیشتری به نمایش درآیند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن جناب غلامرضا موسوی تهیه کننده من مادر هستم در مصاحبه ای فرمودند بودند دارند تلاش می کنند اصلاحیه وارده به فیلم را با مذاکراتی کاهش دهند ، آیا این کار انجام شده است ؟ 

    • صدور پروانه نمایش و النهایه توزیع آن به معنی توافق تهیه کننده و مسئولان صدور پروانه نمایش خواهد بود. بنابراین مادام که کار عرضه نشده است نمی توان در باره شدت و میزان اطلاحات چیزی گفت

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید