روزانه های سینمایی
کار نیکو کردن از پر کردن است

کار نیکو کردن از پر کردن است

تامین و انتشار عناوین نسبتاً جذاب، دغدغه همیشگی موسساتی بوده است که خواسته اند، به هر قیمتی مخاطبان واقعی خویش را حفظ کرده و بر شمارشان بیفزایند. کار کوچک و کمی نیست که علیرغم دسترسی رایگان به فیلم ها و سریال ها در شبکه های تلویزیونی رسمی و غیر رسمی، موسساتی ریسک هزینه تامین و تکثیر عناوین خارجی را به جان بخرند و در هر شرایطی نوار انتشار فیلم هایشان قطع نگردد.

"قرن جدید" با خرید رایت ویدیویی مسابقه شش قسمتی"رالی ایرانی" و انتشار عناوینی همچون "جادو گر شهر اوز" و "جستجوی عدالت" نشان داد، در سال جدید با انر‍ژی بیشتری درر بازار حضور خواهد داشت.

"هنرنمای پارسیان" و "قرن ۲۱" نیز نشان داده اند که اگر هر ماهه دو یا سه عنوان فیلم به بازار نفرستند، اشتهایشان فروکش نمی کند.

"هنرنمای پارسیان" با تامین فیلم دیدنی "دایناسور" دوباره نت خرید فیلم ایرانی را نوشت تا نغمه موزون تری را به گوش مخاطبانش برساند. همین موسسه در هفته گذشته در عرضه همزمان چند عنوان فیلم خارجی برای کودکان و خردسالان رکورد زد و مساحت زیادی از پیشخوان های فروش را به خود اختصاص داد.

به نظر می رسد، چنین موسساتی اگر چه تحولات سیاسی اجتماعی کشور را از رهگذر انتخابات پیش رو مثبت ارزیابی می کنند اما بر این عقیده هم ابرام دارند که آینده بازار را آنها با پشتکار و حضور مستمرشان رقم می زنند. در اینصورت فردا روزی در دیدار با مدیران جدید، کارنامه پربارتری را نسبت به رقبا به رخ خواهند کشید.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید