روزانه های سینمایی

این موسسه برای تجارت الکترونیک ویدیویی، شریک نمی خواهد

 

اختلاف بین موسسه «تصویرگستر پاسارگاد» با شرکت های ویدیوی درخواستی یا همان «مراکز عرضه برخط ویدیویی به گونه درخواستی»ابعاد تازه ای به خود گرفته است. بعد از آنکه «تصویرگستر پاسارگاد» در عرضه فصل دوم سریال «شهرزاد» قید همکاری با شرکت های vod را زد و سایت «لوتوس پلی» را راه انداخت، اعتراض انجمن شرکت های ویدیوی درخواستی که به نتیجه نرسید هیچ، بلکه «تصویرگستر پاسارگاد» گام دیگری را برای اثبات راسخ بودن و قاطعیت خود برداشت و فیلم های سینمایی خود را هم از سبد شرکت های فوق دور کرد.

حالا چند هفته ای است که فیلم های سینمایی ایرانی «تصویرگستر پاسارگاد» برخلاف گذشته که همزمان در سایت اختصاصی موسسه و سامانه های ویدیوی درخواستی بارگذاری می شدند، انحصاراً در «لوتوس پلی» عرضه می شوند و دسترسی به آنها در وب سایت و اپلیکیشن «مراکز عرضه برخط ویدیویی به گونه درخواستی» وجود ندارد. پرواضح است که این اقدام «تصویر گسترپاسارگاد»راه هرگونه همکاری آن موسسه با شرکت های یاد شده را در کوتاه مدت مسدود می سازد و هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک، با اجرای طرح های توسعه، «لوتوس پلی» سرآمد برندهای موجود در بین «مراکز عرضه برخط ویدیویی به گونه درخواستی» گردد.

یادآور می شود «تصویرگستر پاسارگاد»از ابتدای سالجاری تاکنون فیلم های سینمایی:«سلام بمبئی»، «گیتا»، «نفس» و «خوب، بد، جلف» را تامین و به دو روش فیزیکی و اینترنتی توزیع کرده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با عرض سلام

    تا زمانیکه سامانه ای فراگیر و کارآمد (سامانه ملی ندا) که بتواند منافع تمامی ذینفعان این حوزه را برآورده کند. این اختلاف ها و کش و قوس ها همچنان ادامه خواهد داشت. و دود آن بچشم کاربران نهائی خواهد رفت که برای دیدن فیلم درخواستی خود مجبورند بین سرویس دهندگان مختلف اینطرف و آنطرف سرگردان باشند و چه بسا هم کیفیت مناسب راهم کسی برایشان تضمین نکند. و همچنین مدیریت حاکم بر حوزه نمایش درخواستی هم توانایی نظارت را بر اینگونه مشکلات نداشته باشد. 

    جناب آقای فروتن ، نمی دانم در آخرین تغییرات آئین نامه تاسیس و نظارت بر مراکز عرضه بر خط ویدئویی آیا پیش بینی چنین مسائلی شده است یا نه؟

      در بخش نظارت آئین نامه، سایت ها و موسسات ویدئو رسانه عرضه کننده نمایش 

    درخواستی، با چه مکانیزمی از نظر فنی ، کیفیت ، دریافت آمارها مورد نیاز مدیران تصمیم گیر سینمایی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

    آیا این اختلافات ناشی ازعدم تعریف مشخص از ''سامانه نمایش درخواستی'' سند نمی باشد؟
    سامانه یعنی سیستمی که با اجزاء هماهنگ اهداف مشخصی را پیاده سازی میکنند.
    آیا پروژه سند در بطن خود توانایی جمع کردن تمامی ذینفعان را زیر یک چتر که همان سامانه باشد دارد.
    تجربه من میگوید ، پروژه سند با مسیری را که تا کنون طی کرده است . با توجه به پتانسیل شرکتهای سرویس دهنده که بتنهایی برای تعداد مشخصی از کاربران نمایش درخواستی قابل حصول است اما هر کدام به تنهایی توان پاسخ دهی درخواست کاربران میلیونی سراسر ایران و منطقه همسایگان دور و بر ما را نخواهند داشت.بهمین دلیل باید هرچه زودتر با امکانات سازمان سینمائی و سازمان فناوری   اطلاعات و اتحادیه موسسات ویدئو رسانه بعنوان چرخ زیرین تامین تولیدات سینمایی ، سامانه ملی ندا در دستور کار اجرایی قرار گیرد و بازار بکر حوزه نمایش درخواستی رونق واز اینطریق نهضت تولید محتوا و تولید فیلم و سریال شکل گرفته و اشتغال در حوزه سینما و فناوری اطلاعات افزایش یابد تا شاهد شکوفایی  در حوزه ای که در آن فعالیت می کنیم باشیم.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید