روزانه های سینمایی
خبرهای کوتاه

خبرهای کوتاه

گارانتی تمام شد

دور از جان شما کاربران گرامی، چهار روز گذشته در بیمارستان بستری بودم و راهی اتاق عمل هم شدم. خب با ۵۴ سال سن باید خدا را شاکر باشم که گارانتی اهدایی حضرت خالق تا این جای کار بی نقص عمل کرد و سر و کار مرا به دوا و درمان نکشید. از این به بعد به خدمات پس از خلقت و دعای دوستان خیرخواه برای ادامه درمان هایم بیشتر محتاج هستم.!

برای عافیت و شفای عاجل همه هموطنان بیمار خاصه کسانی که در گرفتاری و شدائد روزگار پناهی جز خدا و اهل بیت عصمت ندارند، دعا بفرمایید.

طوفان بعدی

اینطور که در خبرهای روزهای گذشته می خوانم، به جز طوفان های طبیعی در تهران در عرصه سینما و ویدیو هم اتفاقاتی رخ داده است که برای سکوت و بی خبری حاکم در این عرصه حکم نوعی شبه طوفان را دارند. بالاخره آرزو بر دلمان نماند و مدیران کل دو اداره حساس سینمای حرفه ای و نمایش خانگی منصوب شدند. فردی که برای دفتر نمایش خانگی معرفی شده است متاسفانه نمی شناسم و فقط امیدوارم به اقتضای جوان و مستعد بودنش بتواند در زمان کوتاهتری علم و آگاهی لازم را نسبت به حوزه مسئولیت اش کسب کند. فقط ایکاش این انتخاب ها زودتر صورت می گرفت و به عصر روزی موکول نمی شد که در صبح همانروز وزیر ارشاد در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی به خاطر تعلل در انتصاب مدیر نمایش خانگی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

محمد رضا فرجی از کارشناسان قدیمی و البته زحمتکش سازمان سینمایی است و به نظرم در بهترین جای ممکن عهده دار مسئولیت شده است. بعد از این ممکن است رسانه ها نام و تصویر او را با برادر بزرگترش که عضو شورای صنفی نمایش و سخنگوی آن است، اشتباه بگیرند.!

بودن یا نبودن

بحث انحلال یا تغییر ماموریت های موسسه رسانه های تصویری این بار از سخنان وزیر ارشاد در صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی کلید خورد. با اینکه در این جلسه رییس هیات مدیره اتحادیه موسسات ویدیو رسانه از کاستی ها و کندی کار در ستاد سازمان سینمایی انتقاد کرده بود، اما وزیر ارشاد دامنه سخنش را به موسسه رسانه های تصویری هم کشاند و شاید برای خشنودی فعالان بخش خصوصی به اقتضای فضای حاکم بر جلسه، ایده انحلال موسسه رسانه های تصویری را مطرح کرد. روزانه های سینمایی در این پست و نگارنده در اولین روز حضور رییس جدید سازمان سینمایی به زعم خود؛ مجموعه اقدامات در اولویت سازمان سینمایی را طی مکتوبی به ایشان ارائه نمودم.

شتر سواری دولا دولا نمی شه

به دنبال انتشار مصوبات نشست اخیر شورای ویدیویی و نمایش خانگی، یک خبرگزاری سینمایی به عدم اعلام نام عناوین خارجی در متن مصوبات شورای مزبور انتقاد کرد. در آخرین جلسه شورا عناوین خارجی دو برابر عناوین ایرانی بود و در بین عنوان های ایرانی خوشبختانه یک انیمیشن ایرانی دیده می شود. بنا به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی؛ فیلم های «خروس با محل» به کارگردانی محمد باقر زنگنه و تهیه کنندگی دانیال صنعتگران، «کیم دی( انیمیشن جام جهانی)» به کارگردانی کیانوش عابدی و تهیه کنندگی کیانوش شریفی، «راز یک خواب» به کارگردانی مرضیه خطیب و تهیه کنندگی شرکت سینمایی ستاره فیلم سیاوش، «پرواز» به تهیه کنندگی و کارگردانی منصور نیا و «جان به حراج» به کارگردانی سید حامد محسن پور و تهیه کنندگی علیرضا بی ریا موفق به اخذ پروانه نمایش در شبکه خانگی شدند.

بنابراین گزارش، شورای صدور پروانه ساخت فیلم های ویدئویی برای ساخت فیلم نامه های «کوچه های گمراهی» به تهیه کنندگی علی نظری و سعید رفیعی و کارگردانی سعید عالم زاده و «حقیقت» به تهیه کنندگی عباس رافعی و کارگردانی سید علیرضا میرباقری پروانه صادر کرد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید