روزانه های سینمایی
شب مهتابی ستارگان شاهگوش

شب مهتابی ستارگان شاهگوش

هر قدر نخستین جشنواره فیلم های ویدیویی موسوم به یاس در سال ۱۳۹۱ به تولیدات اختصاصی شبکه نمایش خانگی بی توجهی کرد و ثقل نگاهش را متوجه تولیدات تلویزیونی کرد، اما در همان سال مجله دنیای تصویر در جشن دوازدهم خود مجموعه موفق “قهوه تلخ” را مورد تشویق قرار داد و تنی چند از عوامل این مجموعه پرمخاطب موفق به دریافت تندیس حافظ از آن جشن شدند.

در سالجاری نیز بانیان همین جشن؛ در دوره چهاردهم و در غیاب نگاه مهربانانه مراجع دولتی به تولیدات نمایش خانگی، سه تندیس حافظ را به مجموعه نمایشی “شاهگوش” اهدا نمودند.

بنا به اعلام روابط عمومی جشن حافظ، در مراسم جشن چهاردهم که پنج شنبه شب در تالار کشور تهران برگزار شد؛ خانم مرجانه گلچین و محسن تنابنده(برای بازی در شاهگوش و پایتخت) به عنوان بهترین بازیگران مرد و زن در سریال های شبکه نمایش خانگی و آقایان برومند و امامی نیز به عنوان تهیه کنندگان(سرمایه گذاران) سریال “شاهگوش” تندیس حافظ را با خود به خانه بردند.

در نیمه دوم سالجاری و برگزاری دومین جشنواره یاس مشخص خواهد شد که آیا قرار است همانند دوره گذشته جوایز میلیونی سازمان سینمایی به تولیدات تلویزیونی اعطا شوند و یا آنکه سیاست های جشنواره به گونه ای است که در هر صورت اولویت با تولیداتی است که یا اختصاصاً برای شبکه تولید شده اند و یا آنکه قبل از پخش در هر رسانه دیگری ابتدائاً در نمایش خانگی توزیع شده اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • دستاورد اون جشنواره یاس با تقدیر از برنامه های تلویزیونی به نام نمایش خانگی، انعقاد قرارداد تولید یک مجموعه تلویزیونی و یک فیلم مستند بود برای دبیر جشنواره و با هزینه صدا و سیما….
    باور ندارید از دوستان سازمانی بپرسین

    • گره زدن کیفیت برگزاری یک جشنواره بین المللی با منافع شخصی فردی خاص، کوچک کردن و ساده سازی مسئله است. به هر حال سیاست های کلی جشنواره و مجموعه مقررات آن به پای شورای سیاست گذاری آن نوشته می شود و دبیر با همه ابتکار عملی که دارد مجری سیاست هاست.

    • مجدداً بفرستید با قطع server در سه روز ابتدای هفته؛ سه پست نیز پریده بود که با مراجعه به آرشیو یادداشت هایم توانستم دوباره آنها را باز نشر دهم. ضمناً از سوی شما در هفته های گذشته مرتباً کامنت های یک یا دو حرفی می آید. که موجب گلایه بنده است.!

  • آقای فروتن من کلاه قرمزی در جام جهانی ۲۰۱۴ را خریدم که از موسسه هنراول اومده بود ولی بخش اعظمی از این برنامه متعلق به کلاه قرمزی ۹۲ بود همان قسمتی که رامبد جوان مهمان برنامه بود ولی من در اخبار خوانده بودم عادل فردوسی پور مهمان برنامه است حتی عکسش هم منتشر شده است.
    http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1393/2/30/62858_397.jpg

    • دوم تیرماه برای توزیع قسمت آخر پیش بینی شده است. از مجموعه جدید بی خبر هستم ازپنج گانه های پخش حرفه ای محصولات(هنر اول، هنرنما، دنیای هنر، سیما شهر و گلرنگ پخش) تقاضا می شود در صورت آگاهی اطلاع رسانی کنند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید