روزانه های سینمایی
سال گذشته در چنین روزی

سال گذشته در چنین روزی

در دو ماه اول سال گذشته مجموعاً ۱۰ فیلم سینمایی ایرانی در شبکه توزیع شد و تقریباً نصف این مقدار هم به عناوین ویدیویی اختصاص داشت. در سال جاری و در حالی که یک هفته تا پایان اردیبهشت ماه باقی مانده است؛ جای این نسبت ها تغییر کرده است.

نمایش خانگی ۶ عنوان فیلم سینمایی ایرانی را به خود دیده است و درست به اندازه دو برابر آن فیلم هایی با استاندارد ویدیو روانه بازار شده است.

درست روز قبل از تعطیلی سه شنبه موسسه ویدیو رسانه رودکی دست به کاری غیر مترقبه زد و بطور همزمان دو عنوان فیلم ویدیویی را روانه بازار ساخت. “پارسا و رویا” و فیلم “اینجا همیشه بارانی است” هر دو به تهیه کنندگی محمد علی تفکر در شرایطی به بازار ویدیو آمدند که عطش شبکه برای تماشای فیلم های سینمایی جذاب و دیدنی هر روز شدیدتر می شود.

توزیع ۱۲ عنوان فیلم ویدیویی در ۴۰ روز کاری سال جدید؛ مصداق ضرب المثل سالی که نکوست… می باشد و به راحتی قابل پیش بینی است که نوار عرضه نو به نوی فیلم هایی از این دست به زودی قطع نخواهد شد. بر این اساس سیر فزاینده چنین تولیداتی که از سال گذشته شروع شده است، در حال اوج گیری است.

وعده ای که سایت پخش هنر اول به کاربران خود داده و از آنان خواسته است تا روز شنبه ۲۷ اردیبهشت و رونمایی از برنامه های آینده آن شرکت صبر کنند، در چارچوب همین تحلیل یعنی پسرفت کیفی شبکه در هفته های اخیر و چاره اندیشی آن شرکت در برابر وضع موجود، قابل ارزیابی است. تاکید این شرکت پخش بر خرید رایت فیلم های پر فروش ایرانی معنایی جز این ندارد که اگر دست اندرکاران شبکه آستین همت بالا نزنند، بزودی ظرفیت شبکه دربست در اختیار فیلم های ویدیویی قرار گرفته و با پایان توزیع قسمت های باقیمانده از دو مجموعه؛ شاهگوش و شوخی کردم، ماههای آینده خلاء فاحش تری در شبکه نمایان خواهد شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید