روزانه های سینمایی
نت فالش در مراکز عرضه

نت فالش در مراکز عرضه

هنوز فیلم های نوروزی موسسات ویدیو رسانه راهی مراکز عرضه نشده است که پوسترهای رنگ رنگ آلبوم های موسیقی، فضای بیرونی مغازه ها را به اشغال خود درآوره اند. به موجب این گزارش؛ این روزها در کنار انتشار آلبوم خوانندگان نام آشنای موسیقی کشورمان، موجی از آلبوم هایی وارد بازار شده است که پیش از این نامی از خوانندگان آنها نشنیده ایم. با توجه به اینکه در نشر موسیقی همانند فیلم، غلام تکثیرها امان سرمایه گذاران را بریده اند، بعید است که توزیع و انتشار آلبوم هایی از این دست بهره مالی چندانی برای ناشران داشته باشد.

 این گزارش می افزاید؛ انگیزه اصلی بسیاری از خوانندگان گمنام که نخواسته اند به ساخت کلیپ و نمایش آن در شبکه های ماهواره ای روی آورند، آن است که با مطرح ساختن خود در بازار موسیقی زمینه را برای اجرای کنسرت در تهران و شهرستانها فراهم کنند. زیرا اجرای کنسرت در شرایط موجود موسیقی کشور، تنها بستر نسبتاً مناسبی است که حداقل آورده مادی و معنوی لازم را برای این دست از خوانندگان و تیم همراهشان به دنبال دارد.

در این بین آنچه که مشهود است موج سواری اهالی موسیقی از ظرفیت ایجاد شده در سوپر مارکت ها و مغازه های محلی برای عرضه آلبوم های موسیقی است. نگاهی به وضع ظاهری مراکز فروش گویای آن است که در بزنگاه هایی نظیر بازار شب عید، مهمانان – بخوانید اهالی موسیقی- بد جوری جا را برای صاحبخانه تنگ کرده اند. اگر فرض را بر این بگذاریم که پخش آثار موسیقیایی عمدتاً توسط همان شرکت هایی صورت می گیرد که کار اصلی اشان نوزیع فیلم است، این سوال به ذهن خطور می کند که این دست از شرکت ها تدبیری برای جلو گیری از هرج و مرج و اغتشاش بصری در مراکز فروش و نیز فضای محدود فروشگاه های غیر تخصصی کرده اند و یا آنکه رقابت بین شرکت های پخش فرصت اندیشیدن به اینگونه امور بدیهی را از آنان سلب کرده است.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • از اول هفته اکثر خبرگزاری ها تو بوق کردن که گناهکاران از این هفته میاد حالا که هفته داره تمام میشه ما نه گناهکاران رو دیدیم هیچ فیلم خوب دیگه هم نیومده.

    اقای فروتن به نظر اخر سال کم رمقی داریم . سال۹۱ اخر سال باران فیلم بود وفکر کنم حدود ۸ فیلم خوب پخش شد(بیخود وبیجهت-یکی میخواد-روزهای زندگی-راه ابی-وغیره). سال ۹۰ بهتر از ۹۱ بود یادم میاد درسال۹۰ در اسفند فکرکنم ۱۰ فیلم ایرانی توزیع شد(یکی از ما ۲نفر-شیش و بش-اینجا بدون من-الزایمروغیره.). اما امسال تعداد ناچیز که هست هیچ کیفیت فیلم هم افتضاح مثلا عملیات مهد کودک کجای دل مخاطب رو میگیره یا سگهای پوشالی یا اون فیلم فامیلی کلاس هنر پیشگی همه اینها اکران مزخرف سال ۹۲ است و ریشه اش جشنواره ۳۱ فجر که فقط ۸ الی۱۰ با ارفاق فیلم خوب داشت. قبل از جشنواره مدیریت خنثی ساز شده در ان سال (۹۱) الان گردن شبکه ویدیویی رو گرفته .

    • بله به نظر می رسد در تعطیلات نوروزی سینماها با اکران فیلم هایی مثل معراجی ها، خط ویژه، طبقه حساس و چ رونق به مراتب بهتری از ویدیو داشته باشند.
      آثار راه یافته به جشنواره سی و دوم هم چشم انداز خوبی را برای سال ۹۳ شبکه نشان نمی دهد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید