روزانه های سینمایی
آسمان ابری شرکت های پخش

آسمان ابری شرکت های پخش

هنر اول

در اعلام رسمی روابط عمومی پخش هنر اول خواندیم که آن شرکت برای آخرین توزیع سال ۹۲ قسمت دیگری از مجموعه “کلاه قرمزی ۹۲” و البوم صوتی “بعد یازدهم” را با صدای حافظ ناظری عرضه خواهد کرد.

به این ترتیب موسسات قرن ۲۱ ، فیلمسازان جوان و سینما ۲۴ که محصولاتشان عمدتاً توسط پخش هنر اول توزیع می شود، تعطیلات را خیلی زود شروع کرده اند و عناوین آینده آنها از نیمه دوم فروردین۹۳ به بعد در نوبت پخش قرار می گیرد.

ناشران سربال

موسسات گلرنگ رسانه و تصویر گستر پاسارگاد نیز تمام انرژی شان را صرف توزیع به هنگام قسمت های تازه ای از مجموعه های شوخی کردم و شاهگوش کرده اند. دیروز سری جدید شوخی کردم تحت عنوان اعتیاد به بازار آمد و دوشنبه نیز قسمت سیزدهم شاهگوش – احتمالاً آخرین قسمت در سال ۹۲- به دست علاقمندان می رسد. تیم تولید کننده شوخی کردم به مناسبت آغاز سال نو، هفته گذشته مجوز پخش برنامه ویژه ای را که به همین خاطر با گروه بازیگران موجود تولید کرده است، اخذ کرد.

بنابراین عیدانه تهیه کننده و سرمایه گذار شوخی کردم را حتماً هفته آخر اسفند خریداری کرده و در ایام تعطیلات طولانی نوروز در جمع خانواده ببینید.

دنیای هنر

پخش دنیای هنر در تدارک توزیع فیلم دیدنی “گناهکاران” محصول موسسه رسانه های تصویری در روز شنبه آینده است و بعید است فرصت برای توزیع عنوان دیگری از همان موسسه باقی مانده باشد.

هنرنمای پارسیان

هنرنمای پارسیان بعد از پخش موفقیت آمیز “عملیات مهد کودک”، شمارش معکوس را برای توزیع فیلم ویدیویی “من کارگرم” آغاز کرده است. این شرکت نیز اگر قصد فیلم سوزی نداشته باشد، علی القاعده نباید فیلم سینمایی تازه ای را در شلوغ بازار روزهای پایانی سال به ناوگان پخش خود بسپرد. هنرنما و سایر شرکت های پخش می دانند، فروشگاه های غیر تخصصی بویزه سوپر مارکت ها در روزهای پایانی سال بیش از همیشه اقدام به خرید مواد مصرفی و خوراکی کرده و در مغازه ها اصطلاحاً جا و راه نیست. روزانه های سینمایی در بین عناوین در اختیار این موسسه و پخش آن فیلم ویدیویی “این زنها” با بازی مرجانه گلچین را مناسب تر از سایر عناوین برای پخش نوروزی می داند.

چرا اینگونه شد؟

با این ترتیب شبکه نمایش خانگی در عید امسال چندان سینمایی نیست و همانطور که در یادداشت های پیشبن گفته شد، میدان را به رقبای دیگر یعنی سینما و تلویزیون وانهاده است.

درتحلیل وضع موجود باید از خالی بودن دست موسسات برای ارائه عناوین جذاب نیز غافل نبود. عمده فیلم های پرمخاطب سال جاری پیش از این در شبکه توزیع شدند و عناوین مناسب پخش با فضای فکری و روانی جامعه در ایام نوروز کمتر قابل مشاهده است.

همچنین پخش انبوه فیلم و سریال های ایرانی در شبکه های تلویزیونی آن هم بصورت رایگان! به اشباع بصری و شاید سوء هاضمه بینندگان منجر شده و تقاضای موثری برای فیلم های ویدیویی وجود ندارد. شرکت های پخش به تجربه دریافته اند؛ یکی از فرصت های مناسب برای توزیع عناوین جدید در شبکه ویدیویی، هفته پایانی فرورودین ۹۳ می باشد.

یکی از پدیده های نوروز ۹۳ می توانست فیلم “به خاطر پونه” با بازی زوج موفق هنری هانیه توسلی و فرهاد اصلانی باشد که در اطلاعیه روابط عمومی پخش هنر اول تصریح شده است؛ چنین فیلمی در دستور کار آن موسسه قرار ندارد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام من وقتی این مطلب رو خوندم اولین چیزی که ناراحتم کرد این هست که ما ویدیو کلوبها چقدر بدبختیم نمیتونیم درامدی از این راه داشته باشیم کسی هم نیست تا به این نابسامانیها برسه الان یک ماه هست که فیلم به روز خارجی نیومده من موندم اگه زبان اصلی بفروشیم اسم ما را میزارید فروشنده فیلمهای مستهجل(مستهجن) . واقعا کسی تو این مملکت که اسمشو گذاشتین اسلامی تلئزیون(تلویزیون) امده تو ایام عید تمام فیلمهای به روز رو دوبله کرده وقراره نمایش داده بشه ما چیکار کنیم و ما هم منتظر باشیم تو سال اینده همین فیلمها رو با قیمت هنگفت بگیریم رو دستمون باد کنه من فقط اینو میتونم بگم دلیل اینها همش وجود اشخاص نا کار امد تو عرصه نمایش خانگی هست بخدا تو عرض دو ساله که کامل گند زدید کار ما رو یعنی خودتون تشویقمون میکنین تا ما سراغ فروش فیلمهای خارجی بریم همه چیز فیلمها که نمیتونه ایرانی باشه اون همش فیلمهای بسیار مزخرف ایرانی…از ۱۸تا شرکت توضیع(توزیع) کننده فیلم ۵یا ۶ تا فیلم میدن که اونا هم ندن بهتره در اخر تقاضا دارم بیایین یه دفعه کلوب ها رو جمع کنین تا بیشتر از این بدبخت و ذلیل نشن

    • قصدم دلسرد کردن شما نبود. در یادداشت اشاره ای به عناوین انیمیشن که به وفور در این روزها توزیع شده اند، نکرده ام. تولید و عرضه سریال ها را هم به عنوان یک مزینت رقابتی برای شبکه نباید دست کم گرفت. زحمات و سرمایه ها مادی و انسانی هنگفتی صرف آنها شده است. آقای یاری در پخش هنرنما می توانند صراحتاً توضیح دهند در ده روز باقی مانده چه عناوین رااز موسسات؛ قرن جدید،ریز موج سیستم، پارس ویدیو و هنرنمای پارسیان توزیع خواهند کرد. با تمام این اوصاف کیفیت نازل بخش قابل توجهی از فیلم های ایرانی را نمی توان کاری کرد.

  • البته آقای فروتن طبق اعلام خود عوامل شاهگوش در صفحه ی اینستاگرامشون قسمت چهاردهم هم در روز ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ و یعنی قبل از عید در سراسر کشور توزیع میشه .

  • حیف شد… هرسال عادت کرده بودیم که در هفته های آخر اسفند فیلمهایی خوبی از شبکه خانگی ببینیم…
    فقط به فکر سینما هستند و میگویند ایران فقط تهران نیست…به نظر من ایران فقط تهرانه…فقط باید به اونا خوش بگذره…ماهم که هیچ…

  • اقای برون با این همه نظر واشاره اقای فروتن و این پست اسمان ابری پخش بازم شما اطمینان دارید ۲ فیلم جیب بر و بخاطر پونه میاد ؟ این منبع خبری شما چیست ؟ بگویید ماهم بدانیم

    • بخاطر پونه را که آقای فروتن فرمودند. جیب بر خیابان جنوبی را هم بر اساس اطلاعی که شرکت های توزیع کننده به مراکز می دهند عرض کردم. در روزهای آینده مشخص خواهد شد که این فیلم ها پخش خواهند شد یا خیر

  • اقای فروتن چرا تو این شرکتهای پخش اسم موسسه سیما شهر نیست؟ فکرکنم این موسسه امسال فیلمهای ایرانی خوبی پخش کرده است.

    • بله مخلص شما و دوستان در موسسه مذکور هستیم. موسسه ظاهراً در شبکه اجتماعی صفحه دارد و فاقد وب سایت اختصاصی است. در صورت ارائه اطلاعات از عملکرد موسسه در سال ۹۲ انشاءالله اطلاع رسانی خواهد شد. آخرین عنوان توزیع شده موسسه فیلم ویدیویی چهار باغ بوده است.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید