روزانه های سینمایی
پنجشنبه بازار ۷

پنجشنبه بازار ۷

گرانی بی هیچ ترتیب و آدابی

افزایش قیمت کالاها و خدمات در کشوری که با چالش های اقتصادی متعدد و بیماری های مزمن ساختاری دست و پنجه نرم می کند، امر چندان غیر منتظره ای نیست و برای مردم هم اینگونه اتفاقات چندان غافلگیر کننده نیست. آنچه که هضم و باور افزایش قیمت هر گونه کالا و خدمات را برای مشتریان آسان می سازد، رفتار اقناعی و روشنگری است که باید تولید کننده و ارائه دهنده خدمات بدان پایبند باشد و به زبان ساده تر برای کار خود دلیل و توجیهی را دست و پا کند تا مشتری بتواند با تحمیل هزینه های تازه کنار بیاید.

در نظامات اجنماعی برای جلوگیری از اقدامات خودسرانه تولید کنندگان و رعایت حال مصرف کننده، سازمان های حمایت از مصرف کننده و یا نهادهای قیمت گذار پیشنهاد افزایش قیمت را به دقت بررسی کرده و به آن پاسخ مناسبی می دهند.

مزیت این کار آن است که در صورت افزایش بهای کالا و خدمات، حمایت و پشتیبانی های رسمی و حاکمیتی در قبال آن صورت می گیرد و هر گونه واکنش و مخالفت اجتماعی به درستی کنترل و مدیریت می شود.

واکنش های صورت گرفته در برابر عرضه ۳۵۰۰ تومانی یکی از محصولات شبکه نمایش خانگی در هفته ای که گذشت، به خوبی نشان داد که افزایش ۱۵ درصدی اعمال شده بدون رعایت ترتیبات قانونی و رسمی بوده و همانند موارد مشابه در گذشته حتی حمایت صنف را در پی نداشته است.

ارسال کامنت های اعتراضی از سوی کاربران " روزانه های سینمایی" اوج بازخورد منفی آنها را به نمایش گذاشته و نمایانگر این واقعیت است که از قبل زمینه چینی لازم برای آمادگی افکار عمومی صورت نگرفته است. به نظر می رسد اگر موسسه ناشر موضوع ایده افزایش قیمت را با اقامه دلیل و توجیه منطقی و ریز آیتم هزینه ها به تشکل صنفی متبوع خود ارائه می داد نه تنها او بلکه سایر موسسات نیز تکلیف خود را در قبال چگونگی برخورد با هزینه تمام شده تولید و تکثیر محصول در ماههای اخیر می دانستند.

ادامه وضع موجود متاسفانه به واگرایی نمایندگان توزیع و مشتریان در بازار منجر شده و به استفاده آنها از نسخه کپی به عنوان مبارزه منفی ختم می شود.

تکریم مشتری

در جمع فامیل نشسته ایم که یکی از پسرهای جوان پیامکی را که دریافت کرده است، برای جمع می خواند. "فیلم های رسوایی و حوض نقاشی رسید."! او در برابر نگاه پرسشگر جمع توضیح می دهد؛ ویدیو کلوپ محله عناوین فیلم های جدیدی را که به دستش می رسد به تلفن همراهی که قبلاً از مشتریانش گرفته است، ارسال می کند.

اقدام جالب توجه مدیر فروشگاه فرهنگی محله در رقابت با سوپر مارکت هایی که در کنار صدها کالای متفرقه فیلم هم عرضه می کنند، مبین این حقیقت است که مشتری مداری در هر شرایطی حرف اول را در برابر پیچیده تر شدن رقابت در بازار را می زند.َ

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام جناب آقای فروتن متاسفانه تعداد این کلوپها از سال ۸۸  که ۳۰۰۰ عدد بودند به ۸۰۰ عدد رسیده است چون سوپر مارکتها جایگزین کلوپها شدند و رفته رفته کلوپ دارها هزینه های خود را در نیاورده و با این صنف خداحافظی کردند نکته حائذ اهمیت این است که کلوپها عناوین ۱۰ سال پیش را نیز در آرشیو خود نگه میدارند ولی سوپر ها بلافاصله بعد از ۲ ماه عناوین خود را به شرکتها مرجوع مینمایند 

    امیدوارم در دولت جدید تصمیمی برای راه اندازی مجدد کلوپها اتخاذ گردد وبا بها دادن و انگیزه های کافی برای کلوپ دارها  شاهد پویایی بهتر این صنف باشیم 

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید