روزانه های سینمایی
هزینه کمتر  برای مخاطب بیشتر

هزینه کمتر برای مخاطب بیشتر

پنج روز هفته گذشته را در سفر بودم و آنچه که در طول مسیر زمینی سفر برایم جالب بود، توجه اغلب مردم اعم از کسبه، کارمند و خانه دار به مشروح مذاکرات مجلس در باره بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود.

آن دسته از هموطنان شریفی که سابقه و تصویر ذهنی از مذاکرات و بحث های چالشی در فضای باز سیاسی و بدون سانسور نداشتند ، چنان با هیجان از اظهارات موافقان و مخالفان صحبت می کردند که انگار در فضای رسانه ای کشورمان خرق عادتی صورت گرفته است و سر رشته از دست کسی که باید آن را محکم در دست تدبیرش می گرفته است، در رفته است.!

گزارش های میدانی حاکی از آن است که خوشبختانه از شمار مشتریان کانال های ماهواره ای در ساعات صبح و عصر هفته گذشته بشدت کاسته شده بود و اگر بنا بر ادامه مذاکرات در ساعات شب نیز بود، شبکه های تلویزیونی ماهواره ای عجالتاً باید کرکره ها را پایین می کشیدند.!

جذابیت برنامه های فوق که کم از هیجان و تعلیق فیلم و سریال های سینمایی و تلویزیونی نبود، بار دیگر نشان داد که لازم نیست همواره ظرفیت های رسانه ملی کشور صرفاً در اختیار فیلم و سریال قرار گیرد. کافی است با بازگشودن پنجره ها به روی نسیم آزادی و حاکمیت چند صدایی، تولید و پخش برنامه های غیر نمایشی و کم هزینه را در دستور کار قرار داد و در عمل دید که اینگونه تولیدات نیز می تواند، کشش و جذابیت لازم را به رسانه ملی در مقایسه با تلویزیون های ماهواره ای ببخشد.

در اینصورت رقابت با مهمانان ناخوانده در آسمان کشورمان چندان سخت نخواهد بود و مخاطبان در مصرف رسانه ای خود سبد تولیدات داخلی را پیش خواهند کشید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید