روزانه های سینمایی
بهترین فیلم ایرانی بهار ۹۲

بهترین فیلم ایرانی بهار ۹۲

در بهار ۹۲ مجموعاً ۱۴ فیلم سینمایی ایرانی در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. در بین این فیلم ها "دایناسور" با بازی مرحوم خسرو شکیبایی بی آنکه اقبال اکران عمومی را پیدا کند با تاخیری شش ساله در شبکه رونمایی شد. فیلم پر حاشیه "زندگی خصوصی" در هنگام اکران، با کمترین بازتابی در اغلب شهرهای ایران توزیع شد و عرضه کم دردسری را تجربه کرد. فیلم های تحریمی حوزه هنری؛ " من همسرش هستم" و " پذیرایی ساده" بی هیچ مانعی در دسترس تمام علاقمندان قرار گرفتند و نشان دادند که سیاست تحریم اصولاً در ایران چندان کارساز نیست.!

"خنده در باران"بی آنکه نشانی از فیلم های موفق داریوش فرهنگ داشته باشد، لبخند رضایتی را بر لبان دوستداران این سینماگر ننشاند. "عصر روز دهم" با وجود تمام ارزش های ذاتی اش نتوانست، مختصات یک پدیده را از خود به نمایش بگذارد و هیچ فضایی برای معرفی آن به مخاطبان ایجاد نشد.

در تب و تاب انتخابات "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" کمتر فرصت دیده شدن پیدا کرد و این روزها مجال بیشتری برای تماشای آن به دست آمده است.

"همبازی" و "سلام بر فرشتگان" تنها فیلم های مناسب کودکان و نوجوانان بودند که البته"سلام بر فرشتگان " بیشتر مقبول بچه ها افتاد. فیلمی که در جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک و نوجوان اصفهان هم خیلی از جوایز را درو کرد و حسابی باعث شور و نشاط بچه ها شد.  اژدری سال گذشته دومین فیلم خودش را باز هم برای این گروه سنی ساخت و در اصفهان از آن رونمایی کرد.

"آزمایش"، "قفس طلایی"، "گیرنده"، "آخرین سرقت" و "گلوگاه شیطان" یکی بعد از دیگری بر پیشخوان ها نشستند و نوید سال پر باری را به مخاطبان دادند.

"روزانه های سینمایی" در بین فیلم های فصل بهار از حیث فیلمنامه و کارگردانی نشان بهترین فیلم ایرانی را به فیلم "عصر روز دهم" ساخته مجتبی راعی اهدا می کند. متاسفانه "عصر روز دهم" در نسخه ویدیویی فاقد استانداردهای لازم دیداری و شنیداری است و مستر بی کیفیتی را به استمپر تبدیل کرده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • البته من هنوز عصر روز دهم رو ندیدم خیلی وقته گرفتم ولی فرصت نکردم ببینم. ولی به نظرم تو این ۱۳ تا فیلم بهترینش زندگی خصوصی و اقا وخانم میم بودند. وبدترینش هم ازمایشگاه و خنده در باران. مطمعنم تو تابستان ۹۲ فیلم های جنجالی تری به بازار میان و میزان رضایت مردم بالا میره مثل رسوایی و من مادر هستم. راستی رسوایی هفته اول تیر توزیع میشه. راستی اقای فروتن فیلم سلام بر فرشتگان رو فراموش کردین.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید