روزانه های سینمایی
حال خوش این روزها

حال خوش این روزها

عرضه همزمان دو عنوان فیلم سینمایی ایرانی"مرگ کسب و کار من است" و "میگرن" در شبکه ویدیویی بار دیگر نشان داد که سینما و ویدیو علیرغم حاشیه های پررنگی که این روزها بر سرشان سایه انداخته است، راه خود را می روند و کمتر وقفه ای در اکران و توزیع جدیدترین آثار روز سینمایی پدید می آید. در سینماها اکران فیلم "گلوگاه" ساخته محمد ابراهیم معیری تنوع بیشتری به ویترین سالن ها بخشید و شور و شوقی که از رهگذر اکران فیلم های مهرجویی و فرهادی در سینمادوستان ایجاد شده است، میل به سینما رفتن را در مردم تشدید کرده است. در مشهد مقدس پیش فروش اینترنتی بلیط فیلم "گذشته" سبب شگفتی شده است و ظرفیت سالن های نمایش دهنده برای روزهای آینده تا حد زیادی اشغال شده است. فروش فیلم خیلی زودتر از حد انتظار به مرز نیم میلیارد تومان رسید.

فراغت صدها هزار نفر از دانش آموزان کشور از کنکور سراسری طی روزهای آینده نوید آشتی دوباره آنها را با محصولات سرگرم کننده از جمله سینما و ویدیو می دهد. بی تردی شارژ بازار ویدیویی کشور طی روزهای اخیر از سوی موسسات ویدیو رسانه ناظر به عطش بازار در آغازین روزهای فصلی گرم و طولانی نیز هست.

فصلی که برای بازاریابان همواره بزنگاه فروش بهتر محصول بوده است. ناگفته پیداست که شرایط و حال خوش مردم از پی نتایج انتخابات ریاست جمهوری و دمیده شدن روح امید در کالبد جامعه نیز بی تاثیر در رونق بازار فرهنگ نیست.

در هفته ای که گذشت انتقاد اتحادیه موسسات ویدیو رسانه از مرجع نظارتی به خاطر مداخله در امر توزیع در حالی صورت گرفت که اتحادیه در یکسال گذشته هیچ طرح مشخصی را برای ساماندهی پخش به اجرا درنیاورد. تشکل صنفی موسسات می تواند بدون درگیر شدن با مراجع دولتی مبتکرانه مجری طرح های ویژه ای در زمینه توزیع و عرضه هر چه بهتر فیلم های شبکه باشد و اگر خدای ناکرده ممانعتی از سوی دولتیان در کار ایجاد شد دست به شکوه و اعتراض بزند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید