روزانه های سینمایی
پیاز داغ زیادی

پیاز داغ زیادی

رسم شده است برای اهمیت دادن به کار یک مقام مسئول و با ارزش دانستن آن و یا نمایش تصویری از زی مردم دارانه مقامات، به بازدید و یا سرکشی سر زده آنها از یک مکان و یا فعالیت در حال انجام اشاره می شود.

در خبرنویسی معمولاً این رویکرد زمانی صورت می گیرد که لزوم نظارت و بازرسی از یک حوزه واجد اهمیت است و انتشار خبر بازدید سر زده مقام مسئول می تواند، آرامش و اطمینان خاطر مردم را به همراه آورد.

تجربه نشان داده است که تکرار این عنصر در باره هر واقعه ای نمی تواند، به ایجاد حس مطلوبی در مخاطب بیانجامد. در خبرها آمده بود:

"دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) به طور سرزده در محل فیلمبرداری پروژه سینمایی «رنج و سرمستی» حضور یافت و با عوامل ساخت و بازیگران این مجموعه از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

رییس جمهور در این دیدار با تقدیر از همه عوامل و بازیگران این پروژه سینمایی و تجلیل از تمامی تلاش‌گران عرصه فرهنگ و هنر، بر تهیه و تولید آثار خوب، ماندگار و اثرگذار در حوزه فیلم و سینما تاکید نمود."

در هشت سال گذشته رییس جمهور کشورمان با حضور در استانها و شهرهای مختلف کشور و بازدید از صدها پروژه ملی، رکوردی بی سابقه را از خود باقی گذارد و نشان داد که تشریفات و تدابیر حفاظتی رایج، مانعی برای بازدیدها و حضور بی آلایش او در بین مردم نیست.

حضور ایشان در پروژه تولید فیلم سینمایی "رنج و سرمستی" به کارگردانی"جهانگیر الماسی" آن هم در بین تعطیلات نوروزی که در واقع بهتر است بگوییم ادامه تعطیلات نوروزی!، فی نفسه آنقدر ارزشمند است که نیازی به اضافه کردن و افزودن پیاز داغی مثل " بازدید سر زده" نداشته باشد.

خواننده چنین اخباری به خوبی می داند که برای حضور مقام کشوری در مکانی خاص هر قدر هم مردمی باشد،  برنامه ریزی لازم – ولو بدون اطلاع رسانی قبلی به عموم – صورت گرفته و تمهیدات ضروری مورد توجه قرار می گیرد.

در رخداد اخیر عناصر خبری نظیر؛ که (رییس جمهور)، کی(در تعطیلات نوروزی)، چرا( بازید از پشت صحنه یک فیلم) به قدر کافی پتانسیل جذب مخاطب را دارا هستند و عنصر چطور( بازید سر زده) زیاد حائز اهمیت نیست. زیرا بازدید سر زده و غیر سر زده، فرق چندانی در اصل مسئله پدید نمی آورد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید