روزانه های سینمایی
بازپخش برنامه هفت

بازپخش برنامه هفت

برای علاقه مندانی که فرصت تماشای بحث و گفتگوی برنامه جمعه شب هفت را نداشته باشند، امکانی فراهم شده است که در همین سایت بخش مورد نظر را دانلود کنند و در جریان ماوقع قرار گیرند. این اقدام جدا از آنکه تامل دوباره در سخنان طرفین بحث را فراهم می سازد، مانع از گلایه و شکایت همه کسانی می شود که ممکن است با حرام کردن خواب خود و نشستن پای برنامه از نتیجه کار هم راضی به نظر نرسند.!! همانطور که پیشتر هم اعلام شده در اواسط برنامه هفت ، بساط گفتگو و چالش در باره شبکه نمایش خانگی و نسبت آن با سینما پهن خواهد شد.

یادآور می شود با اقدام صورت گرفته مشاهده برنامه امکان پذیر شده است. این مطلب را ببینید.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۰ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • فرمایشات متین جناب فروتن را در برنامه هفت مشاهده کردم. هرچند به اعتقاد بنده فرصت بسیار کمی برای بحث در خصوص شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته شده بود اما ایشان به نکات قابل توجهی در خصوص تفاوت این صنعت در کشورمان با سایر کشورها اشاره فرمودند. جناب عباسیان هم متاسفانه از طریق تلفن فرصت نیافتند که به مسائل مطروحه در خصوص عملکرد ستاد پاسخ دهند و امیدواریم ایشان به زودی در همین برنامه به موشکافی اوضاع تکثیر قاچاق محصولا بپردازند. سه دلیل برای از رونق افتادن شبکه نمایش خانگی ذکر شده بود که هر سه در این مسئله سهم دارند و انتخاب کی از آنها چندان صحیح نیست.
    دغدغه نماینده تهیه کنندگاان در خصوص تنگ شدن فضای سینمای ایران در شبکه نمایش خانگی به دلیل ورود سریال! را نیز شنیدیم که به نظر می رسد عدم ارتباط این دو بحث کاملا روشن باشد. اساسا به دلیل تفاوت ماهیتی سریال و فیلم سینمایی مخاطبین این دو در یک دسته نمی گنجند. همچنین تعداد و تیراژ سریال ها در حدی نیست که بتواند مخاطبین فیلم های سینمایی را جذب یا سرمایه موسسات را به این سمت هدایت کند.

    • ممنون که سکوت را شکستید. دوست دارم برنامه ضبط شده را ببینم تا دریابم چه دسته گلی به آب داده ام.! بعد از آن حرف هایی که مجال زدن آنها را نیافتم در یک مصاحبه مطبوعاتی یا در همین سایت مطرح می کنم. حرف هایی مثل دعوت از تهیه کنندگان برای واقع بینی بیشتر و تعدیل و تخفیف قیمت های پیشنهادی شان، درک اقتضائات شبکه و تحمل و ظرفیت آن. خواهم گفت و چه حیف که دیشب نگفتم که لحن طلبکارنه را در گفتگو با موسسات کنار بگذارید. به احترام سرمایه ای که در همه این سالها به سینما تزریق کردند، یکبار هم که شده زبان به تقدیر از آنها بازکنید و در بیانیه ها یک پارگراف را هم به قدرشناسی از آنها اختصاص دهید. در فاصله نوشتن این سطور قسمت شد تا روز دوشنبه با ایسنا مصاحبه ای داشته باشم. کلام آخر اگر به دلیل کاهش هوشیاری نوع آدمی – در ساعات یک تا دو بامداد – نتوانستم حق مطلب را درباره همکارانم در شبکه در تمام سطوح بیان کنم، امیدوارم امکان جبران آن را بیابم.

  • انصافا برنامه نیاز به مهمانی غیر از شما نداشت , حیف شد که باز حق مطلب ادا نشد و مهمان دیگر مسیر برنامه را عوض کرد. ضمنا زمان کمی رو برای این بحث داشتید و جا داشت گلایه کنید از این زمان کمی که در اختیار داشتید . خداوکیلی من که چیزی متوجه نشدم.

  •  

    شب گفتگووتعارف بامحوریت "تکرارومکررات"دربرنامه "هفت"

    اگرچه این برنامه با گزارشها ومستندات پخش شده کمی رنگ وبوی ویدئو رسانه ای به خود گرفته بود اما نه تنها حرف جدیدی برای گفتن نداشت بلکه سوژه ای تکرای و همان داد وفریاد دوستان مخاطب وبسایت "روزانه های سینمایی" جناب فروتن دوبار عرضه و دوباره شنیده شد.
    هرچند اقای رجبی فروتن با دستان پرا از مدارک وامار در برنامه مهیا بود اما ریتم تند برنامه و پرگویی های جیرانی بازهم صحبتهای مهمانان برنامه را در بسیاری مواقع نه تنها به چالش نمیکشاند بلکه به نوعی از مسیر دور مینمود .
    ارائه یک سری امارها واخبار ویدئو رسانه از زبان آقای  رجبی فروتن قابل تامل بود اما دفاع ایشان از شرکتهای پخش مواد غذایی ودخیل بودن روش ان شرکتها با لقب "تخصصی" و نزدن "چوب حراج "بر همه شرکتها بعلت عدم کارمد بودن یک شرکت پخش موادغذایی(مهرام)  آیابه نوعی  رسالت نمایندگان ویدئو رسانه در پخش توزیع فیلم واثار را  امروز پس از سالها خاک ویدئو رسانه خوردن وسختی و ضرر دیدن ها به حاشیه  نخواهد کشانید ؟
    البته میبایست در این مقوله با دیدی کارشناسی نگریست و از  منظرجناب  فروتن  نسبت به بیان شرکتهای توزیع و دفاع از تخصص انها باید مطلع شد که ایا ایجاد بستر ی مناسب جهت هجوم دیگرشرکتها به این مهم که در حال حاظر "مرگ تدریجی ویدئو رسانه" را  که به قول منتقدان و مدیران فروشگاه های محصولات فرهنگی یکی از مسببین این مرگ خود همین شرکتهای  پخش به اصطلاح" تخصصی "مواد غذایی میباشند نبیست از این راه حذف نمود تا ضررها کمتر گردد  ؟
    ویا با ایجاد بستری موازی در کنار نمایندگان توزیع سنتی ویدئو رسانه همه مشکلات پیچیده گذشته را که  امروز به نوعی حل گشته و کمرنگ دیده میشود را  باید فراموش نمود و کار اماده شده  سالها پیش عاشقان ویدئو رسانه را  امروز دودستی به شرگتها ی پخش مواد غذایی  تقدیم نمائیم؟
    نمیدانم ایا وجود برنامه ای بانام هفت دران بارم زمانی اوائل صبح کمکی به صنعت ویدئو رسانه خواهد نمود؟

    • راوی سرت سبز و اندیشه ات پر بار
      خیلی تحت تاثیر سیاه نمایی ها قرار نگیر. از دید بعضی خریدن رایت فیلم های ایرانی با قیمت های بالا یعنی رونق شبکه، افزایش تیراز محصول بدون توجه به کشش و پذیرش مراکز عرضه یعنی رونق شبکه، موظف بودن موسسات فقط به خرید رایت و فکر نکردن به گزینه های دیگر مثل قرارداد تیراژی و یا سایر روش های معمول در بازار تجارت یعنی رونق، فرو رفتن موسسات به چاه ویل بدهی های انباشته اما سبقت گرفتن آنها برای خرید فیلم ایرانی بیشتر یعنی رونق، بی احترامی به موسسات با سابقه ویدیو رسانه و میدان ندادن به آنها و خود را سخنگوی آنها خواندن یعنی رونق، لاپوشانی حقیقت تلخ بی معنا شدن رایت تلویزیونی و آوار کردن همه توقعات و انتظارات بر شانه های نحیف ویدیو یعنی رونق، اصرار بر تک صدایی و سرگردان کردن هنرمندان و برنامه سازانی با نگرش ها و سلایقی متفاوت یعنی رونق و….

  • آیا شخصی که موافت نامه صادر می کند و دفاع می نماید از توزیع محصولات فرهنگی از طریق پخش مواد غذائی بون هیچ چشم داشتی و محض رضای خدا این کار را انجام می دهد و یا نه یک آب و نانی برای طرف نیز وجود دارد و فکر نکنم در زمان حاضر کسی دلش برای فردی بسوزد و هر کس به فکر خویش و جیب گشاد خود میباشد و اگر روئسای اتحادیه های سراسر کشور (استان هائی که دارای اتحادیه می باشند ) برخورد جدی با این موضوع داشته باشند و برابر ماده ۲۸ قانون نظام صنفی جلو بی قانونی و دخالت بی جا ارشاد ایستادگی کنند مطمئن باشند که پیروز میدان هستند و آقایان بر بخشنامه خانمانسوز کردن افرادی که خاک این حرفه را خوردند حال با دست اندازی افرادی شاهد نابودی آن باشیم و ارشاد بحث نظارتی دارد  و نمی تواند مجوز صدور توزیع محصولات در سوپر مارکت را بدهد آقایان چرا قانون نظام صنفی را جدی نمی گیرد قانونی که مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و تائید شورای محترم نگهبان را داراست نه نامه شخصی که نه مجلس رفته و نه شواری محترم نگهبان تائید کرده 

  • جناب جعفری
    دل نوشته شما را بنده کمترین در شرایطی درک مینمایم که "درد"کشیده همین مبارزه  بی حامی هستم .اگر چه موسسه دولتی رسانه های تصویری با شرکت پخش "به پخش" با مجوز شناسنامه دار و همه هفت خوان های رستم که یک شرکت با اصل ونصب دار برای توزیع سبد فرهنگی سوپر مارکتها (سوپرمارکتها گفتم نه بقالی و دکه سیگار فروشیها) اقدام به توزیع و رسالت ارائه شده به ان می پردازد ونظارت کاملا بر ان حاکم است اما در شهرستانها نیز به واسطه همین اسم شرکت های پخش مواد غذایی هر فردی با یک وانت اقدام به توزیع اقلام به اصطلاح فرهنگی مینماید بدون هیچ مجوز ونظارتی به نحوی که در شهرمان انزلی پنجشنبه همین هفته قبل از کمپانی وتهیه کننده مجموعه "نمایش خانگی عموپورنگ" این کار به صورت رایتی اما درغالب پکهایی شبیه پکهای تولیدی موسسات در سوپرمارکتها توزیع شد وهیچ کسی نگفت بالا چشمتان ابرو .
    بازی جی تی ای (اگر اشتباه نکنم) بصورت اورجینال و لوح نقره ای در سوپرمارکتها عرضه میشود و معلوم نیست مجوز این بازیها یمعلوم الحال را ارشاد وبنیاد ملی بازیها به این محصول داده یا شرکتهای پخش مواد غذایی …….
    بهرحال بنده حقیر که اندرخم این کارهای فرهنگی مانده ام که اگر ما متولی فیلم وامورفرهنگی هستیم و همیشه لبه تیغ پلمپ و ستاد مبارزه باقاچاق بر گردن نهیف ماست  در برابر سوپرمارکتها وشرکتهای به اصطلاح تخصصی چه تدبیری بیاندیشم ؟مبارزه ویا عقب نشینی

    • از ارائه اطلاعات شما ممنونم. با توجه به اینکه ۲۸ اداره کل ارشاد پاسخ سوالات ما را در زمینه وضعیت مراکز توزیع داده اند، پس از جمع بندی، تدابیری را برای اصلاح و سامان بهتر شبکه پخش خواهیم اندیشید. فقط ای کاش توفیق و توانی را خدا برای انجام بسیاری از امور به زمین مانده نصیبم کند.

  • جناب آقای فروتن
    سلام علیکم
    شما از افرادی هستید که همیشه موافقت خود با ارائه محصولات فرهنگی توسط مراکز غیر مرتبط و فروش در سوپر مارکت اعلام داشتید و فکر کنم نظریه شما هم بوده است که این عمل صورت گیرد و آبی که بر زمین ریخته شد چگونه ممکن است جمع آوری شود ودوباره به ظرف برگردد استدعای که داریم فقط برای رضای خدا و باقیات و صالحات هم شده به درد اقرادی برسید که امرار معاش زندگیشان و تامین مخارج خود فقط کسب درآمدشان از طریق فروشندگی محصولات فرهنگی هست و کسب حققوق میلیونی هم از جائی ندارند که دلشان گرم باشد چرا استعلامات خود را از طریق اتحادیه ها صورت نمی گیرد که بر واقعیت امر بهتر مشرف هستند و کارشناسانه تر می توانند به سوالات پاسخ دهند

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید