روزانه های سینمایی

این «نرگس مست» خمار نیست

آنچه که فیلم را قابل تحمل می‌سازد، موسیقیمجیددرخشانی و صدای سه خواننده تصنیف‌های قدیمی فیلم است. 

تهیه‌کننده سرد و گرم چشیده به کارگردان توصیه می‌کند، بهتر است این فیلمنامه کار اول تو نباشد یعنی بگذار و بگذر تا در آینده با کسب تجربه بیشتر به سراغ آن بروی. پند تهیه‌کننده کارساز نمی‌شود و «نرگس‌مست» جلوی دوربین می‌رود.

حاصل کار شمایلی فانتزی گونه از کنش اجتماعی و ذوقی جمعی از بزرگان شعر و موسیقی در اوایل قرن می‌شود. علی‌اکبرخان شیدا، عارف قزوینی، فرخی یزدی و قمرالملوک وزیری به روایت جلال‌الدین دری نویسنده و کارگردان فیلم در منفعل‌ترین شکل ممکن و در صحنه‌هایی لخت و فقیر زنجموره می‌کنند و در بافتی غیرداستانی شبحی از خود را به نمایش می‌گذارند تا «نرگس مست» نتواند به رغم درهم‌آمیزی خیال و واقعیت و رفت و برگشت به گذشته و حال، ترجمان خلاقه و هنرمندانه‌ای از حکایت کسانی باشد که در تاریخ شعر و موسیقی ایران نقطه عطفی را رقم زده‌اند.

آنچه که فیلم را قابل تحمل می‌سازد، موسیقی مجیددرخشانی و صدای سه خواننده تصنیف‌های قدیمی(عباس حبیبیان، اشکان کمانگیری و فائزه کامیاب) فیلم است. فیلم سینمایی نرگس مست به تهیه‌کنندگی عبدالله اسفندیاری اخیرا در شبکه نمایش خانگی توزیع و منتشر شده است

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید