روزانه های سینمایی

این مهمانخانه نیاز به پذیرش میهمان دارد!

سینمای رنجور و کم بنیه ایران از جنبه اقتصادی سخت محتاج پروژه‌هایی از این دست است که راه ورود به بازارهای سینمایی جهان برایش هموار شود

فیلم ‌سینمایی «مهمانخانه ماه‌نو» کار مشترک سینمای ایران و ژاپن است. به این اعتبار که تهیه‌کننده فیلم ایرانی و کارگردان آن ژاپنی است. «تاکه فومی تسوتسویی» در ایران و ژاپن قصه فیلم را روایت کرده است و جمعی از بازیگران ایرانی و ژاپنی و در راس آنها #مهناز_افشار و آیاکو کوبایاشی مقابل دوربین او هنرنمایی کرده‌اند.

می‌توان فهرست بلند بالایی از نقاط ضعف و کاستی‌های فیلم را ارائه کرد و پنبه فیلم را زد؛ مثلا از بازی ضعیف اغلب بازیگران گفت که هدایتی از سوی کارگردان اعمال نشده است و یا نوشته نغمه ثمینی خامدستانه و سطحی اجرا شده است و روابط شخصیت های ایرانی مختصات اینجایی ندارند و به سبک زندگی غربی بیشتر شباهت دارند . خلاصه سلسله اتفاقاتی را مرور کرد که علیت عامل وقوع و توجیه گر  آنها نیست اما از سوی دیگر سینمای رنجور و کم بنیه ایران از جنبه اقتصادی سخت محتاج پروژه‌هایی از این دست است که راه ورود به بازارهای سینمایی جهان برایش هموار شود و زیستن در فضای رقابتی را بیاموزد.

مهمان خانه سینمای ایران سخت نیازمند پذیرش صاحبان سرمایه و هنرمندانی است تا او را از مدار بسته ای که به آن دچاراست، خارج سازد.

مهمانخانه ماه نو نوشته نغمه ثمینی و تهیه ‌کنندگی جواد نوروز بیگی به تازگی در سامانه‌های ویدیوی درخواستی منتشر شده است.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید