روزانه های سینمایی

قصه آقازاده را ظهر روزجمعه بشنوید و ببینید!

آقازاده در اجرا اثری نسبتا استاندارد است و از معدود سریال‌های نمایش‌خانگی است که ویژگی‌های لازم برای پخش تلویزیونی را نیز داراست.

برنامه رادیویی «قصه ظهرجمعه» یکی از دیرپاترین برنامه های رادیویی است که قبل و بعد از انقلاب شنوندگان زیادی را پای خود نشان داده است تا حکایت‌گر داستانها و افسانه‌هایی باشد که قصه‌گوی برنامه آنها را برای شنوندگان بازخوانی می‌کند. پس از«قصه ظهرجمعه» سه هفته‌ای است که سریال ظهر روز جمعه هم به سبد فرهنگی خانواده ها افزوده شده است.!

ماجرا چیست؟

چند سالی است که با راه‌اندازی پلتفرم‌های نمایش آنلاین فیلم، تولیدات اختصاصی نمایش خانگی همزمان بصورت فیزیکی(dvd)و اینترنتی منتشر می‌شوند. سریال «آقازاده» نخستین مجموعه نمایشی است که اولا نسخه اینترنتی آن یک روز زودتر از نسخه اینترنتی آن پخش می‌شود و ثانیا زمان دسترسی به نسخه آنلاین آن دقیقا ظهر جمعه هر هفته است. تاکنون سه قسمت از سریال «آقا زاده» به کارگردانی« بهرنگ توفیقی» منتشر شده است که با استقبال مخاطبان در داخل و خارج روبرو شده است.

هر قدر قصه های انتخاب شده برای برنامه رادیویی «قصه ظهرجمعه»مربوط به گذشته‌های دور است، داستان و ماجرایی که سریال «آقازاده» آن را روایت می‌کند، کاملا بروز است و دلالت‌های روشن و آشکاری به پدیده آقازادگی و نفوذ عناصر فاسد در دستگاه های حاکمیتی دارد.

ارزیابی آقازاده تا در سه قسمت

آقازاده همانند سریال های زوج عنقا و توفیقی شروعی طوفانی دشت و با اتفاقات پی در پی مخاطب را ضمن آشنایی با شخصیت‌های اصلی داستان، غافلگیر کرد. تماشای قسمت سوم نشان داد که سریال در ادامه بنا ندارد که پیمانه اتفاقاتش را سنگین‌تر کند بلکه به سبک و سیاق اغلب سریال‌های نمایش‌خانگی به پیشروی در عرض و عمق می‌پردازد. بیننده در همان قسمت اول از فرجام تلخی که برای راضیه(دیبازاهدی) به دست عوامل نیما با بازی امیراقایی رخ داد، با خبر شد و داستان با رفتن به گذشته سیر حوادثی را که منجر به این حادثه شد، نشان خواهد داد. ضعف آقازاده در همین سه قسمت سیاه و سفید بودن شخصیت ها و اغراق در پرداخت و پس زمینه اجتماعی آنهاست.

آقازاده در اجرا اثری نسبتا استاندارد است و از معدود سریال‌های نمایش‌خانگی است که ویژگی‌های لازم برای پخش تلویزیونی را نیز داراست.

روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید