روزانه های سینمایی

رکورد سریال‌های تلویزیونی و غیرتلویزیونی شکسته شد

با سرمایه نهادهای حاکمیتی هم می‌توان از اسراف و تبذیر پرهیز کرد و به جای آب ‌بستن به داستان نحیف سریال و کشدار کردن آن، برای طراحی داستانها در طول و عرض وقت گذاشت

یکی از گلایه‌های مخاطبان سریال‌های تلویزیونی و غیرتلویزیونی همواره این است که زمان مفید هر قسمت از این سریال‌ها که پخش می‌شود، کم و کوتاه است و اتفاقات نمایشی زیادی در آنها به وقوع نمی‌پیوندد.
با پخش اولین قسمت از سریال آقازاده که از ظهر امروز از طریق پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو صورت گرفت، رکورد زمان‌ مفید سریال‌های ایرانی شکسته شد.
با احتساب پنج دقیقه تیتراژ ابتدایی و پایانی، زمان مفید اولین قسمت سریال شصت و هشت دقیقه‌ای سریال آقازاده بیش از یکساعت است که تاکنون کمترین سریالی توانسته است، با چنین حجم زمانی و توالی حوادث پی‌در‌پی، بینندگان را در پای خود بنشاند.
آقازاده با شکستن رکورد سریال‌های تلویزیونی و غیرتلویزیونی، انگ کم‌فروشی را از دامن سازندگان سریال‌های غیرتلویزیونی پاک کرد و به تولیدکنندگان سریال‌های تلویزیونی هم نشان داد که با سرمایه نهادهای حاکمیتی هم می‌توان از اسراف و تبذیر پرهیز کرد و به جای آب ‌بستن به داستان نحیف سریال و کشدار کردن آن، برای طراحی داستان و گسترش آن در طول و عرض وقت گذاشت و به بیننده بی  احترامی نکرد.
پ.ن:
آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی براساس نوشته‌ای از حامدعنقا و با سرمایه‌گذاری سازمان رسانه‌ای اوج اختصاصا برای پخش از نمایش خانگی تولید شده است.
روزانه های سینمایی را در تلگرام دنبال کنید: http://t.me/cinemadailyir
 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • امیدوارم همینطور با این زمان استاندارد بمونه و اب نره سریال شهرزاد هم تایم استاندارد داشت سریالهای هفتگی باید با همین روش کار کنن چون یک هفته باید براش صبر کنی

    وقتی احترام ب بیننده میزاری مطمئنا مردم بهت احتران‌میزارن

     

  • احترام مردم ب احترام سازندگان اقازاده ازهر هردست بدی از همون دست هم پس میگیری   

     بخوانید
    مجید محسنی مدیرعامل هنر اول با اشاره به استقبال بیش از تصور از سریال «آقازاده» اظهار کرد: به خاطر استقبال زیاد از «آقازاده» در حالی که ما روز شنبه این سریال را توزیع کردیم، یکشنبه شب محصول اکثر جایگاه های ما به اتمام رسیده بود، از آن رو بلافاصله به تولید و توزیع مجدد سریال در بازار اقدام کردیم.
    .
    وی با تشکر از مخاطبان، ادامه داد: خدمت آن دسته از علاقمندانی که به برخی جایگاه ها مراجعه کرده بودند و موفق به تهیه دی وی دی نشده بودند اعلام می کنیم که محصول بلافاصله جایگزین شده است.
    .
    مدیرعامل هنر اول یادآور شد: پس از اتفاقی که با انتشار قسمت اول «آقازاده» به واسطه حجم استقبال مردم رخ داد، به نظر می‌رسد پخش دی وی دی دوباره جان خواهد گرفت و امیدواریم این سریال آغازگر مسیری جدید در این عرصه باشد.
    .
    این سریال با طراحی، نویسندگی و تهیه کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی هر هفته جمعه ساعت ۱۲ از وی او دی ها پخش می شود و نسخه فیزیکی آن نیز شنبه ها توسط موسسه هنر اول به بازار می اید

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید