روزانه های سینمایی

سرمایه گذاری اپ های ایرانی در تولید سریال

آن دسته از شرکت های آنلاین ویدیویی که تا‍ ‍پیش از این فقط به تامین فیلم و سریال ایرانی می پرداختند، حالا انگیزه زیادی دارند تا در تولید محصول نیز مشارکت کنند و موقعیت خود را در محیط رقابتی تقویت کنند. این شرکت ها که مجوز فعالیت خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده اند و تعداد آنها در مقایسه با انبوه شرکت هایی که از صدا و سیما پروانه فعالیت دریافت کرده اند، بسیار اندک است، قدم در راهی گذاشته اند که شرکت های بزرگ نظیر نتفلیکس، آمازون و دیگران آن را رفته اند.
نکته جالب توجه در تغییر استراتژی شرکت هایی مانند «نماوا» و «فیلیمو» آن است که باب همکاری با موسسات ویدیو رسانه با سابقه را گشوده اند و برای مشارکت در تولید سریال با موسساتی مانند «هنر اول»، «سرو رسانه پارسیان» و «تصویر دنیای هنر» در یک قاب قرار گرفته اند. مزیت این روش آن است که تجربه موسسات ویدیو رسانه در تولید محتوا و تعامل با سینماگران که پیش از این در تولید فیلم سینمایی و سریال های مختلف نمود یافته است، کمک می کند تا شرکت های ویدیوی درخواستی با ریسک و ضریب خطای کمتری در عرصه تولید وارد شوند و به مرور با پیچیدگی های این کنش آشنا گردند.
مسیر تازه ای که برندهای «فیلیمو» و «نماوا» برگزیده اند حکم می کند تا ناشر انحصاری سریال های ایرانی باشند؛ به همین خاطر مجموعه «رقص روی شیشه» توسط «نماوا» و سریال های «نهنگ آبی» و «ممنوعه» از این پس اختصاصا از سوی «فیلیمو» و بر بستر اینترنت اعم از وب و موبایل به نمایش گذاشته خواهند شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید