آن دسته از شرکت های آنلاین ویدیویی که تا پیش از این فقط به تامین فیلم و سریال ایرانی می پرداختند، حالا انگیزه زیادی دارند تا در تولید محصول نیز مشارکت کنند و موقعیت خود را در محیط رقابتی تقویت کنند. این شرکت ها که مجوز فعالیت خود را از سازمان سینمایی دریافت کرده اند و تعداد آنها در مقایسه با انبوه شرکت هایی که از صدا و سیما پروانه فعالیت دریافت کرده اند، بسیار اندک است، قدم در راهی گذاشته اند که شرکت های بزرگ نظیر نتفلیکس، آمازون و دیگران آن را رفته اند.
نکته جالب توجه در تغییر استراتژی شرکت هایی مانند «نماوا» و «فیلیمو» آن است که باب همکاری با موسسات ویدیو رسانه با سابقه را گشوده اند و برای مشارکت در تولید سریال با موسساتی مانند «هنر اول»، «سرو رسانه پارسیان» و «تصویر دنیای هنر» در یک قاب قرار گرفته اند. مزیت این روش آن است که تجربه موسسات ویدیو رسانه در تولید محتوا و تعامل با سینماگران که پیش از این در تولید فیلم سینمایی و سریال های مختلف نمود یافته است، کمک می کند تا شرکت های ویدیوی درخواستی با ریسک و ضریب خطای کمتری در عرصه تولید وارد شوند و به مرور با پیچیدگی های این کنش آشنا گردند.
مسیر تازه ای که برندهای «فیلیمو» و «نماوا» برگزیده اند حکم می کند تا ناشر انحصاری سریال های ایرانی باشند؛ به همین خاطر مجموعه «رقص روی شیشه» توسط «نماوا» و سریال های «نهنگ آبی» و «ممنوعه» از این پس اختصاصا از سوی «فیلیمو» و بر بستر اینترنت اعم از وب و موبایل به نمایش گذاشته خواهند شد.
اضافه کردن نظر