روزانه های سینمایی
سه پیشنهاد به رییس جمهور آینده

سه پیشنهاد به رییس جمهور آینده

هفته گذشته در گفتگو با برنامه رادیویی سبقت آزاد (شبکه جوان) در پاسخ به این سوال که سه پیشنهاد شما به ریس جمهور آینده در زمینه سینما چیست؟ مطالبی به این شرح گفتم:

– از ایشان می خواهم نقاط قوت و اقدامات مثبت دولت های پیش از خود را ادامه دهد و با شناخت ضعف های مدیران پیشین، از تکرار آنها اجتناب ورزد.

– پیش نویس یک لایحه را به دولت ارائه دهد تا بر اساس آن شهرداری های هر شهرستانی که فاقد سینما هستند، موظف به ساخت یک سینما شده و بهره برداری از آن را به بخش خصوصی واگذار کنند.

– پیشنهاد سوم هیچگونه هزینه ای روی دست دولت نمی گذارد و محتاج بودجه و اعتبار خاصی نیست. مدیران سینمایی با روی خوش و سعه صدر با سینماگران برخورد کنند و با آنان فارغ از نگرش ها و دیدگاه های فکری و ذوقی برخورد پدرانه و کریمانه داشته باشند. تجربه نشان داده است که به دلیل قلت اعتبارات و شمار قابل توجه فیلمسازان کشور، معمولاً اقلیتی از مشارکت و حمایت دولت برخوردار شده و اکثریتی از آن بی بهره می مانند. در این رابطه دولت ها می توانند با فرض اصالت و غنای فیلمنامه ها، در دوره کاری خود از یک فیلمساز دو بار حمایت نکرده و فرصت را در اختیار سایر سینماگران نیز قرار دهند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن پیروزی آقای روحانی را از صمیم قبل به شما تبریک می گویم، امیدوارم عقلانیت و تدبیر به سینما، معاونت سینمایی و البته نمایش خانگی باز گردد

    راستی یک سؤال چقدر احتمال دارد دوباره معاونت به حالت قبلی برگردد؟ اداره مستقل نمایش خانگی و مدیریت متمرکز و تخصصی؟

    •  

      سلام متشکرم. انشاالله این انتخاب بر مردم مبارک باشد و آغازی برای آینده ای بهتر گردد. اصلاحات و تغییرات تازه بستگی به خواست متولیان اصلی این هنر-صنعت یعنی فعالان نمایش خانگی دارد. به حال باید بصورت منطقی نقاط قوت و ضعف گذشته و حال تبیین گردد تا وضعیت بسامان تری بر شبکه حاکم شود. فراموش نشود تا یکسال قبل مدیریت کاملاً مستقل نبود و پروانه ساخت آثار ویدیویی توسط اداره کل دیگری صادر می شد و موسسه رسانه های تصویری هم به عنوان بازوی حمایتی شبکه عمل نمی کرد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید