روزانه های سینمایی

گاهی توقف انتشار و توزیع یک اثر ناشی از عدم استقبال مخاطبان است

با همکاری آیفیک تشکل صنفی تخصصی تولید فیلم های غیرسینمایی، نظام‌نامه ای قرار است به تصویب وزیر ارشاد برسد که می توان به موجب آن شرایط لازم برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه های نمایشی مشخص ساخت و صلاحیت متقاضیان را احراز کرد.

یک کارشناس حوزه نمایش خانگی معتقد است:رسیدگی به سرمایه های ناسالم از اختیارات وزارت ارشاد نیست.
سعید رجبی فروتن درباره قانون جدید شبکه نمایش خانگی به بانی فیلم گفت: در قانون جدید تولیدات این حوزه برای برخی از کارگردانان مطرح می توان به آنان تذکر و اخطار شفاهی داد و حسب مورد محرومیت هایی مثل تعلیق فعالیت برای آنها در نظر گرفت.
سعید رجبی فروتن کارشناس حوزه نمایش خانگی درباره محدودیت های جدید شبکه نمایش خانگی و لزوم عرضه یک سریال پس از تولید تمامی قسمت ها به منظور حفظ حقوق مخاطبان به بانی فیلم گفت: البته گاهی توقف انتشار و توزیع یک اثر ناشی از عدم استقبال مخاطبان است و ادامه کار برای تیم سازنده و سرمایه گذار صرفه و صلاح اقتصادی ندارد. در چنین شرایطی به موجب ضوابط یک شورا یا هیأتی می تواند ضمن بررسی ابعاد موضوع با شناسایی مقصرین و عوامل خاطی به صدور رأی اقدام کند و در سوابق افراد مورد نظر آن را درج کند.
وی افزود: با همکاری آیفیک تشکل صنفی تخصصی تولید فیلم های غیرسینمایی، نظام‌نامه ای قرار است به تصویب وزیر ارشاد برسد که می توان به موجب آن شرایط لازم برای تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه های نمایشی مشخص ساخت و صلاحیت متقاضیان را احراز کرد.
رجبی فروتن در پایان درباره راهکار اصلی برای جلوگیری از ورود سرمایه‌های مشکوک به آثار نمایش خانگی و برخی از فیلم های سینمایی گفت: این مورد در حیطه کاری وزارت ارشاد نیست و باید به آن در سطح کلان تر رسیدگی شود. در واقع سازمان سینمایی و وزارت ارشاد درباره اینکه سرمایه گذاران یک پروژه در چه کارهایی مشغول هستند و از چه طریقی به آثار نمایش خانگی و سینمایی بودجه تزریق می کنند فقط می تواند خواستار معرفی آنها از سوی تهیه‌کنندگان شود و هنگام دریافت پروانه ساخت اطلاعات لازم را در پرسشنامه ها درج کنند. در این صورت اگر بعداً خدای ناکرده حرف و حدیثی در باره مشروعیت سرمایه و سلامت سرمایه‌گذار مطرح شود، مراجع قضایی حق رسیدگی به ادعاها را خواهند داشت.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید