روزانه های سینمایی
مریدا با کمک جادوگر از ازدواج اجباری رهایی یافت

مریدا با کمک جادوگر از ازدواج اجباری رهایی یافت

انیمیشن جذاب و پر مخاطب هالیوود زودتر از پخش تلویزیونی این روزها در خانه های ایرانیان است. کارتن سینمایی brave با معادل فارسی دلاور از سوی موسسه "پرتو آبی" با دوبله کسانی که شاید روزهایی خوبی را پشت سر نمی گذارند، در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.

داستان مهیج مریدا شاهزاده اسکاتلندی که با چاشنی جادوگری دست به مبارزه ای تماشایی میزند تا مادرش را از دید پدر پنهان سازد، به قدر کافی برای همه ملت هایی که قصه های افسانه ای و اساطیری بخشی از میراث های تاریخی و فرهنگی اشان می باشد، پر کشش و تماشایی است.

"پرتو آبی" تیراژی بالغ بر ۴۰۰ هزار نسخه را برای "دلاور" در نظر گرفته است که در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نسخه آن در مراکز عرضه در دسترس همگان است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز

    می خواستم از طریق این سایت عرض کنم علیرغم تمامی ادعاهای موسسه های فیلمسازان و گلرنگ، همچنان دارند با قدرت به نابود کردن فیلم های سینمای ایران از طریق خرید و پخش با کیفیت زیر صفر ادامه می دهند. آخر چرا باید ۲ نوار بالا و پائین کادر در فیلم چیزهایی هست که نمیدانی که به افت شدید کیفیت منجر می شود، حذف شود؟ آیا فکر نمی کنید که کارگردان این شیوه ی کادربندی را برای فیلمش در نظر گرفته است؟ ای کاش کمیته ای در وزارت ارشاد بود که با این گونه موسسات برخورد جدی می کرد. گفتنی است این موسسه سوابق درخشانی در به نابودی کشاندن شبکه ویدئویی داشته (ورود آقایان ممنوع، سعادت آباد و حالا چیزهایی هست که نمیدانی) و فکر می کنم ادعاهای ایشان چیزی جز فرافکنی نیست.

    راستی می خواستم خدمتتان عرض کنم با کدامین رزومه به موسسات پروانه می دهند؟ شاید بهتر باشد موسسه ی گلرنگ به همان تولید شوینده بسنده کرده و اینگونه مخاطبین را آزار ندهند. شیوه ی دیگر پیشنهادی بنده اینست که این موسسه به همان تولید و پخش سریال های ویدئویی پرداخته و یا آثار بی ارزش سینمای ایران که کم هم نییستند را تهیه و پخش کنند. اینجا محل مشق کادربندی برای علاقه مندان به سینما نیست

  •  

    جناب آقای برون

    با سلام

     همانطور که می‌دانید بخشی از پیامها و توضیحات پیرامون انتشار فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی و یا غرض ورزیهای غیر منصفانه در مورد فعالیتهای موسسه گلرنگ رسانه با به روز‌آوری سایت روزانه‌های سینمایی و اختلالات بعدی حذف شده و امکان ارجاع به آنها نیست تا از تکرار مطالب جلوگیری شود. توضیحات این موسسه در خصوص کیفیت انتشار و کادر بندی فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی مستدل  بوده و شاید شما آن را بصورت کامل مطالعه نفرموده‌اید و به اشتباه غرض از بیان آن را مشق کادربندی تصور کرده‌اید. مجددا مطلب مذکور را عینا ذیل این پیام نقل میکنم.  توضیح این نکته ضروری است که کادربندی فیلم مذکور مانند اغلب پروژه‌های سینمایی ۱۶:۹ بوده اما سورس تحویلی به این موسسه ۴:۳ است که برای جاگیری کادر ۱۶:۹ در کادر ۴:۳ به ناچار بخشی از  پیکسلهایی که باید حامل اطلاعات تصویری باشند بصورت سیاه و بلا استفاده و بیهوده در تصویر قرار میگیرند. امیدوارم این توضیحات را منصفانه بررسی فرمایید.:

    جناب آقای عمرانی

    با سلام

    سورس فیلم چیزهایی هست که نمی دانی بصورت(DV-CAM) ۴:۳ و لترباکس ارائه شده بود؛ به ناچار برای پر کردن قاب ۱۶:۹ چیزی در حدود ۱۳۳ درصد زوم خواهد داشت که یا باید بصورت دستی در پخش کننده و تلویزیون انجام شود و یا باید بصورت نرم‌افزاری قبلا انجام شود که با توجه به زمان و ظرفیت پردازش مناسب نرم‌افزاری روش دوم نتیجه‌ی بهتری خواهد داشت.
    فیلمبرداری فیلم چیزهایی هست که نمی دانی بصورت دیجیتالی و از طریق یکی از بهترین دوربین های موجود انجام شده است و تلاش بسیاری شد تا نسخه ی دیجیتالی با کیفیت Full HD دریافت شود، اما به دلیل محدودیتهایی که در زمان تولید و تدوین فیلم بوده نسخه ی بهتری وجود نداشت. 

    با فراگیر شدن استفاده از تلویزیونهای عریض، استفاده از تصاویر با قاب ۱۶:۹ ضروری است اما هنوز بسیاری از فعالان عرصه سینما و تلویزیون به علت قاب تصویر تلویزیونهای قدیمی یا محدودیت تجهیزات تبدیل نسخه‌ی سنمایی به ویدئویی، آثار خود را بصورت سنتی با قاب ۴:۳ عرضه می کنند و برای زیباتر کردن تصویر داخل قاب ، با افزودن نوارهای سیاه رنگ بالا و پایین تصویر ظاهری عریض به تصویر می دهند. اتفاقی که در این میان میافتد این است که پیکسل های نوارهای سیاه بالایی و پایینی از دست رفته است. به هر روی برای داشتن کیفیت مناسب تصویر، اهمیت به رزولوشن بالای تصویر باید از ابتدا و در تمام طول روند تولید و تدوین یک اثر رعایت شود.
    خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام شده برای دیجیتالی شدن سینمای ایران و امکاناتی که توسط بخش خصوصی و دولتی ایجاد شده و اهمیتی که شبکه نمایش خانگی در چرخه ی صنعت سینما دارد، سلیقه ی فیلمسازان و البته مخاطبین به رزولوشن بالاتر و حفظ کیفیت تصویر جلب شده است.

    هم اکنون با راه اندازی خطوط تکثیر بلو-ری در کارخانه شرکت صنایع الکترونیک گلرنگ امکان عرضه ی آثار سینمایی داخلی که نسخه ی FULL-HD داشته باشند در شبکه نمایش خانگی است و به احتمال بسیار برخی از آثار ایرانی موسسه گلرنگ رسانه نیز علاوه بر نسخه ی استاندارد DVD ،‌ نسخه ی بلو-ری نیز خواهد داشت.

    فیلم چیزهایی هست که نمی دانی و فیلم جرم جزو خریدهای قبلی این موسسه و موسسه فیلمسازان جوان بوده و صرفا نسخه ی استاندارد این آثار عرضه خواهد شد. (این مورد قبلا هم اطلاع رسانی شده بود)
    هفته‌ی گذشته فیلم چیزهایی هست که نمی‌دانی و امروز دوشنبه ۱۸ دی فیلم جرم پخش سراسری شده است.

    با سپاس

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید