انیمیشن جذاب و پر مخاطب هالیوود زودتر از پخش تلویزیونی این روزها در خانه های ایرانیان است. کارتن سینمایی brave با معادل فارسی دلاور از سوی موسسه "پرتو آبی" با دوبله کسانی که شاید روزهایی خوبی را پشت سر نمی گذارند، در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است.
داستان مهیج مریدا شاهزاده اسکاتلندی که با چاشنی جادوگری دست به مبارزه ای تماشایی میزند تا مادرش را از دید پدر پنهان سازد، به قدر کافی برای همه ملت هایی که قصه های افسانه ای و اساطیری بخشی از میراث های تاریخی و فرهنگی اشان می باشد، پر کشش و تماشایی است.
"پرتو آبی" تیراژی بالغ بر ۴۰۰ هزار نسخه را برای "دلاور" در نظر گرفته است که در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار نسخه آن در مراکز عرضه در دسترس همگان است.
جناب فروتن عزیز
می خواستم از طریق این سایت عرض کنم علیرغم تمامی ادعاهای موسسه های فیلمسازان و گلرنگ، همچنان دارند با قدرت به نابود کردن فیلم های سینمای ایران از طریق خرید و پخش با کیفیت زیر صفر ادامه می دهند. آخر چرا باید ۲ نوار بالا و پائین کادر در فیلم چیزهایی هست که نمیدانی که به افت شدید کیفیت منجر می شود، حذف شود؟ آیا فکر نمی کنید که کارگردان این شیوه ی کادربندی را برای فیلمش در نظر گرفته است؟ ای کاش کمیته ای در وزارت ارشاد بود که با این گونه موسسات برخورد جدی می کرد. گفتنی است این موسسه سوابق درخشانی در به نابودی کشاندن شبکه ویدئویی داشته (ورود آقایان ممنوع، سعادت آباد و حالا چیزهایی هست که نمیدانی) و فکر می کنم ادعاهای ایشان چیزی جز فرافکنی نیست.
راستی می خواستم خدمتتان عرض کنم با کدامین رزومه به موسسات پروانه می دهند؟ شاید بهتر باشد موسسه ی گلرنگ به همان تولید شوینده بسنده کرده و اینگونه مخاطبین را آزار ندهند. شیوه ی دیگر پیشنهادی بنده اینست که این موسسه به همان تولید و پخش سریال های ویدئویی پرداخته و یا آثار بی ارزش سینمای ایران که کم هم نییستند را تهیه و پخش کنند. اینجا محل مشق کادربندی برای علاقه مندان به سینما نیست
جناب آقای برون
با سلام
همانطور که میدانید بخشی از پیامها و توضیحات پیرامون انتشار فیلم چیزهایی هست که نمیدانی و یا غرض ورزیهای غیر منصفانه در مورد فعالیتهای موسسه گلرنگ رسانه با به روزآوری سایت روزانههای سینمایی و اختلالات بعدی حذف شده و امکان ارجاع به آنها نیست تا از تکرار مطالب جلوگیری شود. توضیحات این موسسه در خصوص کیفیت انتشار و کادر بندی فیلم چیزهایی هست که نمیدانی مستدل بوده و شاید شما آن را بصورت کامل مطالعه نفرمودهاید و به اشتباه غرض از بیان آن را مشق کادربندی تصور کردهاید. مجددا مطلب مذکور را عینا ذیل این پیام نقل میکنم. توضیح این نکته ضروری است که کادربندی فیلم مذکور مانند اغلب پروژههای سینمایی ۱۶:۹ بوده اما سورس تحویلی به این موسسه ۴:۳ است که برای جاگیری کادر ۱۶:۹ در کادر ۴:۳ به ناچار بخشی از پیکسلهایی که باید حامل اطلاعات تصویری باشند بصورت سیاه و بلا استفاده و بیهوده در تصویر قرار میگیرند. امیدوارم این توضیحات را منصفانه بررسی فرمایید.:
با سپاس