روزانه های سینمایی
یافته های چند پرسش

یافته های چند پرسش

طرح هشت پرسش اساسی از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در خصوص ارزیابی کارکرد نظام پخش با پاسخ هایی قابل تامل از سوی آنها روبرو بوده است که بی هیچ شرحی، ارائه می شود. یادآور می شود؛ ۳۲ اداره کل مخاطب سوالات بوده اند که علیرغم گذشت بیش از دو ماه از دریافت پرسشنامه، فقط ۲۱ استان به تکمیل پرسشنامه و عودت آن همت گماشته اند.!

۱- نتیجه اجرای قانون نظام صنفی برای تاسیس و اداره فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی در استان چگونه بوده است؟

 

دارای رسته صنفی: ۳۳/۳درصد       تشکیل اتحادیه صنفی: ۵۲/۴درصد

  هیچکدام: ۱۴/۳ درصد

۲- آیا در سالهای اخیر روند تاسیس فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی با کاهش روبه رو بوده است؟

با کاهش روبرو بوده است: ۴۷/۶ درصد      افزایش داشته است: ۳۸/۱ درصد

ثابت مانده است: ۱۴/۳ درصد

۳- در حال حاضر و در تقسیم کار موجود با مجامع صنفی شهرستان نقش آن اداره کل و ادارت تابعه در صدور مجوز، انحلال و نظارت بر ویدئو کلوپها دقیقا چیست؟

صدور موافقت اولیه: ۴۷/۶ درصد         صدور مجوز ۴۷/۶ درصد

هیچکدام ۴/۸ درصد
 
۴- طی هفده سال گذشته تسهیلاتی برای ادامه فعالیت و یا تجهیز و توسعه ویدئو کلوپها پیش بینی و تخصیص یافته است؟

      بلی: ۲۳/۸ درصد                             خیر: ۵۲/۴ درصد      ناچیز ۲۳/۸ درصد

۵- با شکسته شده انحصار فروش( نه کرایه) محصولات نمایش خانگی در ویدئو کلوپها آیا در شهرهای آن استان سایر واحدهای صنفی مبادرت به عرضه محصولات سینمایی و هنری می کنند؟
           بلی : ۶۱/۹ درصد                             فراگیر نیست: ۳۸/۱ درصد
 
۶- با توجه به افزایش هزینه های خرید، اجاره و نگهداری فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ادامه فعالیت این واحدها با فرض کپی نکردن آثار مجاز چگونه ارزیابی می شود:

 اقتصادی ارزیابی می شود: ۱۹ درصد           به صرفه نیست: ۸۱ درصد

 
۷- عرضه و فروش محصولات مجاز در سایر واحدهای صنفی را اقدامی در جهت ضریب نفوذ محصولات مجاز و شناسنامه دار به منازل مردم و رقابت با سایر شبکه های غیر مجاز تصویری چگونه ارزیابی می کنید:

مثبت ارزیابی می شود: ۷۶/۲ درصد                بی تاثیر بوده است: ۲۳/۸ درصد
 
۸- مطلوب ترین حالت برای عرضه محصولات نمایش خانگی با توجه به فرا گیر نبودن ویدئو کلوپها و اشتغال بخش عمده ای از آنها به تکثیر و کپی محصول؛ شمار روبه نزول آنها به دلیل تغییرات ساختاری و فن آورانه در عرضه رسانه های تصویری و تغییر عادات مخاطبان در تماشای فیلم، کدام راهبرد است:

– عرضه همزمان در ویدیو کلوبها و سایر واحدهای مجاز صنفی: ۹/۵ درصد

-کمک به تاسیس فروشگاه های مدرن و مجهز آثار هنری و سینمایی: ۸۱ درصد

-اکتفا به ویدکلوب ها : ۴/۸ درصد

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید