روزانه های سینمایی
قصه ننه لالا و فرزندانش سرانجام روایت شد

قصه ننه لالا و فرزندانش سرانجام روایت شد

  قصه ننه لالا و فرزندانش بالاخره در شبکه ویدیویی روایت شد و عنوان نهمین فیلم سینمایی ایرانی سال ۹۱ را از آن خود کرد. به موجب گزارش رسیده، فیلم سینمایی ننه لالا و فرزندانش، به کارگردانی و نویسندگی کامبوزیا پرتوی، برای نخستین بار توسط موسسه ویدئو رسانه سینما هفت و شبکه پخش بایا وارد شبکه نمایش خانگی شد. این فیلم سینمایی محصول سال ۱۳۷۵ بوده و یکی از آثار فاخر سینمای کودک و نوجوان است که موفق به دریافت دیپلم افتخار از بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های آموزشی – تربیتی رشد در سال ۱۳۷۶ شده است. قصه این فیلم مربوط به پیرزنی است به نام ننه لالا که تنها پسرش، یعنی علی، برای کار به ژاپن رفته و بیش از شش ماه است که از او خبری نیست که ناگهان تلفن منزل یکی از همسایه ها زنگ می زند، در آن سوی سیم علی پسر ننه لالا است که می خواهد با مادرش حرف بزند، بچه های محله تلاش می کنند که ننه لالا بتواند با پسرش صحبت کند…  

علاوه بر کارگردانی و نویسندگی، که توسط کامبوزیا پرتوی انجام شده است، دیگر عوامل این فیلم هم از چهره های شاخص سینمای ایران هستند، تدوین این فیلم توسط واروژ کریم مسیحی انجام شده، بهمن قبادی به عنوان دستیار کارگردان و وحید نیکخواه آزاد به عنوان تهیه کننده در این فیلم حضور دارند.

  DVDاین فیلم در قالب  و با کیفیتی ممتاز توسط موسسه ویدئو رسانه سینما هفت و شبکه پخش بایا وارد شبکه نمایش خانگی شد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام آقای فروتن خوب هنوز منتظار پاسخ شما درباره توزیع فوتبالی ها هستم
    بعد کی فیلم ننه لالا و فرزندانش به شهرستان اهواز فرستده میشود ؟ 
    با تشکر

  • با اینکه طرفدار شماره یک پخش فیلم های مهجور در شبکه ویدئویی هستم اما دلیل توجه به برخی فیلم ها و متقابلا بی توجهی به یکسری از فیلم ها را متوجه نمی شوم. ننه لا لا را ابتدا موسسه هنرنمای پارسیان قرار بود پخش کنند و حالا بعد از چندسال سینما هفت پخش آن را به عهده گرفته است، در حالی که تعداد قابل توجهی از فیلمهای سینمایی پس از انقلاب که بازیگران مطرحی دارند جایی در انتخاب های موسسات ندارند.

    • رضا جان تا نباشد از جانب معشوق کششی کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد. غرض آنکه تهیه کنندگان و صاحبان فیلم های مورد اشاره باید همت کنند و فیلم ها را از گنجه های خاک گرفته به درآورند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید