روزانه های سینمایی
ادای دین به سینمای فردین

ادای دین به سینمای فردین

سعید تهرانی پیش از این در فیلم سینمایی سریلند نشان داد که بد جوری به فردین دلبسته است و دوست دارد با شبیه سازی تیپ هایی از او، یاد بازیگر محبوب دهه ۴۰ را در اذهان زنده کند. سعید تهرانی اگر در فیلم سربلند به عنوان بازیگر و تهیه کننده، فیلم را سیاه و سفید به نمایش گذاشت تا فضای فیلم و قصه آن ما را به فضای فیلمفارسی هر چه بیشتر نزدیک کند، این بار در قاب ویدیو همین فرمول را قدری با چاشنی اضافه تکرار کرده است. در فیلم ویدیویی ساده دل علاوه بر آنکه جلیلوند– بخوانید دوبلور مرحوم محمد علی فردین- به جای تهرانی حرف میزند، تهیه کننده اثر دست به دامن خواننده سنتی ایرج یعنی آقای حسین خواجه امیری شده است. این کار از دید سرمایه گذار فیلم آنقدر اهمیت داشته است که بر دو عنصر تاثیر گذار فیلم های فردینی تاکید پر رنگی روی جلد فیلم نماید. چنگیز جلیلوند و ایرج.

البته اگر فکر می کنید در این فیلم سعید تهرانی عنان احساس را از دست می دهد و حنجره طلایی اش را به مدد صدای ایرج به رخ بیننده می کشد، سخت در اشتباه هستید، زیرا تنها جایی که صدای ایرج به سختی قابل تشخیص است، در تیتراژ پایانی و آن هم در کنار یک خواننده دیگر است. خلاصه داستان را بر روی جلد محصول می خوانید فقط توقع نداشته باشید چفت و بستی منطقی زیادی در داستان فیلم بیابید. زیرا سازنده اثر در وفاداری به فیلم های فردینی این خصلت را هم از یاد نبرده است.!

ناشر ساده دل تصویر دنیای هنر است و استتثنائاً نام طراح جلد امین دایی بر ولت نقش بسته است.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • sسلام 
    پس این تن تن که گفتید در شهرستان پخش شده کجاست کو کو کو   اقای فروتن  چی شد شما که گفتید پخش شده  الان شرکت میگه پخش نشده تکلیف چیست ؟ 
    شما مطمئن هستید یا نه 

  • یعنی چه ! چه هماهنگی به به   این ریس نمایش خانگی و اونم از ریس قرن ۲۱  یعنی چی     پس این تن تن  موضلی  شده  چه کنیم   پس به کی اعتماد کنیم 
    ایا نباید قرن ۲۱ جریمه شود چون هنوز بعداز  3 ماه هنوز توزیع نکرده است 
    ۳. ایا این نسخه جدیده که هنو.ز نیامده  دوبله ی مجدد شده یا نه ؟ 
    ۴ اقای فر وتن  میدانید بدترین چیز انتظار است    باباغ دست بجنبونید 

  • قرن ۲۱ مدتی است کار را تحویل پخش داده است به شرکت پخش حق بدهید با ملاحظه بازار زمان مناسبی را در نظر بگیرد. ضمناً دوبله مجدد برای چی؟

  • جناب اقای فروتن از روز چهارشنبه نامه اعلام توزیع نسخه جدید تن تن به کلیه استان ها ارسال شده و روز پنج شنبه نیز برای نمایندگانی که درخواست داده بودند کالا فرستاده شده است 

  • با سلام  یه سئوالی داشتم اینکه فیلم سینمایی خیابان بیست و چهارم که قرار بود پارسال توزیع بشه آیا خبری از توزیع اش دارید یا خیر؟

  • سلام خدمت مدیر سایت
    یعنی چه به مشکلات حقوقی خورده اند قرار نیست این فیلم حالا حالاها بیاید؟من که متوجه نمی شوم اقا پیمان گفت اول خرداد من نفهمیدم که کدام حرف را باور کنم من به شدت علاقمند به دیدن این فیلم هستم به خصوص تعاریفی که اقای نعیمی انجام دادندهز قصه پریا و خیابان بیست و چهار میشود خواهش کنم به پرتو ابی تماس بگیرید و ببینید این فیلم خرداد ماه پخش میشود اصلا پروانه نمایش دارد ؟اصلاحیه دارد ندارد؟ اقای نعیمی شما گفتی قصه پریا ۱۹ میاید پس چی شد چرا این قدر بد قولی میکنید خسته شده ایم.اه…اه…اه 
    فرهاد قنبری اهواز

    • بی آنکه بخواهم از فیلم خاصی نام ببرم باید عرض کنم متاسفانه در مواردی بد اخلاقی و پیمان شکنی و عدم وفای به عهد در بین بعضی از سرمایه گذاران و تهیه کنندگان سینما، مدیران موسسات و شرکت های پخش باعث می شود، فیلم های سینمایی در این بین قربانی شوند و در موعد مورد انتظار به دست مردم نرسند.

  • سلام خدمت مدیر سایت
     من تازه با سایتتون اشنا شدم اقای فروتن و نعیمی تو رو خدا پیگیری کنید من دارم دیوانه میشوم جرم ما چیست این که الاقمند به فیلم های شبکه هستیم؟ببینید قصه های پریا و خیابان بیست و چهارم چه موقع عرزه می شوند؟اگر هم خبری از ورد اقایان ممنوع دارید بدهید..
    میلاد ترابی

  • یعنی نمیتوانید زنگ بزنید و ببینید که این فیلم ها کی میخواهند پخش شوند شما مگر رییس شبکه نیستید؟ خواهش میکنم یم خبری بگیرید؟ ما از دو ماه پیش به هوای حرف اقای نعیمی بودیم که تا خرداد صبر کنیم ولیکن این حرف شما نشان از پخش نشدن فیلم در موعد مقرر دارد یکی از دوستان زنگ بزند از ریز موج و پرتو ابی خبری بگیرد در این سایت قرار دهد به خدا ثواب دارد.
    فرهاد قنبری اهواز

  • mphamad:
    salam jenab frotan mishavad befarmaeed film khiaban 24 posht sahne darad ya na va hnke film haman tor k aghaye naeemi gofte bood aval khordad pakhsh mishavad                            khahesh javab dahid
    mohamad reza az alman

  • جناب فروتن میلاد ترابی  عزیز راست می گویم :
    از میان تمام فیلم هادر حال ورود  من منتظر قصه پریا هستم چون فیلم را ۲ بار در سینما دیدم و بسیار فیلم خوبی است .
    خواهش و التماس یا هر چیز دیگر
    قصه پریا کی می آید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سلام اقای فروتن خسته نباشید
    خواهشا یه پیگیری بکنید چرا این هفته فیلم نیومده؟
    میشه بگید تا اخر هفته فیلم میاد یا نه؟
    فقط خواهشا جواب بدید

    • آریان عزیز وظیفه اطلاع رسانی در چنین مواردی بر عهده موسسات و شرکت های پخش است. در این فضا صرفاً کارهای توزیع شده معرفی می گردند.

  • قصه پریا به خرداد موکول شد .
    طبق  گفتگوی تلفنی بر روی دی وی دی فیلم کار ویژه ای اعمال می شود که نیاز به زمان است .
    دوستان عزیز اردیبهشت امسال جایی برای پریا نداشت .

  • با سلام خبرنگار عزیز بر روی این فیلم قصه پریا چه کار ویژه ای میخواهد بشود ؟
    بعد فیلم فوتبالی ها که ۱۹ اردیبهشت پخش میشود قفل دارد که قابل رایت نباشد و کیفیت  فیلمش چطوری است ؟
    با تشکر

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید