کلاه قرمزی ۹۱ همانطور که هنرنمای پارسیان وعده داده بود، به دست انبوه علاقمندان این عروسک های دوست داشتنی رسید و در این روزهای بهاری رونق مضاعفی را به شبکه نمایش خانگی همزمان با توزیع قسمت ۲۶ سریال قهوه تلخ داد. خواهر پسر عمه زا در حالی به کودکان ایران زمین هدیه شده است که در مجموع ۷۷ دقیقه دارد و می تواند در زمره آثار ماندگار در هر خانه ای باشد. کلاه قرمزی هر گاه در مدیای تلویزیون طراحی و تولید شد، خوشبختانه نکته های اخلاقی، آموزشی و تربیتی بیشتری در آن گنجانیده شد و استقبال بهتری از آن به عمل آمد. کلاه قرمزی از جمله معدود آثار تلویزیونی است که بازپخش آن نیز برای گروه سرمایه گذار و سازنده می تواند با بازخورد خوبی همراه باشد.
۵ comments
This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.
شما همچنین دوست خواهید
وعده فراموش شده دبیر شورای صنفی نمایش
دبیر شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه شورا در هفته اول اسفند سال گذشته گفته بود، اگر فیلمهای اکران نوروز دچار افت فروش نشوند، فیلمهای دیگری جایگزین آنها در عید فطر نخواهند شد. کاش پیشبینی دبیر شورا درست از آب درمیآمد...
۱۷ فروردین ۱۴۰۴
نقد فیلم مستند، روایت سفر عراق عجم از دید دوربین سلطان صاحبقران
مستند سفرنامه تاریخ عجم ساخته محمدطالبی و محصول صداوسیمای استان مرکزی برای کسانی که از اطلاعات جغرافیایی و تاریخی این سفر آگاه هستند، شورانگیز نیست. فیلم ۸۴ دقیقهای طالبی و اطلاعات نریشن آن حاوی نکات تازهای در...
۱۷ فروردین ۱۴۰۴
چرا سینمای ایران اولویت تلویزیون نیست؟
این یادداشت به قلم نگارنده در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده است. دلیل اینکه تلویزیون در طول سال بویژه در مناسبتها با خست از بازار داخل فیلم میخرد، چیست؟ مخاطب تلویزیون میپرسد چگونه است که در ایام برگزاری جشنواره فیلم...
۱۷ فروردین ۱۴۰۴
اما ایکاش در هر DVD لااقل دو قسمت قرار میدادند (شرکت قرن جدید برای کلاه قرمزی ۹۰ که DVD شماره ۱ آن پخش شده ۴ قسمت را یکجا در یک DVD گنجانده است). اینگونه کلاه قرمزی ۹۱ احتمالا در ۱۳ DVD پخش خواهد شد و با قیمت ۲۵۰۰ تومان کل مجموعه مقداری گران تمام می شود. در ضمن دوستان در این نسخه بطور کل قید منو را هم زده اند که امیدوارم این ضعف در ادامه ی مجموعه برطرف شود.
البته این باعث نمی شود از کیفیت بالای کار و بسته بندی تر و تمیز موسسه هنرنمای پارسیا صحبتی نکنیم. به شخصه هیچوقت از خرید محصولات این موسسه نا امید نشده ام و بنظر میرسد دقت در جزئیات و احترام به حقوق مصرف کننده نزد متولیان این موسسه جایگاه مهمی داشته باشد.
آقا رضا باور می کنی که نیم میلیارد تومان برای رایت ویدیویی این کار پخش شده از سیما پرداخت شده است؟( قیمتی معادل رایت دو فیلم سینمایی متوسط)
آقا رضای عزیز
با سپاس از نظر لطف و دقت چون فکر نمی کنم سوابق موسسه هنر نمای پارسیان و اینجانب تا این حد آشنا باشی به عرض می رسانم که هنر نما اساسا از حدود ده سال پیش فعالیت خود را به صورت تخصصی در حوزه زیرساخت فنی شبکه نمایش خانگی آغاز کرد و در زمانی که هیچکس به کیفیت و عرضه فیلمها بر روی دی وی دی فکر نمی کرد با همیاری یکی دو موسسه تمام توان خود را بر روی ارتقاء کیفیت محصولات شبکه ویدیویی طی چند سال و تا پیش از ورود به فعالیت ویدیو رسانه در سال ۱۳۸۷ متمرکز نموده بود که نتیجه آن را اگر خاطرت مانده باشد در عرضه کلیه فیلمهای موسسه قرن ۲۱ بر روی دی وی دی و اصلاح پوششی فیلمهای خارجی آن موسسه قطعاً به یاد خواهی آورد که در آن زمان واقعاً چند سروگردن از وضعیت حتی امروزین برخی موسسات بوده و هست
این مختصر را خدای نکرده برای عرض اندام یادآوری نکردم فقط منظورم آن بود که بگویم هنوز هم برای موسسه هنر نمای پارسیان کیفیت حرف را می زند واضافه کردن یک منوی ثابت یا متحرک اصلاً کار زیادی برای مجموعه زیبا و خاطره برانگیز کلاه قرمزی نیست بلکه به عنوان یک سیاست کلی برای عناوین مخاطب خردسال (که اکثریت مخاطبان این مجموعه هم از این زمره هستند) سیستم اصطلاحاً آتوپلی به ویژه با توجه به عادت این گروه به چندین بار دیدن فیلمهای مورد علاقه ایشان بهتر و راحت تر ارزیابی شده است
این روش را می توانید در سایر محصولات گروه مخاطب خردسال هنر نما هم که تامین و آماده سازی عناوین جذاب و آموزنده برای آنها را یکی از وظایف و سرفصلهای فعالیت خود دانسته و می دانیم، ببینید
هم چنان قدردان و منتظر نظرنمایی شما در مورد کارهای هنر نمای پارسیان هستیم
جناب قائنی نجفی عزیز مدیر موسسه ی وزین هنرنمای پارسیان
بنده با DVD های شرکت قرن ۲۱ در گذشته آشنایی کامل دارم و حتی یادم هست که سایتتان با ای سایت فرق داشت (PAPIC). فقط آنزمان DVD ها بصورت DVD9 بود اما همین الان یکی از DVD های شما بصورت DVD9 نیست. علت چیست؟
آقا رضا
در دی وی دی ۹ به دلیل دو لایه بودن دی وی دی نقطه عطفی وجود دارد به نامه بریک پوینت که محل ارتباط لایه اول و لایه دوم است و در مرحله تکثیر اگر تنظیمات لازم به خوبی بر روی دستگاه اعمال نشود می تواند به نقطه ضعف و گیر کردن دی وی دی در دستگاههای نمایش دهنده خانگی تبدیل شود
هر چند دو برابر شدن فضای درون دی وی دی نقطه قوت این فرمت است ولی معمولا کارخانجات تکثیر برای تنظیم دیفالتهای مربوطه مجبورند یکی دو ساعت دامی (دی وی دی پوک) و یا ضایعاتی تولید کنند که طبیعتا برایشان چندان خوشایند نیست
نکته آخر آن که اگر بیت ریت در آتورینگ دی وی دی ۵ هم به درستی و حداکثری تنظیم شود کیفیت تصویر خیلی با آنچه دردی وی دی ۹ دیده می شود متفاوت نخواهد بود پس در استفاده از فرمت کوچکتر خیلی از نظر کیفی ضرر نمی کنیم ولی امکان اضافه کردن تصویرهای جانبی مانند تیزرهای متنوع و پشت صحنه طولانی را از دست می دهیم