روزانه های سینمایی
وقتی قصه زندگی با ناسپاسی روایت می شود

وقتی قصه زندگی با ناسپاسی روایت می شود

پیرو درج ادعاهای آقای حسن هدایت در روزنامه بانی فیلم در خصوص دو فیلم سینمایی قصه های زندگی و ناسپاس، موارد ذیل را به اختصار جهت تنویر افکار عمومی از طریق وبسایت شما به اطلاع مخاطبین برساند، خواهشمند است در صورت صلاحدید نسبت به درج آنها در وبسایت خود اقدامات لازم را مبذول فرمایید:

 بر خلاف ادعای آقای هدایت در زمینه عدم پرداخت پول به صاحبان آثار مذکور، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با توجه به قرارداد پیوست قبل از توزیع فیلم سینمایی ناسپاس به آقای سید محسن جاهد، تهیه کننده ناسپاس پرداخت گردیده است. ضمن آنکه سرمایه ای با ارزشی بالغ بر ۱ میلیارد ریال، ناشی از تولید ۳۲۰ هزار نسخه مرجوع شده این دو عنوان، که توسط موسسه سینما هفت پرداخت شده است، اکنون ۲۱۵ هزار عدد آن در اختیار آقای جاهد و الباقی در انبار این موسسه موجود می باشد. جهت استحضار خوانندگان محترم، آمار تولید و فروش این دو عنوان سینمایی به شرح زیر بوده است:

– میزان تولید فیلم سینمایی ناسپاس حدوداً ۴۸۰ هزار نسخه بوده است و از آن میان کل تیراژ قطعی فروش رفته از این عنوان سینمایی در پخش اول آن رقمی بیش از ۲۴۲ هزار نسخه بوده است.

  – میزان تولید فیلم سینمایی قصه های زندگی حدوداً ۱۳۳۰۰۰ هزار نسخه بوده است   و از آن میان کل تیراژ قطعی فروش رفته از این عنوان سینمایی در پخش اول آن رقمی بیش از ۴۰ هزار نسخه بوده است.

 با توجه به پتانسیل پایین فروش این دو عنوان سینمایی قطعاً برای مخاطبان این سوال پیش می آید که چرا این موسسه علیرغم شکست سنگین فیلم ناسپاس در گیشه و حتی اکران نشدن قصه های زندگی دست به تولید چنین تیراژهای نامعقولی زده است، به منظور روشن شدن این بحث توجه مخاطبان عزیز را به تعهدنامه آقای سیدمحسن جاهد جلب می نمایم که طی آن مشخص می شود ایشان علیرغم نظر کارشناسی این موسسه بر تولید نکردن چنین تیراژی با اصرار شخص خودشان نسبت به افزایش تیراژ اقدام نموده اند و جالب اینکه کلیه مسئولیتهای این اتفاق را هم پذیرفته اند. دقیقاً مشابه این اتفاق در مورد فیلم سینمایی قصه های زندگی هم افتاد و علیرغم اصرارها و حتی خواهش های این موسسه، آقای سید محسن جاهد (که بنا به نامه شخص آقای هدایت ایشان در مورد کلیه امور مربوط به  فیلم قصه های زندگی نمایندگی تام الاختیار داشتند)  پای خود را در یک کفش کرده بودند که تیراژ تولید فیلمهایشان را نه بر مبنای واقعیات بازار و تجربه های ما بلکه بر مبنای توقع خودشان و یا به عبارت بهتر طمع آنها برای کسب سود بیشتر معین شود. حال تاوان زیاده خواهی و یا طمع این دوستان چرا باید به پای این موسسه نوشته شود؟ مگر خود آقای جاهد صراحتاً مسئولیت افزایش تیراژ این دو فیلم را بر عهده نگرفته بودند.

 آقای حسن هدایت در نامه خودشان به بانی فیلم ایراداتی در مورد مباحث فنی داشتند، این موسسه پاسخ های خود را به شرح زیر تقدیم می دارد:

 شخص آقای سید محسن جاهد، نماینده تام الاختیار آقای حسن هدایت، نظر خود را در مورد کیفیت کار این موسسه در کارویژه موجود در دی وی دی های فیلم سینمایی ناسپاس اعلام نموده اند، جناب آقای هدایت نیز طی نامه ای که به پیوست تقدیم شده است نظر خود را در مورد زحمات این موسسه اعلام کرده اند، قضاوت را به عهده خوانندگان می گذاریم که چرا برآورده نشدن رویاهای مادی این دوستان باعث شده که ناگهان آنهمه تعریف و تمجید جای خود را به عصبانیت و تهمت و افترا بدهد.

ادوات آماده شده برای این فیلم های سینمایی به هزینه این موسسه به شرح زیر بوده است

کارویژه تصویری،کارویژه مکتوب، استند ایستاده، استند رومیزی و DVD و VCD عادی،

DVD ویژه با کیفیت ممتاز پکیج، بروشورهای مخصوص توزیع در سینماهای مختلف

کارشناسان حوزه نمایش خانگی می توانند در این زمینه گواهی دهند که آماده سازی ادوات تبلیغاتی با کمیت و کیفیت فوق تا چه میزان صحه می گذارد بر جدیت و تعهد این موسسه نسبت به امر توزیع فیلم های سینمایی مذکور.

در مورد نکته ای که آقای هدایت در زمینه مشکل بوجود آمده در مورد چاپ بر روی DVD ها عنوان کرده بودند موارد زیر شایان ذکر است:

این مشکل تنها برای ۲۷۰۰۰ عدد از محصولات فیلم سینمایی ناسپاس رخ داده است و از میان این محصولات تنها ۶۰۰۰ نسخه به دست مصرف کنندگان رسیده است .

این محصولات هنگام توزیع هیچ مشکلی نداشته اند و پس از گذشت ۶ ماه و در محلی که آقای جاهد از آن به عنوان انبار استفاده می کرده اند، اینDVD  ها در حالیکه چاپ رویشان ور آمده بود، به رویت ما رسانیده شدند.

اولا" این ایراد متوجه کارخانه تولید کننده این محصولات بوده است نه این موسسه، ثانیاً این اتفاق مشکل فنی محسوب نمی شود، ثالثا" این اتفاق باعث ایجاد ایرادی بر روی هد دستگاههای پخش فیلم نخواهد شد و رابعاً این ایراد با چاپ مجدد به راحتی قابل حل است.

 باز هم از اهالی فن و متخصص این حوزه استمداد می طلبم که قضاوت کنند آیا میزان فروش و نحوه توزیع این دو محصول در سال ۱۳۸۹خوب بوده یا خیر؟ فروش قطعی۲۴۲ هزار نسخه از فیلم ناسپاس و ۴۰ هزار نسخه از قصه های زندگی، با در نظر داشتن کیفیت عناوین مذکور و شرایط بازار در سال ۱۳۸۹ فارغ از میزان مرجوعی که ناشی از تیراژ تحمیلی توسط آقای سید محسن جاهد بوده است را چگونه ارزیابی می کنید؟ تلخی سخنان آقای هدایت برای این موسسه هنگامی بیشتر می شود که این موسسه به خاطر می آورد در هنگام بستن قرارداد فیلم سینمایی قصه های زندگی، آقای جاهد با تاکید بر آگاهی نسبت به عدم پرفروش بودن فیلم قصه های زندگی و فروش نرفتن آن علیرغم اصرار به بسیاری از موسسات از ما به اصرار درخواست میکرد که ناسپاس را گوشت بدانیم و قصه های زندگی را استخوان و به خاطر نیاز مالی آقای هدایت به ایشان کمکی کنیم و در مورد قصه های زندگی هم با ایشان قرارداد ببندیم، جالب تر این نکته است که مخاطبان محترم بدانند آقای هدایت باز هم به دلیل همان نیاز مالی ۵۰ درصد کلیه حقوق این اثر سینمایی را قبل از توزیع تنها به مبلغ ناچیز  9 میلیون تومان! به آقای حسن سلیمان میگونی واگذار کرده اند و حالا بی توجه به اتفاقات گذشته و حتی آگاهی خودشان از پر فروش نبودن این اثر ادعای متحمل شدن خسارت های سنگین را مطرح میکنند.

در پایان تقاضای ما از این دو عزیز این است که مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بدهی خود به این موسسه را هر چه سریعتر تسویه کنند و قبول کنند که این موسسه از هیچ نهاد دولتی ذره ای کمک مالی، بودجه و یا امتیازی نگرفته است و سرمایه های این موسسه تنها با تحمل مرارت های بسیار حاصل آمده و انصاف نیست که این دوستان با فرافکنی قصد پایمال کردن حق این موسسه را داشته باشند.

 

با تشکر و تقدیم احترام

موسسه ویدئو رسانه سینما هفت

کد خبر ۳۴۱

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام
    تمامی موسسات یک چنین تجربیاتی رو با تهیه کنندگان عزیز دارن به خاطر تهمت و نامه نگاریها زیاد ناراحت نشو تمامی مدبران دولتی و غیر دولتی واقعیتهارو میدونن
     

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید