روزانه های سینمایی
اعضای شورای تشخیص بر چه مصوباتی مهر تایید نهادند

اعضای شورای تشخیص بر چه مصوباتی مهر تایید نهادند

اهم آخرین مصوبات جلسه شورای تشخیص که در تاریخ ۲۲ اسفند برگزار گردید اعلام شد. به موجب این گزارش مقرر شد:

-به موسساتی که به تعهد خود در زمینه فیلم ایرانی عمل نکرده اند تا زمان ایفای تعهد پروانه تازه ای داده نشود.

-در زمینه عرضه فیلم در بسته های شانسی مقرر شد به دنبال هشدارهای قبلی اداره کل نمایش خانگی بار دیگر مسئولیت های قانونی مناسب نبودن فیلم ها با رنج سنی خریداران این بسته ها را به آنان گوشزد کند.

-با عضویت رییس اتحادیه صنفی موسسات در جلسه موافقت به عمل آمد. ایشان و دبیر انجمن صنفی متفقا" یک رای خواهند داشت.

-به موسساتی که فیلم بی کیفیت به شبکه عرضه کرده بودند مادام که نسخه استاندارد همان فیلم ها را به بازار نداده اند، سرویس تازه ای داده نشود و مراتب در پرونده آنها به عنوان تخلف ثبت گردید.

-در جلسه آتی شورا -اواخر فروردین ماه- طرح مدیریت عرضه و پخش فیلم در شبکه به منظور اجتناب از همپوشانی فیلم ها با یکدیگر و برنامه ریزی برای توزیع فیلم در ۵۰ هفته سال با محوریت اتحادیه نهایی خواهد شد.

-صدور مجوزهای جدید به موسسات ویدیو رسانه در گروی اظهار نظر کارشناسی اتحادیه گردید.

-نتیجه بحث مهم بحران ارز برای تامین فیلم خارجی به رییس سازمان سینمایی کشور روز ۲۷ اسفند ماه ارائه گردد تا رهنمود ایشان طلب گردد.

-از تلاش های رییس اتحادیه صنفی برای ساماندهی پخش در تهران تقدیر شد و بر حمایت قاطع از تصمیمات کمیته پخش اتحادیه برای هر گونه برخورد انضباطی با خاطیان تاکید گردید.

-شورا تاکید کرد به منظور حمایت از موسسات ویدیو رسانه از این پس انحصارا" سریال های شبکه و تله فیلم ها از طریق این موسسات ارائه شوند. سریال های در حال پخش فرصت دارند طی مدت سه ماه خود را با ضوابط جدید تطبیق دهند. کد خبر ۳۳۹

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید