روزانه های سینمایی

تازه های آمار در نمایش خانگی

طی روزهای اخیر از زبان دست اندرکاران شبکه نمایش خانگی در بخش های دولتی و خصوصی مطالبی بازگو شده است که در این پست اختصاصاً به نقل قول ها ی آماری آنها اشاره می شود.:

۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰عنوان

به گفته مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری در حال حاضر ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ عنوان فیلم و سریال در سامانه های ۱۷ ویدیوی درخواستی بارگذاری شده است که اکثر آنها خارجی هستند.

۷ سریال

به گفته یزدانی شرکت های آنلاین ویدیویی که در ۲ سال گذشته کار خود را شروع کرده اند بر روی ۷ سریال پر هزینه سرمایه گذاری کرده اند. وی اطلاعات بیشتری در باره ماهیت سریال ها و عوامل سازنده آنها نداده است.

۶ میلیون کاربر

به گفته همین مسئول شرکت های آنلاین ویدیویی ایرانی تاکنون موفق به جذب ۶ میلیون کاربر شده اند. رقبای خارجی این شرکت ها یعنی نتفلیکس و آیفلیکس ۱۲۰ میلیون کاربر در قاره های مختلف جهان دارند.

۳۰ میلیارد تومان

محمد رضا عباسیان در گفتگو با برنامه شهر فرنگ شبکه خبر اظهار داشت موسسات ویدیو رسانه بطور متوسط سالانه ۳۰ میلیارد تومان بابت خرید رایت فیلم های ایرانی هزینه می کنند. این مبلغ معادل سهمی است که تهیه کنندگان سینما از فروش ۱۰۰ میلیارد تومانی فیلم هایشان در سینماها بدست می آورند. زیرا به موجب قاعده جاری حدود یک سوم فروش گیشه بطور خالص به دست تهیه کنندگان سینما می رسد.

۱۰۰ هزار آموزش دیده

اسماعیل عفیفه تهیه کننده تلویزیون و ویدیو گفته است طی سی سال گذشته قریب به ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل دانشکده‌های فیلمسازی و مراکز فیلمسازی رسمی داریم که این‌ها باید جایی مشغول کار شوند. حوزه نمایش خانگی اگر رونق پیدا کند مکان مناسبی برای این نیروها است

۱۶۰ میلیارد تومان

مردم در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان برای خرید ۳۲ میلیون نسخه ارجینال فیلم های عرضه شده در شبکه نمایش خانگی هزینه کرده اند. این مطلب را محمد رضا عباسیان مدیر عامل اسبق موسسه رسانه های تصویری اظهار داشته است. وی بدون اشاره به منبع این آمار، جذب ۲ میلیون خانوار از ۲۰ میلیون خانوار ایرانی را هدف بازار این شبکه دانسته است.

۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان

هزینه تولید سریال های ایرانی برای شبکه نمایش خانگی رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان برآورد می شود. این عدد در قیاس با ارقام نجومی مورد استفاده در پولشویی ها و فرارهای مالیاتی های کشف شده در کشور آنقدر ناچیز است که ادعای پولشویی در پس تولید محتوا در شبکه نمایش خانگی را خنده دار جلوه می دهد. این ادعا را دو تن از فعالان ویدیویی کشور در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشته اند و گفته اند، منبع مالی ساخت سریال های شبکه، پول های بی حساب و کتابی است که در جای دیگری خلق شده اند و در سینما و ویدیو برای سرمایه گذاران پرستیژ اجتماعی و شهرت  به همراه دارند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید