روزانه های سینمایی

لبخند سیما به محصول عرضه شده در نمایش خانگی

همزمان با عرضه نسخه ویدیویی و اینترنتی فیلم سینمایی محمد(ص)، نمایش مکرر تیزر این فیلم در شبکه های مختلف سیما به خوبی جلب توجه می کند. پخش این تیزر طی روزها و شب های اخیر، بار دیگر مطالبه به حق تهیه کنندگان سینما و تولیدات ویدیویی از تلویزیون برای پخش تیزرهایشان را یادآور می شود. به عنوان نمونه طی هفت سالی که از تولید و پخش سریال های نمایش خانگی می گذرد، تاکنون هیچیک از این مجموعه ها امکان اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما را نداشته اند و رسانه ملی هیچ تسهیلاتی را برای پخش آنها در نظر نگرفته است.

تهیه کنندگان سینما و ناشران ویدیویی در زمان انتشار نسخه نمایش خانگی فیلم هایشان به جز موارد استثنایی، هیچگاه راضی به سفارش آگهی به شبکه های ماهواره ای نشده اند و همواره مقررات جاری در این زمینه را رعایت کرده اند.

به موجب این گزارش، آنچه که در نمونه تیزرهای فیلم محمد(ص) به چشم می خورد، آن است که گوینده به انتشار و عرضه محصول در شبکه نمایش خانگی و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی و سوپر مارکت ها اشاره نمی کند و همه چیز در یک جمله نوشتاری خلاصه شده است.! همچنین در نسخه منتشره فیلم «مجید مجیدی» پشت صحنه و موارد ویژه جنبه ایی تماشایی به محصول بخشیده است که باز هم در تبلیغ به آن اشاره ای نمی شود.

نکته آخر آنکه سکوت شرکت های آنلاین ویدیویی که به اتفاق بازنشر این محصول و سایر عناوین سینمای ایران را در بستر اینترنت ملی در دستور کار خود قرار داده اند، کی شکسته خواهد شد؟ آیا این مراکز حاضر خواهند شد برای جذب مشتری و افزایش کاربرانشان سرمایه گذاری تبلیغی کنند؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز

    خواهش میکنم در صورت امکان از شکرت هنر اول بخواهید از قرار دادن تبلیغ پایین تصاویر فیلم کوه امیر نادری خودداری کنند. واقعا تبلیغ شوینده بصورت رنگی بر روی فیلم  سیاه و سفید خیلی خیلی مضحک است. فیلمهای رگ خواب و نگار که حرام شد. امیدوارم این اتفاق برای فیلمهای مالاریا و کوه نیافتد

    • آقا رضا 

      من مسئولیت اجرایی ندارم

      مطمئنم دوستان شرکت هنر اول نظر شما را در اینجا خواهند خواند

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید