سیاه بهاری بود برای تبریزی؛ هنوز طعم گس توقف پخش سریال سرزمین کهن را از یاد نبرده بود که طعم رویای او در اکران نوروز سینماها هم شیرین از آب در نیامد. زمان اکران روی خوشش را به او نشان داده بود و بخت با او یار بود که در گل اکران یعنی نوروز فیلمش به نمایش درآمد و گرنه تهیه کننده فیلم طعم شیرین رویا همین ۵۰۰ میلیون تومان را هم از گیشه سینماها دشت نمی کرد. قبل از نمایش عمومی طعم شیرین رویا کابوس شکست های تبریزی در سینما و تلویزیون با ضلع سومی در حال کامل شدن بود. از صبح روز هفدهم دیماه ۹۳ که نخستین قسمت از مجموعه ابله در شبکه نمایش خانگی توزیع شد، مشتاقان زیادی اولین اثر کمال تبریزی در نمایش خانگی را تماشا کردند. این عده خاطره خوشی از آخرین فیلم او طبقه حساس داشتند و با این تصور که تبریزی بمب خنده تازه ای را در شبکه می ترکاند، از مجموعه ابله استقبال کردند. جرقه بازتاب های منفی از همان قسمت نخست در شبکه های اجتماعی زده شد. با این حال جمعیت بیشتری در انتظار عرضه قسمت های بعدی سریال نشستند و دیری نگذشت که مخالفان سریال از موافقان پیشی گرفتند و مرجوع شدن بخش قابل توجهی از سریال، باعث شد تا دست اندرکاران به تجدید نظر در تیراژ سریال بیافتند. سریال افتان و خیزان به قسمت سیزدهم رسید و بین این قسمت و قسمت چهاردهم فاصله ای دو سه ماهه افتاد. هفتم شهریور ۹۴ پخش کنندگان قسمت پایانی مجموعه ابله خودشان هم می دانستند که در بازار کسی انتظار آنها را نمی کشد و پرونده سریال در ذهن اندک تماشاگران وفادار آن هم خیلی وقت پیش بسته شده است!
این روزها که در مراکز فروش فیلم طعم شیرین رویا به مشتریان ارائه می شود، علاقمندان بازی های شهاب حسینی بی شک از کنار فیلم به راحتی نمی گذرند اما همین تماشاگران هم به صرافت این نکته خواهند افتاد که فاصله بین شخصیتی که شهاب حسینی در طعم شیرین رویا ایفاگر نقش آن است و شخصیت قباد در سریال شهرزاد، بسیار زیاد است. جالب آنکه نویسنده فیلمنامه طعم شیرین رویا کسی نیست جز سناریست شهرزاد! هر قدر تلاش نغمه ثمینی در شهرزاد برای عمق بخشیدن به لایه های شخصیتی قباد جلوه گری می کند اما پی ریزی شخصیت مشنگ گروس رازیانی در طعم شیرین رویا فاقد چنین خصلتی است. اصولا فیلم همه چیز را به شوخی گرفته است و پیام های زیست محیطی آن هم از دل قصه ای سرراست و پرکشش برنمی خیزد سهل است سخنرانی ها و کلمات قصار گروس در دفاع از طبیعت، تنها محمل بیان چنین پیام هایی است. تبریزی در ساخت فیلمی که تنه به فیلم های سفارشی میزند، بازیگوشی های روایی خود را از یاد نبرده و در روایت فیلم بااستفاده از انیمیشن تلاش کرده است تا فضایی متفاوت را خلق کند.
چهلمین فیلم ایرانی سال را ریز موج سیستم برای توزیع به پخش هنرنما سپرده است.
فک کنم مال موسسه رسانه ها بوده