روزانه های سینمایی

چرا اسم ژوله دیده نمی شود؟

قسمت اول مجموعه عطسه در حالی از روز سه شنبه در شبکه نمایش خانگی توزیع شد که نام نویسنده آن در روی محصول دیده نمی شود. عطسه تازه ترین کار مهران مدیری در نمایش خانگی با حضور جمعی از بازیگرانی که تقریباً در اغلب سریال های او حضور داشته اند، بار دیگر سبب کنجکاوی علاقمندان به این چهره پرحاشیه سینما و تلویزیون کشور شد. عطسه ساختاری آیتم گونه دارد و اثری فراتر و متفاوت از شوخی کردم نیست، سهل است اجرایی سردستی تر و شتابزده نسبت به آخرین کار عرضه شده از مدیری در نمایش خانگی دارد. نگاه کنید به میزانسن های ایستای صحنه ها که بازیگران در حالت ایستاده یا نشسته فقط دیالوگ هایشان ر ا ادا می کنند.

نکته جالب توجه در تبلیغات عطسه آن است که نام نویسنده یا سرپرست نویسندگان همانند اغلب مجموعه هایی که از مدیری در این شبکه دیده ایم به چشم نمی خورد. با این تفاوت که نویسنده مجموعه عطسه مدتی است به دلیل اجرای استندآپ کمدی های خود، شهرتی فراگیر به هم زده است و در چند مرحله از نظرخواهی برنامه خندوانه، از سوی میلیونها بیننده رقبای خود را پشت سرگذاشته است.

در تبلیغات محیطی و روی جلد عطسه هیچ نامی از ژوله دیده نمی شود در حالیکه قید نام او جز اینکه احترام به کار نویسنده این مجموعه بود، می توانست انگیزه های خرید محصول و تماشای آن را تشدید کند. امیرمهدی ژوله حالا یک پای فینال خندانده برتر است و نگاه های زیادی به او دوخته شده است تا در رقابت با رضویان یا مهران غفوریان، بر سکوی قهرمانی اولین سری از این مسابقه بنشیند.

انتشار و توزیع دومین قسمت عطسه نشان خواهد داد که تیم سازنده و پخش این مجموعه سرگرم کننده تا چه حد مقید به جبران اشتباه و غفلت صورت گرفته هستند!  

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • گزارش نامه ” شبکه نمایش خانگی ۳ ” پس از نزدیک به ۲ ماه تولید با بخشهای جــذاب و جدیدی از نسخه ی قبلی باز بر می گـردد .
    در این بخش به نقد شرکت های ویدیویی ( موسسه ها ) و استفاده از بخش های متنوع رسانه ای ، خبر های متنوع دو ماهه ی رسانه ی خانگی که پخش نشده و استفاده از نقد فیلمهای ویدیویی و سینمایی را انجام داده ایم .
    مجموعه ای از گزارش نامه های ” شبـکه نمایش خانگی ” هر کدام با اشاره به ضعف هایی که در این بخش از بخش ویدیویی ، خصوصی رسانه ی خانگی بـود با همت عوامل تولید کننده به پخش نسخه ی سوم رسید ، هم اکنون نیز تهیه و تـدوین این نسخه بیش از ۱۰ روز قبل به اتمام رسیده و به خاطر پخش اخبار مربوطه در زمان دیر تر از معلوم عذر خواهی می کنیم ، امیدواریم رضایت خاطر شـما عزیزان را با پخش گزارش نامه های متنوع در خور و شأن و منزلت همه ی عزیزان در تاریخ “۱۳۹۴/۰۷/۲۳″ روز : ” پنجشنبه ” ساعت :”۲۲.۰۰″ پرونده ی این گزارش نامه را نیز در رسانه ی ” اینترنت ” برای هواداران گرامی ببندیم .

    فواد محمدی / طراح ؛ تهیه کننده ؛ برنامه ریز ؛ اجـراء

  • مهران مدیری خیلی وقته که برند شده. چه عمدا چه سهوا، اغلب اوقات همه چیزِ کارهای آقای مدیری (حتی نویسندگی‌های بسیار خوب پیمان قاسم‌خانی) به اسم ایشون تموم شده و می‌شه. این یک دلیل!
    دهن‌بینی و ظاهرپرستی در مملکت ما فقط به زندگی روزمره و مردم عادی محدود نمی‌شه. کلا هر کسی که بیشتر به چشم میاد (حتی به قیمت ایستادن روی شانه دیگران) کسیه که حضور رسانه‌ای پررنگ‌تری داره. این ظاهرپرستی در مطبوعات ما هست، در بازار مد ما هست و قطعا در صدا و سیما هم هست. چند بار تا حالا دیدیم مغز متفکر پشت کارهای سینمایی یا تلویزیونی ممتاز ما در تلویزیون و برنامه‌های خوب و پر بیننده مورد تمجید قرار بگیرن؟‍‍!
    تمام این حرف‌ها به کنار… بنده استندآپ ژوله رو ندیدم، پس قضاوتی نمی‌کنم، اما دو مورد رو خوب می‌دونم. یکی این که رقابت ژوله با امین حیایی و اون بازی‌های سیاسی جنجالی یک سری کاسه داغ‌تر از آش به محبوبیت آقای ژوله دامن زد. دوم این که تا حالا بندرت کاری از آقای ژوله دیدم که به پای کارهای پیمان قاسم‌خانی یا نویسنده‌های خنده‌بازار برسه. قسمت اول و دوم و قسمت مد و فشن “شوخی کردم” واقعا فاجعه بود.
    شاید هم ژوله مقصر نیست. نمی‌شه دلیل رو کم‌کاری ایشون دونست. چیزی که واضحه که این درخت از ریشه فاسده و هر چقدر هم که دلسوزان رسانه خودشون رو خسته کنن هیچ فایده‌ای نداره وقتی تصمیم گیرنده‌های محترم از ذوق هنری بی‌بهره هستن و فقط برای چوب زدن آثار پشت میز جلوس می‌کنن…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید