روزانه های سینمایی
تولید کنندگان برای تعیین نرخ کالای خود مختار هستند

تولید کنندگان برای تعیین نرخ کالای خود مختار هستند

بقای هر تولید کننده ای بر عهده خودش است. به جز چند قلم کالای اساسی، سایر تولید کنندگان قانوناً برای تعیین نرخ کالای تولیدی خود، مختار هستند.

مدیر موسسه دنیای هنر با اعلام این مطلب اظهار داشت؛ علیرغم افزایش تورم سالانه قیمت محصولات نمایش خانگی در چهار سال گذشته افزایشی نداشته است. وی در توجیه افزایش قیمت فیلم به بهای ۴۰۰۰ تومان در سال جاری در گفتگو با اعضای گروه ویدیو گپ در یکی از شبکه های اجتماعی گفت: در سال های گذشته تعدادی از مدیران موسسات ویدیو رسانه که انسان های شریفی هم بودند، به دلیل نوسانات قیمتی و افزایش هزینه های تمام شده، دچار مشکلات عدیده ای از جمله زندان شدند. در چنین شرایطی چه کسی حیات و ممات شرکت های تولید کننده را بر عهده می گیرد؟

 وی خاطر نشان کرد؛ در سال های اخیر به دلیل پایین بودن سود توزیع کنندگان انگیزه ای برای توسعه بازار فروش وجود نداشته است. در حالیکه با افزایش قیمت مورد نظر، سود توزیع کنندگان تقریباً دو برابر خواهد شد.

وی در برابر این پیشنهاد که قیمت محصول متناسب با کیفیت آن متغیر و شناور باشد، گفته است: از نظر من عنوان خوب و بد با تیراژ آن مشخص می شود. در بازار امروز تیراژ فروش بالای صد هزار نسخه قابل قبول، بالای دویست هزار خوب و بیش از سیصد هزار نسخه عالی است. با این حال آیا با مکانیزم تعیین قیمت می توان محصول را به قابل قبول، خوب و عالی منقسم کرد؟ از سوی دیگر کپی غیر مجاز مانع از آن است که آثار خوب و عالی را با بهای بیشتری به بازار عرضه کنیم.

در حالیکه گفتگوی اعضای این شبکه اجتماعی با مدیر موسسه دنیای هنر ادامه دارد تا این لحظه مدیران چهار موسسه دیگری که در پایان سال گذشته به اتفاق در باره افزایش قیمت فیلم تصمیم گیری کرده اند، حاضر به پاسخگویی و بحث با اعضا نشده اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • بنده برای همین این همه گفتم کار باید قانونمند و تشکیلاتی باشد تا هرکس ساز خودش را کوک نکند . همه دست اندرکاران شبکه مشکل دارند و هیچکس منکر این نیست . اما تا وقتی که هر کس فقط جیب خودش را ببیند اوضاع بهتر نمی شود .
    چند روز پیش از یکی از خیابان های شمال اصفهان عبور می کردم که در این سی سال شاید پنج بار هم ازش نگذشته باشم . چشمم افتاد به یک تابلو کهنه و رنگ و رو رفته روی یک ساختمان آجری قدیمی : شورای صنف رشته فروشان اصفهان و حومه ، تاسیس ۱۳۶۰ . ما که این همه ادعای بروز بودن داریم باید خجالت بکشیم!

  • اگر عملی بشه نمایش خانگی گور خودشو کنده این میتونه یک سقوط کامل باشه برای شبکه فراموش شده نمایش خانگی باشد و فیلمهای با قیمت ۴۰۰۰ تومان با سر به زمین میخوره .بعضی دوستان انگار متوجه نیستن که محصول نمایش خانگی در سبد مردم جایی نداره . خود دانید

  • اگر هم افزایش پیدا نکنه خودمون با دست خودمون گور صنفمون رو کندیم.
    یه پرسش اساسی از همه دوستان دارم؛
    آیا شرکت های نرم افزاری که بهایی برای حق رایت نمی پردازند قیمت های پایینی برای محصولات خود برمی گزینند؟ همه ما می دانیم قیمت برخی نرم افزارها ۱۰۰۰۰تومان ، ۱۵۰۰۰تومان ، ۳۰۰۰۰تومان و برخی بیشتر از اینهاست.
    در حالی که تولید کنندگان فیلم باید از انواع فیلترها گذر کنند و برای حق رایت گاهی بهای سنگینی به تهیه کننده فیلم می پردازند که با قیمت ۳۰۰۰تومان گاهی ضرر هم می کنند.
    پس اگر قرار باشد فیلم با قیمت ۳۰۰۰تومان تولید کنند و ضرر کنند و فقط خوراک برای کپی کاران ایجاد کنند و آن ها سود کنند و خودشان ورشکست شوند ،‌ همان بهتر که تکلیفمان با خودمان روشن شود و دیگر عنوانی تولید و توزیع نشود.
    گویا عنوان های سالیان دور یادمان رفته که در قاب های شیشه ای توزیع می شد و قیمت ۳۰۰۰تومانی داشت.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید