طی یک هفته ای که بحث افزایش احتمالی قیمت فیلم در شبکه نمایش خانگی بالا گرفته است، در شبکه های اجتماعی وابسته به فعالان این صنف نظرات گوناگون و بعضاً جالبی منتشر شده است. آنچه در ادامه این یادداشت می خوانید، منتخبی از دیدگاه های تولید کنندگان و توزیع کنندگان محصول است که در ارائه آنها تقدم و تاخر خاصی مد نظر نبوده است.
– به قول جان کری مخالفان طرحی ارائه دهند که برد برد برای دو طرف باشه؛ هم افزایش قیمت هم افزایش سود نماینده و فروشگاه دار حسن مالکی
– در محاسبه دوستان تولید کننده سهم فروشگاه و نماینده محاسبه نشده و از سال ۹۳ هم کمتر دست نماینده و فروشگاه و ویزیتور میگیره و آنالیز محاسبات موجود هست چنانچه لازم باشد در اختیار دوستان قرار خواهیم داد منصور شفاف
– آقا من پیشنهاد میدم مثل دهه شصت دوباره کمیته بیاد همه فیلمها و دستگاهها رو از تو خونه مردم جمع کنه! اون موقع هر دیسک میشه پنجاه هزار تومان! خوبه دیگه! شهروند
– با توجه به زیر فروشی بازار تهران سود بالا برای نماینده امکان پذیر نیست. الان بعضی از دوستان فیلم رو با پنجاه تومان سود میفروشن مهدی نعیمی
– نوع صنف ما در ایران پیرو اقتصاد آزاد نمی تونه باشه و این بعد از بیست و یک سال کار مداوم برای بنده کاملا مشخص هست مهدی
– در کجای کار اقتصادی تمام هزینه ها افزایش پیدا میکند و قیمت فروش تغیر نمی کند حسن داها
– موسسه گلرنگ رسانه هیچگونه برنامه ای برای افزایش قیمت ندارد و همانطور طبق قولی که در تهران به شما ۳ عزیز نماینده دادیم طبق برنامه نمایندگان پیش خواهیم رفت چرا که معتقدیم نقش اصلی در فروش رفتن و بالا بردن تیراژ عناوین را شما عزیزان به عهده دارید که می توانید با تمرکز بر روی عناوین و برنامه ریزی مناسب جهت فروش تیراژ فروش را بالا ببرید که این امر باعث می شود که ضرر تبدیل به منفعت گردد. بنده به نوبه خود اعتقاد دارم که سود شما نمایندگان باید مناسب باشد تا این مهم محقق گردد فرشید عابدی
– تمام شرکتهای دیگه هم به سهم خودشون برای نماینده ها فکر کردند؛ چون همه هم میدونند نماینده ها بازوی جدی شبکه هستند و چه اهمیتی دارند. علی الموتی
– خواهشمندم عناوینی که ۴۰۰۰ تومان میشه با دی وی دی ۹ تولید بشه که سه نتیجه خوب دارد: اولاً: مغازه دارها بهونه ای برای گرونی به مصرف کننده اعلام کنند ثانیاً: تا حدودی کپی کم میشه چون دی وی دی خام ۹ حدود ۱۶۰۰ تومانه و تولید اورجینالش ۶۰۰ تومان. به همین دلیل برای کپی فروش ها نمی صرفه کپی کنن. ضمناً تبدیل کردنش زمان گیره و دو سه روز وقفه می افته تا رایتی اش بیاد بیرون ثالثاً: داخل محصولی که ۹ تولید میشه، امکانتای مثل آلبوم موزیک یا منوی زیر نویس با زبان های مختلف گذاشت. سعید تقی پور
فکر نمی کنم مخالفان افزایش قیمت به جز منفعت خود فکر دیگری کرده باشن.
با یه حساب دو دو تا چهارتای ساده می توان دریافت افزایش قیمت اجتناب ناپذیر و حتا دست کم یک سال هم دیر است.
دوستان نشسته اند تا یک شرکت با هزینه فراوان و کلی دوندگی و رقابت یک عنوان را تهیه و توزیع کند تا آنها با فروشش سودی کنند.
شرکتی که همه زحمات تولید و پخش را می کشد حق ۱۰۰% دارد تا قیمت محصولش را خودش تعیین کند و اگر هم سود نداشت اصلا کار نکند.
دوستان دیگری که هر روز می آیند و در همین تارنما از شرکت ها پرسش می کنند که فلان عنوان را چرا توزیع نمی کنید بروند و کمی فکر کنند که با این سود های حداقلی آیا می توان ریسک تولید و توزیع را پذیرفت؟
این ایده بچگانه و آماتوری هم که قیمت باید نسبت به کیفیت تعیین شود هم خنده دار است. گویا دوستان امروز کاسب شده اند. تصور کنید یک مشتری وارد مغازه شما می شود و از شما می پرسد آقا فیلم جدید چی اومده؟
شما هم سه عنوان را نشان می دهید و توضیح می دهید: شهر موشها اومده ۴۰۰۰تومان ، عشق تعطیل نیست اومده ۳۵۰۰تومان و مرغ تخم طلا اومده ۳۰۰۰تومان. با کمی اندیشه هم می توان دریافت مشتری کدام را می خرد و کدام عنوان ها فروشی در حد صفر خواهند داشت.
اگر مسئولان همیشه خواب کمی بیشتر مبازره با قاچاق را جدی بگیرند آنوقت خواهید دید فیلم با قیمت ۶۰۰۰تومان هم فروش خواهد داشت.
کاملا موافقم برادر
دوست عزیز اینطورنیست.شرکتها ونمایندگان برسر عناوین گریدآ موافقت کرده اندومشکلی نیست.فقط اختلاف بر سر عناوین گرید بی و سی هست که نمایندگان مخالف افزایش قیمتشان هستند.شماموافق قیمت ۴۰۰۰تومانی عناوین صوتی بی نام ونشان.کارتونهایی نظیررکس.رداکای …. که حتی فروششان با قیمت ۳۰۰۰تومان بسیارضعیف بود هستید؟بهترهست کمی منطقی فکرکرد.اگریک فروشگاهدار سودش درعنوان ۳۰۰۰تومانی برای مثال ۷۰۰تومان باشد آیابرای عنوان ۴۰۰۰تومانی همینقدربایدباشد؟این میشه انصاف!!!!