روزانه های سینمایی
پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

قاسم جعفری در “پروانگی” همه بار قصه را بر نریشن(گفتار فیلم) قرار داده است. آنچه را که بیننده مایل است به عینه و در مقابل دیدگانش ببیند، باید از زبان شخصیتی که سعید راد نقش آن را بازی می کند، بشنود. تمهید دوبله صدای راد با صدایی نه چندان آشنا که مشکل گویش انگلیسی راد را پوشش داده و صدای خشن او را تعدیل کرده است، نقطه مثبت فیلم به شمار می آید.

تلاش جعفری برای چگونگی تحول علا – از دید بهروز- و به دنبال آن دگردیسی بهروز دلچسب و باور پذیر درنیامده است و اثر جز زنجموره ای در وصف روشنفکران بریده و دور از وطن پیام دیگری را منتقل نمی کند. مهجور ماندن پروانگی در اکران و ویدیو معنایی جز این ندارد که جعفری برای فاصله گرفتن از زبان تلویزیون باید حضور بیشتری در سینما داشته باشد تا رمز و راز جذب مخاطب را بهتر کشف کند. سوره سی و نهمین اثر سینمایی سال را به مناسبت موسم حج روانه بازار کرده است تا شوق سفر روحانی حج را در دل میقات رفتگان شعله ورسازد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید