روزانه های سینمایی
تموج احساس در حوض نقاشی

تموج احساس در حوض نقاشی

حوض نقاشی یکی از چهار فیلمنامه ای بود که پاییز سال گذشته به شورای پروانه ساخت ارائه شد و موافقت اصولی برای ساخت آنها در کوتاهترین زمان ممکن به اعتبار شخصت حقوقی حوزه هنری صادر شد.

این اتفاق در شرایطی صورت گرفت که از یکسال قبل تر حوزه هنری با اعلام مخالفت برای اکران تعداد قابل توجهی از فیلم های دارای پروانه نمایش در سینماهای تحت تملکش، چالشی کم سابقه را در برخورد با  مدیریت سینمای ایران رقم زد. برداشتی که از این رفتار اخلاقی سازمان سینمایی می شد کرد این بود که لازم نیست همیشه پاسخ کارهای نه چندان قابل دفاع را با کاری مشابه داد. گاه با رفتاری منطقی و انسانی هم می توان از کنار واکنش های غیر متعارف گذشت و به روی خود نیاورد.

سه فیلم از چهار فیلمنامه حوزه هنری یکی بعد از دیگری ساخته شدند و فیلم های "خسته نباشید" و "حوض نقاشی" در جشنواره سی و یکم فجر در معرض قضاوت مخاطبان قرار گرفتند.

بخت و اقبال با مازیار میری همراه بود که حوزه هنری سرمایه گذار فیلم تازه او شد. زیرا میری با ساخت "سعادت آباد" در زمره نخستین کسانی بود که سنگ بنای فیلم های با تم خیانت را گذاشت که مدیریت حوزه هنری آنها را برنمی تابد و دست رد بر کسانی می زند که مروج چنین فیلم هایی هستند.

این روزها  نسخه ویدیویی"حوض نقاشی" در حالیکه تا همین چند وقت پیش نمایش آن در بعضی از سالن های سینمای کشور ادامه داشت، در دسترس مردم قرار گرفته است تا تجربه ای متفاوت را از مازیار میری به تماشا بنشینند. بیست و نهمین فیلم ایرانی سال را موسسه سوره به بازار فرستاده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید