روزانه های سینمایی
آیرون من ایرانی رسید

آیرون من ایرانی رسید

تماشای فیلم برگزیده جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان(۱۳۹۱) در شبکه ویدیویی آن هم در فصل تابستان قطعاً برای بسیاری از مخاطبان بوی‍ژه کودکان دلپذیر و غافلگیر کننده است. همین اتفاق برای فعالان نمایش خانگی از جنبه دیگری نیز حائز اهمیت است. بعد مدت ها که فقط لوگوی "پخش دنیای هنر" بر روی محصولات شبکه به چشم می خورد، اینک انتشار " آدم آهنی" به عنوان بیست و هشتمین فیلم شبکه فرصتی را فراهم ساخته است تا مخاطبان آرم پخش و موسسه دنیای هنر را در کنار یکدیگر ببینند و به این دریافت نائل آیند که موسسات با سابقه علیرغم وضعیت سخت و کمر شکن شبکه، مترصد برقراری ارتباط با مخاطب و از آن خود کردن بخشی از سهم بازار باشند.

"آدم آهنی" از معدود محصولات تصویری و در عین حال تربیتی سینمای ایران برای تبیین عوارض استفاده مکرر بچه ها از بازی های کامپیوتری است و بر خلاف نمونه های مشابه قبلی خود تلاش دارد تا با ظرافت بیشتری به سراغ این موضوع برود. "آدم آهنی" تنوانسته است از کاری تلویزیونی فرار تر برود. تجربه "رحیم بهبودی فر" در تئاتر کودک کمک زیادی به او برای خلق فضایی با نشاط و مفرح کرده است.

همزمانی پخش "آدم آهنی" با برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای در تهران در نوع خود جالب توجه است. بر روی جلد محصول معادل انگلیسی روبات برای نام فیلم انتخاب و در تیتراژ از آیرون من استفاده شده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید