روزانه های سینمایی
بیست و چهار ساعت طوفانی

بیست و چهار ساعت طوفانی

انتشار همزمان گفتگوهای مدیران ارشد نمایش خانگی کشور با خبرگزاری ها و حضور یکی از مدیران موفق ویدیو رسانه در برنامه زنده تلویزیونی ، بار دیگر اهمیت این رسانه را نمایانگر ساخت . اولین مصاحبه رسمی بنده با چهار خبرگزاری و گفتگوی مدیر عامل موسسه رسانه های تصویری واجد نکات در خور تاملی است .

در برنامه پخش مستقیم شبکه خبر ، شامگاه چهاردهم آبان ماه ، مدیر موسسه قرن بیست و یک ، در کنار یک منتقد سینمایی به سوالات مجری آگاه برنامه ی گفتگوی چهل و پنج دقیقه ای ، پاسخ داد و ابعاد دیگری از مسائل پیش روی شبکه نمایش خانگی را به بحث گذاردند .

فصل مشترک سخنان مدیران دولتی و شرکت های خصوصی ویدیو رسانه کشور در این روزها ، همانا اعتنا به فن آوری های نوین برای پخش محصول ، ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد آثار سینمایی بویژه فیلم های سینمایی ایرانی ، لزوم ادامه مبارزه با عوامل و شبکه های تامین ، تکثیر و عرضه آثار عیر مجاز ، افزایش عناوین ایرانی در شبکه ، ارزیابی کار موسسات و تشویق موسسات برتر و اعمال کنترل کیفی بر محصول در جنبه های مربوط به تصویر و صدا می باشد .

از سوی دیگر احترام به حقوق تماشاگر و دادن حق انتخاب به او ، تا حد زیادی در گروی توجه موسسات به گزینش فرمت های حاوی منو و آبشن های متنوع برای سهولت دسترسی و انتخاب مخاطب است .

ار جمله اتفاقات خوب این سالها ، گسترش بازار محصولات مجاز در سطح جامعه می باشد ،بطوریکه اعلانات تبلیغی فیلم ها ، نگاه هر بیننده ای را بویژه در شهرهای بزرگ به خود می خواند . البته امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد که با فشار ویدیو کلوب ها ، تلاش هایی در جریان است که سایر مراکز و واحدهای صنفی از فروش محصول منع شوند و این کار در فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی محدود و مقید بماند . در صورت اصرار بر این امر ، قطعا اولین برنده این تصمیم غیر اصولی ، شبکه غیر مجاز خواهد بود و پروژه پاکسازی بسیار هزینه بر واحد های صنفی ، یکباره به نقطه اول باز گشته و تلاش های گسترده مراجع انتظامی و قضایی ، برای ایجاد امنیت در شبکه مجاز ، نادیده گرفته خواهد شد .بدین ترتیب بر خلاف تصور مدیران فروشکاه های فرهنگی ، مشتریان آنها به مرور تغییر ذائقه داده و جذب شبکه های پرنفوذ قاچاق محصولات خارجی و یا نسخه رایت شده آثار مجاز به قیمت نازل تر در مجاری غیر رسمی خواهند شد .

در این باره انشاءاله بیشتر خواهیم گفت .

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید