روزانه های سینمایی
ما هم بساط می کنیم

ما هم بساط می کنیم

این روزها حتما با مشاهده استندها و پوسترهای نصب شده در مقابل اغلب سوپر مارکت ها، مغازه ها و دکه های مطبوعاتی متوجه شده اید که دامنه عرضه و ارائه محصولات ویدیویی یا اصطلاحا نمایش خانگی از حد ویدیو کلو ب ها و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی فراتر رفته است  و برای دسترسی آسان مخاطبان به نسخه مجاز فیلم ها و برنامه های ایرانی و خارجی نیازی به طی مسافت زیادی همانند گذشته نیست .

همچنین با اقدام خوب صورت گرفته از سوی ناشران این گونه آثار با کاهش قیمت محصول به راحتی میتوان اقدام به خرید نسخه ای از این فیلم ها کرد و بهایی به اندازه قیمت یک نوشابه خانواده برای تهیه این محصول سالم فرهنگی پرداخت .

ارزش این کار زمانی بیشتر خود را می نمایاند که در یابیم شبکه سازمان یافته یا خودروی غیر مجاز برای عرضه جنس بدلی و غیر مجاز خود از هر شیوه ای سود می جوید . در این سال ها ، فروش فیلم در چهار راه ها ، پشت چراغ های قرمز ، بساط در معابر و استفاده از پیک های موتوری خاص و روش هایی از این دست از چشم هیچ ناظری پنهان نیست و تذکر ات گاه و بیگاه نمایندگان مجلس در گلایه از این وضع به خوبی نمایانگر نگرانی اولیای جامعه از این پدیده است . اما باید اذعان کرد اقدامات مراجع انتظامی و قضایی در خوش بینانه ترین حالت به پاکسازی مراکز رسمی عرضه و واحدهای صنفی انجامیده و شعاع آن هنوز جلو ه هایی را که مصادیق آن در سطور پیشین آمد ، در بر نگرفته است .

بنابراین هیچ استبعادی ندارد که شبکه مجاز علاوه بر استفاده از همه مجاری مشروع از سایر شیوه های ارتباطی نظیر مواجهه چهره به چهره  یا پهن کردن بساط در هر کوی و برزن سود برد تا در رویارویی نفس گیر با شبکه غیر مجاز به زبان ساده کم نیاورد.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید