علی معلم در یادداشت تازه خود اعتقاد دارد، نسبت امروز سینما با نمایش خانگی در ایران تداعی کننده، تبدیل شدن اقتصاد عمده فروشی به اقتصاد دستفروشی است. وی تصریح می کند وقتی اقتصاد کلان آسیب می بیند اجزای این اقتصاد هم درگیر بحران می شوند. بازیگران و عوامل سینما از اجزای یک کل بزرگ هستند و آنچه در این بحران باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بقای اصل سینماست. متن کامل این تحلیل را در اینجا بخوانید. کد ۴۴۹
شما همچنین دوست خواهید
نفوذ سینمای ایران تا قلب اسرائیل!
این روزها قبل از اینکه تهدید ایران در قبال عملیات ترور رژیم اسرائیل در تهران عملی شود، فیلمی از سینمای ایران پرده بسیاری از سینماهای آن کشور را به تصرف خود درآورده است. انیمیشن بچه زرنگ محصول ۱۳۹۷-۱۴۰۰ سینمای ایران در...
۸ شهریور ۱۴۰۳
تکرار تاریخ؛ این بار برای سریال «غربت»
در ساعات گذشته نام امیر پورکیان به عنوان کارگردان و صادقیاری در مقام تهیهکننده و موسسه سرو رسانه پارسیان به خاطر حواشی قسمت دوم سریال نمایش خانگی «غربت» بر زبانها افتاده است. مدعی العموم بر اساس گزارشهای دریافتی...
۵ شهریور ۱۴۰۳
دو خرده روایت به بهانه انتخاب سیدعباس صالحی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
روایت اول: مردی که واقعبینی را بر بزرگنمایی ترجیح میدهد به موجب آمار، تماشاگران سینِما در دهه نود سال به سال افزایش یافت. ساخت فیلمهای کمدی و درامهای اجتماعی خوش ساخت در کشاندن مردم به سینِما بیتاثیر نبودند. در...
۱ شهریور ۱۴۰۳
اضافه کردن نظر