روزانه های سینمایی
دیروز انتقاد از درجه کیفی امروز گله از زمان

دیروز انتقاد از درجه کیفی امروز گله از زمان

توزیع تک‌قسمتی مجموعه «کلاه قرمزی» که در نوروز ۹۱ از شبکه دو سیما پخش شد، خریداران این مجموعه‌ی تلویزیونی را غافلگیر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، ‌شرکت هنرنمای پارسیان از چند روز گذشته به توزیع «کلاه قرمزی ۹۱» در شبکه نمایش خانگی اقدام کرده است اما خریداران این مجموعه، با DVDای مواجه شدند که تنها یک قسمت «کلاه قرمزی» به همراه بخش‌هایی از کارتون «شرک» و دو انیمیشن دیگر را دربرمی‌گرفت.

مجموعه «کلاه قرمزی ۹۱» برخلاف انتظار، هیچ بخشی از پشت صحنه یا عکس‌های مربوط به سریال را نیز شامل نمی‌شد.

بر اساس گفته‌ی مدیر شرکت هنرنمای پارسیان، قرار است «کلاه قرمزی ۹۱» به همین صورت و در ۱۳ قسمت توزیع شود.

مدیر توزیع و فروش آثار صوتی و تصویری شرکت سروش نیز که سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی را پس از به روی آنتن رفتن،‌ در نمایش خانگی ارائه می‌دهد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی عدم انتشار «کلاه‌ قرمز ۹۱» توسط سروش، گفت: مجموعه «کلاه قرمزی» به تهیه‌کنندگی آقای مدرسی ساخته می‌شود که در شرکت صحرافیلم، آن را تولید می‌کنند.

سال گذشته هم ما در سروش، یکی ـ دو قسمت از «کلاه قرمزی ۹۰» را منتشر کردیم که با اعتراض آن‌ها مواجه شدیم.

ایلیاد ادامه داد: اما امسال طوری با تلویزیون قرارداد بسته‌اند که حق رایت این مجموعه در نمایش خانگی در اختیار صحرافیلم باشد. قبلا هم این اتفاق درباره‌ی دو سریال «مرد دو هزار چهره» و «باغ مظفر» مهران مدیری رخ داد که جلوی آن گرفته شد و مهران مدیری نیز دیگر با تلویزیون همکاری نکرد؛ البته درباره رایت موسیقی،‌ سخت‌گیری زیادی نمی‌شود اما درباره‌ی رایت سریال‌ها در نمایش خانگی، سخت‌گیری بیشتری می‌شود.

بنا بر این گزارش، تایم کوتاه قسمت‌های توزیع شده «کلاه قرمزی» نیز با نارضایتی مردم همراه بود. ایلیاد در این‌ زمینه به ایسنا گفت: اگر این اتفاق افتاده باشد، ارشاد مقصر است چون هر محصول نمایش خانگی باید حداقلی از زمان را که یک ساعت و نیم است، داشته باشد؛ مگر این‌که شرایط خاصی وجود داشته مثلا یک مستند ۲۰ دقیقه‌ای توزیع شود که مخاطب نیز از قبل می‌داند قرار است محصولی با زمان کوتاه را خریداری کند.

به گزارش ایسنا، پخش «کلاه قرمزی۹۱» از شبکه نمایش خانگی در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از سریال‌های نوروز ۹۱ تلویزیون از جمله «کلاه قرمزی» در فضای مجازی به راحتی قابل دسترسی و دانلود شدن هستند.

کد خبر ۳۷۷

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۹ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • آقا پیمان
    زیارت قبول برادر…….
    یه زمانی انقدر فعال بودی که مارا به شهد اخبار انلین  خود معتاد نموده بودی.حال که شیفته اخبار جنابعالی شده ایم خوش مرامی نیست که کمتر باشی و گمان کنیم از حرف ما رنجیده ای.
    اگه امکان داره ادرس ایمیلتان را برایم هدیه فرمائید
    برادرتان راوی
    anzali.1001shab@yahoo.com

  • سلام خمت دوستان عزیز اول از همه درگذشت ایرج قادری کارگردان و بازیگر سینما رو خدمت همه تون تسلیت عرض میکنم ۱ دقیقه سکوت به احترام مرحوم و یک فاتحه نثار روحش………………………………………………………………………………………………………………………………………
    نکته دوم اقای تیر بند شما که از پرتو ابی پرسیدی که من هم یکی از نماینده پخش هاشم پس خیابان ۲۴ کی میاد به ما گفتن اواخر هفته اینده پرستو تا دو هفته بعدش دو تا ویدویی و یک هفته استراحت تا سه شنبه هفته اول خرداد خیابان ۲۴ تزریق شه به هر حال شایدم سرشب برنامه یهو عوض شده و ما در جریان نیستیم.۲جناب راوی عزیز دل من سلام عزیزم منو با پیمان بدون اسم اشتباه نگیری من پ نعیمی نکته اول حل شد؟و اما اتفاقا شما کم پیدا تری من اگر مطلب ندادم دستم خالی بوده و خبر جدیدی نداشتم عزیز تر از جان.در ضمن من سرم شلوغه و اگه به زمان کامنت نگاه کنی میبینی که ساعت از نیمه شب گذشته چشم به روی چشم من مخلص همهتون و مدیر سایتم بازم خبر بدن پخش میکنم تو این سایت در ضمن اگه هر موقع نتونستین ادم کنید دلخور نشین به هر حال سعی میکنم به سایتم سر بزنم و اگه سرم خلوت بود ادتون کنم امردیگه
     
    peimangoldstachGF15850@yahoo.uk

  • دوستان بالایی ادد هست جناب فروتن همین الان فی البداهه سوالی به مغزم خطور کرد شرکت تصویر هنر ۹ ماه و خورده ایه که فقط عناوین خارجی و ویدیویی پخش میکنه و تقریبا هیچ فیلم ایرانی نخریده در جریان که هستید این سوال من :چرا؟

    • آخرین پروانه هایی که برای این موسسه صادر شده است مربوط به فیلم های سینمایی ایرانی؛ راز دشت تاران، خط سوم و خروس بی محل در ماههای خرداد و تیر سال ۹۰ بوده است.

  • پیمان خان نعیمی
    باسلام -هرچند زود امدیدو به سرعت مترو رفتی ولی همین هم غنیمته کهقدم رنجه کردید و قلم فرسایی فرمودید.اما درخصوص کم پیدا بودن بنده فقط به این بسنده میکنم که بنده همه روزه عصر از ساعت ۶تا ۱۱شب درفروشگاه خودم انلاین با سایتم و نوع بافت این سایت طوری هست که اخبار و نظرات بعلت تعدد برروزرسانی برایم با این سرعت اینترنت سخت بوده و قابل رویت (البته به سهولت) نیست در حالیکه درسالهای پیش در وبلاگ شخصی  اقای فروتن حتا مطالب سه ماه پیش ایشان همراه با کلیه نظرات دوستان واتفاقات در چند ثانیه قابل رویت بود.این هم از ویژگی تکنولوژی های جدید و روزه دیگه که بنده حقیر با این بافت غریب هستم .
    به هر حال من انلاین ساعت به ساعت کارها را رصد میکنم اما ان چه که بیش از گذشته در ذهنم وسوسه می نمایدایجاد یک گروه منسجم از بین دوستان است تا با اجازه اقای فروتن در ساعتهای خاصی در روز "تالار گفتمان" رو فعال کنیم
    اگه موافقید اعلام نظر فرمائید

  •   سلام  عزیز دلم خیلی هم عالی تالار گفتمان تو همین سایت؟ به هر حال من موافقم عزیز من خبرهام همینا بود شما امر بفرما چه خبری میخواهی تا منم تحقیق کنم و بنویسم؟ 

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید