روزانه های سینمایی
قلب یخی از کار ایستاد؟

قلب یخی از کار ایستاد؟

سرانجام با توزیع قسمت های ۱۵ و ۱۶ سریال قلب یخی، فصل دوم این سریال به پایان رسید. قلب یخی که رکورد دار بی نظمی در انتشار و توزیع است، علیرغم همه جذابیت ها در فصل اول به مرور دچار تاخیرهای طولانی در توزیع شد و انتقاد تماشاگران را باعث گردید. این روزها اگر عده ای سریال سازی بخش خصوصی را تجربه ای ناموفق قلمداد می کند، بی تردید قلب یخی سهم زیادی در شکل گیری این ذهنیت داشته است. قهوه تلخ اگر دچار ایست ناگهانی شد، اما در طول دوران تولید و توزیع وقفه های آزار دهنده ای از نوع قلب یخی نداشت و مخاططب را چندان در انتظار نگه نمی داشت. به هر حال چنانچه به گفته تهیه کننده سریال فصل سوم در اوایل سال آینده کلید بخورد، بهترین کار برای اجتناب از بد قولی های مکرر گروه سرمایه گذار آن است که عرضه سریال پس از اتمام تولید آن انجام شود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • فصل دوم سریال قلب یخی اصولاً هیچ حرف تازه ای از نظر داستانی نسبت به فصل اول آن نداشت و این یعنی تلاش برای پول درآوردن به هر وسیله ممکن و حتی سرکار گذاشتن ارشاد و مردم. نمیدانم چرا ارشاد متوجه این نکته نشده بود و سر کار رفت.

  • نه تنها فصل دوم سریال از نظر محتوا و ساختار بسیار ضعیف بود بلکه فصل اول نیز حرفی برای گفتن نداشت. تنها لحظاتی از فصل اول  دارای جذابیت بود که این امر تنها ناشی از ایده های جذاب به بار ننشسته ی جناب فیلنامه نویس و کارگردان بود. فکر می کنم علت دنبال کردن سریال تا انتها توسط اکثر بینندگان شروع نسبتا خوب سریال و دیگر آنکه مخاطبی که جهت تهیه ی سریال هزینه ای پرداخته حتما می خواهد که نتیجه ای از اینکار ببرد پس ناچار به دنبال کردن سریال می باشد.
    از این بحث ها که بگذریم نکته ی بسیار عجیب درجه بندی الف سریال است که در پشت جلد ولت خودنمایی می کند. آیا هیئت بازبین تفاوتی بین این مجموعه با فیلم وزینی مانند جدایی نادر از سیمین قائل نیستند؟ شاید بگوئید این درجه بندی مربوط به چند قسمت اولیه می باشد(که صد البته همان قسمت ها نیز در حد و اندازه ی درجه ی الف نبودند!) اما این اصلا توجیه خوبی نیست و باید بخاطر احترام به مخاطب درجه بندی تغییر کند.

  • جناب فروتن
    امروز داشتم قسمت آخر فصل دوم سریال قلب یخی را می دیدم که نکته جالبی را دیدم
    در ابتدای این قسمت استاد سر کلاس درس دانشگاه دارد در مورد ارتباط فراماسونها با شیطان پرستی صحبت می کند و آیه  ای از قرآن کریم را در مورد حضرت سلیمان به اشتباه قرائت می کند (ما تتلوا الشیاطین) و ظاهراً هیچ کدام از برادران شورای بازبینی که همگی از بچه مسلمانهای ارزشی و حتماً قرآن خوان هستند متوجه این اشتباه نشده اند
    راستی را این دوستان که بر حذف برخی صحنه های فیلمها که گاه می تواند سلیقه ای هم قلمداد شود اینقدر اصرار دارند چرا در غلط خواندن آیه ای از قرآن کریم توجه لازم را از خود بروز نداده اند؟ 

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید