روزانه های سینمایی

ادای دین به سینمای پست مدرن!

هفتمین فیلم شهریوری هم استعداد آن را ندارد که حال خوش و بساط عیشی را برای مخاطبان شبکه نمایش خانگی دست و پا کند. «مادر قلب اتمی» به خاطر نیات و ادعاهای سازنده اش اگر از ابتدا در گروه «هنر و تجربه» به نمایش در می آمد، شاید تا این حد دچار حاشیه نمی شد و تا الان صد باره به پرونده آن در سینما و نمایش خانگی خاتمه داده شده بود. معلق بودن سبک روایت فیلم در مرز رئال و سورئال و تظاهر به فیلمی پست مدرن بدون رعایت منطق آنها، باعث شد تا خیلی ها تکلیف شان را با این فیلم ندانند. همین باعث شد تا بر بدبینی ها نسبت به فیلم دامن زده شود و فیلمساز علاوه بر تن دادن به پاره ای اصلاحات در دو دولت یازدهم و دوازدهم، به لطف حاشیه ها فروش میلیاردی را که البته پاسخگوی هزینه ها و خواب سرمایه آن نیست، تجربه کند.

«مادر قلب اتمی» سی و یکمین فیلم سال است و موسسه هنرنمای پارسیان آن را تامین و توزیع کرده است. فیلمی که شاید اگر بازی کنترل شده و قابل دفاع «محمد رضا گلزار» را نداشت،«علی احمد زاده»سرمایه بیشتری را از «سید امیر سید زاده» تهیه کننده اثر که این روزها سخت درگیر فیلتر کردن سایت های دانلود فیلمش است، به باد می داد و حسرت زیادی را بر دل می نشاند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید