روزانه های سینمایی
کار قرن ۲۱ را تایید می کنم اما…

کار قرن ۲۱ را تایید می کنم اما…

یادداشتی از فرشاد عظیمی: نظرات دوستان را که قریب به اتفاق در اعتراض به انتشار فیلم از سوی موسسه محترم قرن۲۱ است، مطالعه کردم. ضمن احترام به دوستانی که با رعایت ادب انتقاد خود را مطرح کرده اند، باید عرض کنم که طی سالیان اخیر شبکه قاچاق، فرصتهای بسیاری از موسسات ویدئورسانه که صاحب حق توزیع قانونی انواع فیلم های سینمایی در سطح کشور هستند ستانده، سوزانده و درآمد ایشان را به نحو ناجوانمردانه ای مصادره کرده است. از دلایل عمده ناکامی و شکست موسسات ویدئورسانه و بالتبع سایر مجموعه های ذیربط مانند؛ نمایندگیهای توزیع و فروشگاههای عرضه آثار  همین مورد است. لذا چاره اندیشی موسسات برای غلبه بر بازار غیرمجاز بسیار ضروریست. یکی از ابزار موفقیت شبکه قاچاق سرعت عمل بالای این شبکه در عرضه کالا به بازار است . وقتی یک اثر سینمایی در کمتر از یک هفته از اکران جهانی آن وارد بازار زیرزمینی کشورمان می شود، مسلم است که از کیفیت مطلوبی برای مشاهده برحوردار نیست و وقتی همین کالا در تیراژ زیادی به فروش می رسد، روشن است که مخاطب خود را دارد(مخاطبی که با علم به کیفیت به قول عوام پرده ای، باز هم  به تماشای آن می نشیند.)
بنابراین برای موسسات راهی جز استفاده از همین شیوه برای از میدان به در کردن رقیب باقی نمی ماند. لذا اینجانب با استدلال یاد شده و برای کاهش نفوذ شبکه غیرمجاز ، قویا اقدام موسسه قرن ۲۱ را تایید می کنم و امیدوارم سایر موسسات نیز برای زیر پوشش بردن آن دسته از مخاطبینی که تماشای هرچه زودتر یک فیلم سینمایی را بر کیفیت آن مقدم می شمارند، دست به کار شوند و فیلمها را به سرعت و قبل از شبکه غیرمجاز روانه بازار کنند. نکته جالب اینکه اثری از فیلم بن تن در بازار غیرمجاز ندیدم و به طور قطع قرن۲۱ در این خصوص موفق بوده است. اما نکته بسیار مهم در این بحث مورد زیر است:
آگاهی کامل مخاطب از کیفیت فیلمی که آنرا خریداری می کند به عبارت دیگر اگر قرار باشد نسخه CAM یا TS یک فیلم به بازار عرضه شود به طور مشخص باید روی پک آن فیلم به این موضوع اشاره شود که موسسه قرن۲۱ در این مورد غفلت کرده است.

بدیهی است مخاطبی که کیفیت برایش مهم است(مثل اینجانب) به انتظار خواهد نشست تا کیفیت بهتری از فیلم توسط همان موسسه یا موسسه ای دیگر به بازار روانه شود.
مسئولین محترم  نظارتی و عوامل خرید فیلم نیز با در نظر گرفتن این نکته که عرضه نسخه های اصلی فیلم ها با کیفیت استاندارد تابع منطقه بندی جهانی است، راه و روشی برای خرید نسخه اصلی به عنوان مثال از منطقه R5 که زودتر از مناطق دیگر این نسخه ها در آن عرضه می شود، بیابند. تا هم عرضه اثر قانونی باشد و هم کیفیت آن مطلوب و هم در کوتاهترین زمان ممکن.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵۷ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • خدمت جناب اقای عظیمی.اولا الان با این کارشون شبکه قاچاق دیگه نابود شد به نظر شما؟.دوما کجا مخاطب می دونست که این کار پرده ای بود.در دراز مدت به شما خواهم گفت که این کار قرن ۲۱ چه ضربه ای رو به پیکره شبکه نمایش خانگی خواهد زد.سوما فکر می کنم منظور شما تن تن بود نه بن تن چون بن تن اثر دیگریست و از لوح طلایی پخش میشود.چهارم بنده هم قویا اقدام موسسه قرن ۲۱ رو تائید می کنم به خاطر نابود کردن شبکه خانگی و مخاطبان.جناب اقای عظیمی از شما این حرف بعید بود همینجوری مردم به سمت فیلم های زبان اصلی رفته اند با این کار قرن ۲۱ بیشتر به این سمت سوق داده می شوند.اگه اینجوریه پس از الان هر فیلم خارجی و انیمیشینی که روی پرده های امریکا رفت سریع موسسات پرده ایش رو روانه بازار کنند.اگه این کار قرن ۲۱ مورد تائید مخاطبان بود قرن ۲۱ مجبور نمیشد که عذر خواهی کند و قول معاوضه فیلم را دهد.با این کارمون داریم بی قاونی رو رواج می دیم.

  • جناب اقای عظیمی فیلم هایی با کیفیت پرده ای مگر چه قدر طرفدار دارند که فکر می کنید موسسات با این کارشون ریشه قاچاق رو خشک می کنند.جا داره تشکر کنم از علی اسدزاده مدیر عامل پیشین هنرنما به خاطر فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ.هر چند این فیلم رو دور وارد بازار کردند اما با کیفیت قابل قبول و جلدی زیبا این کار رو انجام دادند.خیلی ها که این فیلم رو دیده بودند حاظر شدند دوباره ببینند .نه مثل موسسه قرن ۲۱ بدون اینکه روی فیلم حاوی اطلاعاتی مبنی بر نسخه پرده ای باشد دست به این کار زد.جناب عظیمی اگر به همین شیوه بخواهیم پبش برویم همین الان به شما می گویم فاتحه شبکه نمایش خانگی خوانده میشود.اگر مخاطبان به شبکه بی اعتماد شوند …………….

  • حال با توجه به این مسائل واقعا جای تعجب دارد که شرکت قرن ۲۱عدم موفقیت در تهیه مستر استاندارد و با کیفیت را دلیل این اقدام خود عنوان کرده که عذر بدتر از گناه است!!چرا هنگام توزیع محصول این مسئله عنوان نشد و بر روی محصول این توضیح داده نشد که این عمل مصداق بارز تدلیس و فریبکاری می باشد چرا که مصرف کننده به امید تهیه کالای باکیفیت و اصل دیگر سراغ محصولات کپی و غیرقانونی نرفته و حاضر شده با صرف هزینه بیشتر نسخه با کیفیت را خریداری کند در حالیکه حقیقت چیز دیگری است.
    این موسسه همچنین اعلام کرده است که:« پس از توزیع نسخه بهتر، طی فراخوانی آمادگی خود را برای معاوضه فیلم به خریداران نسخه کنونی اعلام نماید»حال سوال این است این تنها پاسخگوی ضررهای مالی است و ضررهای معنوی که مصرف کنندگان در نتیجه خرید این محصول بی کیفیت متحمل شده اند چگونه جبران می شود؟تمامی مخاطبان با حالت عصبی و ناراحتی شدید نسبت به این مسئله واکنش نشان داده اند.چرا اصلا چنین اقدامی صورت گرفت؟اگر قرار بر تعویض نسخه اصل بوده چرا نسخه بی کیفیت را وارد بازار کرده اند؟تنها به دلیل عرضه نسخه غیر مجاز اثر ؟؟در حال حاضر هم کسانی که تمایلی به تهیه نسخه زبان اصلی ندارند می توانند انرا به راحتی از اینترنت دانلود کرده اما مشتاقان دوبله منتظر عرضه نسخه با کیفیت دوبله ان باقی ماندند و الان از این انتظار هم پشیمان هستند!!
    شاید این مسئله تالی فاسد های زیادی داشته باشد به شکلی که از این به بعد تمامی مصرف کنندگان هنگام تهیه محصول اصل و مجوز دار شک دارند که آیا این محصول هم بی کیفیت است یا خیر؟آیا دوباره شاهد بیانیه شرکت های دیگری خواهیم بود؟این اعتمادی که  شبکه خانگی در طی سالیان دراز کسب کرده بود و به یکباره از دست داد چگونه احیا خواهد شد؟

    • جناب محمد عزیز
      قدردان دلسوزی همیشگی شما برای شبکه نمایش خانگی و مخاطبان آن هستم و لااقل در این خصوص با هم اشتراک نظر زیادی داریم. اما در خصوص مواردی که عنوان فرموده اید:
      ۱-همانطور که اینجانب با عرضه یک فیلم انتظار نابودی شبکه قاچاق را ندارم! شما هم تصور نکنید که چنین کاری الزاما به زیان شبکه مجاز تمام خواهد شد.
      ۲-همانطور که در این نوشتار تاکید شده است قرن۲۱ در خصوص عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد کیفیت فیلم تن تن مقصر است
      ۳-نه من و نه شما هیچ کدام آمار دقیقی از میزان علاقه یا عدم علاقه مخاطبین به فیلم های فاقد کیفیت تصویری اما جدید و به روز نداریم اما می توان با توجه به فعالیت گسترده شبکه قاچاق در عرضه سریع و به روز فیلم ها با هر کیفیتی می توان اینچنین برداشت کرد که اگر این فیلمها خریدار نداشت علی القاعده نباید چنین تلاشی هم برای فروش آن صورت می گرفت.
      ۴-تصور می کنم جذابیت های فیلم تن تن ساخته اسپیلبرگ موجب واکنش های تند و آتشین دوستان شده است. جالب است بدنید کیفیت همین فیلم پرده ای از کیفیت نسخه مستر برخی فیلم های موسسات دیگر بهتر است. جستجوی مثال برای این مورد کار دشواری نیست.و شما با مراجعه به آرشیو فیلم های موسسات به این موضوع پی خواهید برد.

  •  جناب عظیمی اگر قرار باشد اینگونه که شما می نگارید شود، دیگر تفاوتی میان یک موسسه ویدیو رسانه و عرضه کنندگان قاچاق نخواهد بود 
    هردو با کیفیت نازل محصول روانه بازار میکنند یکی در شبکه قاچاق و دیگری در شبکه نمایش خانگی که با آنچه تا کنون مشاهده شده رغبت بیشتر به سمت شبکه قاچاق است مخصوصا در عناوین خارجی 
    این نگاره شما در صورت اجرا خود به نوعی فروپاشی از درون برای شبکه نمایش خانگی است

    • جناب صالح از شما هم متشکرم. همه ما دغدغه اعتلا و پیشرفت شبکه نمایش خانگی را داریم و می دانیم شبکه غیرمجاز نفس این شبکه را تنگ کرده است. کاهش روزافزون آمار فروش فیلم های خارجی دلیل این مدعاست. هرچند عواملی چون ممیزی آثار هم در روگردانی برخی از مخاطبین از شبکه مجاز موثر است اما با اطمینان می گویم که یک اثر با دوبله خوب می تواند مسئله ممیزی را کم رنگ نماید پس می ماند یافتن راهی برای غلبه بر سرعت عمل این شبکه که امیدوارم بحث و گفتگوی ما در اینجا مثمر ثمر باشد. درست است که روانه شدن آثاری با کیفیت نازل شیوه استاندارد موسسات نیست و نباید هم باشد ولی زمانیکه این شبکه غیرمجاز با برخوردهای قهرآمیز حذف نشده است نباید دست روی دست گذاشت و فقط افسوس خورد.

  • جناب اقای عظیمی مطمئنا با یک فیلم شبکه نمایش خانگی نابود نخواهد شد اما با این کار قرن ۲۱ و بسترسازیش مطمئنا عناوین دیگری روانه بازار خواهند شد به همین شکل که ضربه سختی بر شبکه خواهد زد.این کسانی که پول می دهند و فیلم رو با دوبله و کیفیت می خواهند نه یک فیلم با کیفیت پرده ای.شما می فرمائید که با این کار شبکه زیرزمینی نابود خواهد شد اما بنده نظرم خلاف نظر شماست و می گویم با این کار شبکه مخاطبان خود را از دست خواهد داد و به سوی تعطیلی پیش خواهد رفت.

  • جناب عظیمی بهتره وضعیت شبکه رو در سال قبل با امسال مقایسه کنید؟ فکر می کنید چه عواملی دست داده تا وضعیت شبکه به این حال بیفتد.به نظر بنده مهمترین عامل ورود قهوه تلخ با قیمت بالای ۲۵۰۰.از زمانی که این مجموعه وارد بازار شد بقیه موسسات هم فیلم هایشان رو گران کردند.یکی از عواملی که بازار غلام تکثیرها رو رونق داد همین گرون کردن فیلم ها بود.خیلی جالبه بعد اقای مقدم از پخش اول میاد این کار رو توجیح می کنه.یکی نیست به این اقا بگه همین پخش شما با این تله فیلم های مزخرف ش شبکه رو به این روز نشوند.یادتونه که یه مدتی این تله فیلم ها مد شد اما چی شد حالا.بهتره که اینده رو در نظر بگیریم و ببینیم ایا این کار موسسه به نفع شبکه هست یا به ضرر؟قضاوت با مخاطبان

  • جالبتر از همه اینکه این موسسه میاد همچین کاری رو انجام میده و هیچ کدوم از عوامل موسسه حاضر به پاسخگویی نیستن.حتی مدیر عامل موسسه حاضر نشد بابت این کارشون از مخاطباشون عذر خواهی کنه

    • محمد عزیز
      ممنون که باز هم  با صراحت انتقادات خود را مطرح کردی. من هم با تو موافقم که موسسات ویدئورسانه ما با تصمیمات نادرست طی سالیان گذشته به خود، نمایندگی ها ، فروشگاههای عرضه محصولات فرهنگی و در یک کلام  به شبکه نمایش خانگی آسیب رسانده اند. ولی اجازه دهید بحث را در دو بخش پیش ببریم. یکی اینکه اقدام شرکت قرن۲۱ در صورتیکه  بر روی جلد والت فیلم "تن تن" اشاره می کرد که کیفیت تصویر این فیلم  مطلوب نیست اقدام درستی بود یا نه. چون تصور میکنم  مورد اعتراض شما نیز در واقع همین مسئله است. اگر بر والت فیلم چنین اطلاعاتی درج می شد به طبع خریداران فیلم با اطلاع کافی نسبت به خرید یا عدم خرید این محصول اقدام می کردند. در نوشته بالا هم به این نکته اشاره کردم. اما اصل قضیه را همچنان اقدامی درست می پندارم. اگر مخاطبی بخواهد فیلم را زودتر ولی با کیفیت پایین تر ببیند چه گزینه ای در پیش رو دارد؟ فقط مراجعه به بازار غیرمجاز؟ بنابراین اگر موسسات به نیاز این دسته از مخاطبین پاسخ دهند در جهت کم کردن تاثیر شبکه غیرمجاز قدم برداشته اند. در نهایت اگر موسسات به این نتیجه رسیدند که عرضه فیلم های روز سینما با مشخصات ذکر شده مقرون به صرفه نیست این کار را ادامه نخواهند داد.
      ب- بخش دوم همان ضعف های موسسات ویدئورسانه وعدم پاسخگویی ایشان است که ان شاء الله با امکانات فراهم آمده از سوی جناب فروتن در این وبسایت و همراهی خوانندگان محترم این سایت بیشتر به آنها پرداخته خواهد شد.

  • جناب آقای محمد با سلام
    قبل از هر چیز از شما تقاضا دارم نظراتتان را در خصوص هر موضوعی در ذیل همان مطلب اعلام فرمایید چون دوستانی که نظر شما را مطالعه میکنند توضیحات ما را نمیبینند.
    درخصوص ارایه عناوین بی کیفیت حق را به جنابعالی میدهم ولی کمی فرصت میخواهیم که نقاط ضعف خود را پوشش دهیم . اما در خصوص نقطه نظرات شما باید از شما سوال کنم که تا کنون چند رایت فیلم چه ایرانی و چه خارجی خریداری نموده اید تکثیر کرده اید توزیع نموده اید و ما حصل کارتان چه مبلغی سود یا زیان بوده است؟ صنعت ویدیو رسانه ظاهری فرهنگی دارد اما وقتی بخش خصوصی در آن فعالیت میکند کاملا یک امر اقتصادی تلقی شده و باید حساب سود و زیان آن را با دقت نگه داشت و گر نه سرنوشت همه موسسات یکسان و مشابه دوستانی خواهد شد که نوسانات شدیدی را در منحنی فعالیت آنها میبینیم. در کل شما و سایر همکاران صنعت را به برگزاری مناظرات مختلف دعوت مینمایم و آنگاه میتوانیم به نتایج بهتری برسیم.
    آقا محمد گرامی ای کاش مشخصات شما را میداشتیم و میتوانستیم بیشتر و بهتر در خدمتتان باشیم.
     

  • چند نکته به ذهنم رسید
    میپرسم اگر آقای عظیمی جوابی دارند بفرمایند ما هم بیاموزیم :
    چرا صورت مساله را پاک میکنید
    که باید این عنوان زود به بازار بیاد تا کپی نشه
    مساله این است که اولا کپی باید جمع بشه و دوما مردم فرهنگ عناوین سرقتی و دزدی را نخرند
    نه اینکه ما بیایم مستر با کیفیت CAM با به قول ما عوام پرده ای بدن بیرون
    ۲. دوست دارم برخورد جناب جعفری و هنر اول رو ببینم وقتی که دوبلشون رو میذارن رو یه مستر با کیفیت که چند روز دیگه میاد بیرون و میفروشنش ۱۰۰۰ تومان تازه روش هم مینویسن درسته برای ما کپیه ولی با کیفیت عالی !!!!!!!!!!!!!!!!
    ۳. یادم میاد چند وقت پیش یه عنوان هم اومد بیرون که کیفیتش بد بود به اسم " ورود آقایان ممنوع "
    دو تا قول شنیدیم یکی این که قرار بود جناب موسوی عذر خواهی کنند که نکردندچون تقصیر مسئول فنی بود نه آقای موسوی دوم هم اینکه قرار بود با کیفیتش بیاد که نیومد چون فیلم ایرانی " ری اردر " ندارد برادر من
    پس منتظر عذر خواهی اینان نیز نباشید
    ۴. توی صحبت ها دیدم که گفته شد که جناب جعفری سابقه طولانی و مطلوبی دارند حالا این یکی رو ندید بگیرین
    پس میشه گفت خب ما هم بیایم همه کارها رو مرجوع کنیم به هنر اول این همه سود کردند یک بار ضرر کنند
    البته الان مطرح میشه که ما کلی داریم ضرر میکنیم
    بابا جان این موضوع به من مشتری ربطی نداره من ۲۵۰۰ پول دادم واسه یک انیمیشن با کیفیت خب حالا کیفیت نداره پس منم نمیخرم
    ۵. خدایی خودت بری یه لباس بخری ببینی زده داره پس میدی یا نه ؟
     

    • جناب معیری نمی دانم منظور شما این بود که بنده به تمام نکات شما جواب دهم یا خیر ولی با اجازه دوستان اینکار را در حد وسع خویش انجام می دهم و  دوستان نیز بحث را تکمیل خواهند کرد:
      ۱- کپی باید جمع شود و مردم نیز باید به خود بقوبولانند که خرید نسخه کپی یا قاچاق یک فیلم تصمیمی اشتباه است و ما نیز باید در نهایت به قانون کپی رایت بپیوندیم تا هر کسی برای استفاده از هنر و فکر انسان دیگری بهای واقعی آنرا بپردازد ولی در حال حاضر که سالها مبارزه با شبکه قاچاق به نتیجه قابل قبولی نرسیده است(هرچند که اگر این پیگیری و مبارزه هم نبود شاید امروز همین سینما و ویدئورسانه را هم نداشتیم) باید بپذیریم که به روشهای دیگری برای مقابله نیاز است.
      ۲-درست می فرمایید: حتی دوبله موسسات هم سرقت می شود!! دیگر قضاوت با خودتان.
      ۳- فیلمی مثل ورود آقایان ممنوع همچنان در بازار خریدار دارد و عدم پذیرش مسئولیت اشتباه از سوی مدیر موسسه یاد شده نیز غیر قابل قبول است و امیدوارم به محض اتمام موجودی تکثیر شده، مستر با کیفیتی برای سفارشات بعدی به کار گرفته شود.
      ۴- طبق صحبتهایی که با جناب در گذشته داشته ام با اطمینان می گویم "هنر اول" هم به مانند سایر موسسات زیان های زیادی در عرصه فعالیت در ویدئورسانه داشته است کما اینکه اگر سود هم ببرند اشکالی ندارد. فعالیت اقتصادی می کنند تا سود ببرند. البته منکر معایب کارهای ایشان هم نیستم.
      ۵- لباس اگه زده داشته باشه که هیچی! اگه بعد از خرید ازش خوشم نیاد بازهم می برم پس میدم.
      در ضمن مرجوع کردن "تن تن:راز اسب شاخدار" به دلیل اینکه در خصوص کیفیت آن بر روی والت هیچ اطلاع رسانی نشده است حق مکسلم خریداران می باشد.

  • جناب اقای عظیمی به نظر شما اگر موسسه قرن ۲۱ بر روی فیلم تن تن کیفیتش رو درج می کرد پرده ای کسی حاضر بود خریداری کنه؟مطمئنا می خریدن اما نه در حد زیاد.شما بهتره برید سراغ این بازار قاچاق و ببینید که مراجهع کنندگان به این بازار اکثرا کیفیت برایشان مهم است اگر بفهمن پرده ایست که نمی خرند.اخه کی حاضره پول بابت کیفیت پائین بپردازه.از همه جالب تر اینکه قرن ۲۱ عناوینی چون پنگون های اقای پاپر و دزدان دریایی کارائیب ۴ رو در سایتش زد اما تن تن رو نزد به راستی چرا؟.ما اول باید تکلیفمان را روشن کنیم اقا دزدی کار بدی است یا خوب.اینجوری می خواهیم فرهنگ سازی کنیم

  • جناب اقای عظیمی اگر بخواهیم شبکه زیر زمینی یا همان قاچاق رو ریشه کنیم خیلی راحتر می تونیم این کار رو انجام بدیم
    فیلم های خارجی رو با قیمت ۱۵۰۰ و هر چه زودتر روانه بازار کنیم و اقای فروتن هم تو زیر مجموعه شون سریع پروانه نمایش بدن و اگه امکان داره این ابتکار خوبی رو که روی پروانه نمایش با نام مدت اعتبار نمایش اگه اشتباه نکنم باشه کمتر کنند مثلا ۴ ماه.بعضی از موسسات فیلم و سریال می خرند من نمی دونم چه جوریه نگه شون می دارن نمی خوان توزیع کنند.مثل اواتار سینما ۷.یا هنرهشتم سریال فرینچ و نابودگر که الان ۲ ساله داره تبلیغ می کنه ولی هنوز خبری نیست.دوبله فیلم ها بهتر بشه نه مثل بعضی از فیلم ها که واقعا افتضاحه.سانسورهای بی مورد.مثلا من نمی دنم اگه بازوی یه خانم تو فیلم نمایش داده بشه ملت به گناه میافتن اقای فروتن اینجای صحبتم با شماست عزیز دل برادر.والا به خدا افاط و تفریط خوب نیست

    • جناب محمد
      شما پیشنهادات خوبی می دهید. اگر مدیران موسسات به پیشنهادات اینچنینی توجه کنند در مبارزه با پدیده قاچاق پیشرفت خواهیم کرد. اصل حرف من این است که در مواجهه با این شبکه قاچاق فقط نباید از زور استفاده کرد. گاهی خلاقیت بسیار کارآمدتر است. چند نکته نباید فراموش شود. گاهی کیفیت فیلم های پرده ای آن ور آب در حد DVD است و مخاطب به راحتی پرده ای بودن آن را تشخیص نمی دهد.
      گاهی هم فیلم چنان ویژگی هایی دارد که برخی تماشای زودهنگام آن را ترجیح می دهند.
      دستیابی موسسات به کیفیت مقبولی از یک فیلم هم ممکن است گاهی بیش از۴ ماه طول بکشد.

  • جناب اقای مقدم هنر اول برادر بزرگواراز اینکه که حق رو به بنده داده اید کمال تشکر رو دارم.خیلی خوبه که می خواهید نقاط ضعف خورد را برطرف کنید.بنده مثال فیلم سالت که چند وقت پیش توزیع شده ۱۲ تا خریدم ۲ تاش فروش رفت بقیه برای کرایه که امیدوارم جواب بده.اما رایت ایرانی فرق می کنه مثلا زن ها شگفت انگیزند ۲۰ تا.من پلیس نیستم ۵ تا.ان شاالله به موقعش حتما مشخصات بنده رو دریافت می کنید.
    اما در مورد تن تن یه جواب قانع کننده بدید تا ببینیم هدفتون از این کار چی بود؟

  • تبریکات ما نثار آقای جعفری و مقدم و …تن تن راز اسب شاخدار با دوبله ی قرن ۲۱ و با کیفیت دی وی دی ریپ در دست غلام تکثیر هاست…آفرین بر موسسه ی قرن ۲۱ که علاوه بر اینکه جلوی غلام تکثیر ها رو در عرضه ی نسخه ی زبان اصلی نگرفت به ایشان یک دوبله ی خوب هم تقدیم کرد تا کارهای خود رو ایندفعه با دوبله هم بفروشند…
    این هم فتوای مبارزه با قاچاق که بیش تر به قاچاق دامن زد…
    آقای فرشاد عظیمی عزیز من واقعاً از خوندن مطلب بالا متعجب شدم.از شما با این همه سابقه در بحث و نقد و …بعید بود.
    یک سری توضیحات هم بدم…من اندازه ی موهای سرم افرادی رو می شناسم که فیلم زبان اصلی می بینند.دلایلشون هم به تریتیب این هاست:
    کیفیت تصویر ارجینال ها خوب نیست و به کم تر از ۱۰۸۰ و ۷۲۰ پیکسل راضی نمی شوند.
    صدای اصلی بازیگر رو به صدای گویندگان ترجیح می دن.
    از ممیزی های فراوان گریزانند و فقط فیلم کامل و بدون سانسور را می طلبند.
    و نیز در کم ترین زمان از اینترنت دانلود می کنند با هزینه ای به مراتب کم تر…
    عصر پیشتازی فیلم ها با کیفیت پایین کنار خیابان ها دیگه سر اومده آقای عظیمی…بهتره خودتون رو به روز کنید.افرادی که من می شناسم با کمی صبر با بالاترین کیفیت فیلم ها رو دانلود می کنن.اون شبکه ی قاچاق و…دیگه دوره اش تمام شده…
     
    یک چیز دیگه هم هست که از نظر من باعث شده طرفداران فیلم های دوبله از جمله خودم دیگه زیاد میلی به دیدن دوبله ها نداشته باشن.اونم باند بازی بسیار زیادی ست که حاکم بر دوبله های حال حاضر ایرانه.
    فقط می خوام نگاهی به اسامی گویندگان و مدیران دوبلاژ فیلم های موسسات قرن ۲۱،قرن جدید،هنرنمای پارسیان و…بندازید که عمده ی فیلم های خارجی رو به بازار عرضه می کنن.متاسفانه به جای اینکه شاهد این باشیم که دوبله ی ایران (برای خودش هم که شده)پیشرفت کنه روز به روز شاهد پسرفتش هستیم…امروز فیلم کابوی ها و بیگانگان موسسه ی قرن جدید توزیع شد.به خاطر اینکه مدیران دوبلاژ این موسسات همیشه ثابت هستن و با عده ی زیادی از گویندگان کار نمی کنن باید شاهد دوبله هایی باشیم که برای کیفیت کار نشدن.مثال کابوی ها و بیگانگان رو زدم که بگم بازیگری که همه صداشون رو با گویندگی آقای بهرام زند می شناسن به دلیل کار نکردن مدیران دوبلاژ مورد نظر با ایشون به آقای پطرسی سپرده شده که خیلی هم نچسب در اومده.یا دوبله های ضعیف تصویر دنیای هنر (به جز سریال ۲۴).
    این در حالی که کسانی که همیشه عادت به دیدن فیلم های زبان اصلی دارن (از دوستان و اطرافیانم)همیشه از دوبله های خوب معدود فیلم های دهه ی اخیر به نیکی یاد می کنن و هنوز طالب دیدن فیلم های دوبله با دوبله ای با کیفیت در کنار زبان اصلی هستن.دوبله هایی مثل ارباب حلقه ها،شجاع دل و…حتی همین سریال ۲۴
    مشکل دیگه ی نخریدن فیلم های خارجی همینه.الان که خوشبختانه عرضه ی فیلم های روز دنیا به محض پخش شدن کیفیت مناسب شون انجام میشه که بسیار قابل تقدیره.موقعش رسیده که به جنبه های دیگر ماجرا هم توجه بشه.
    دوستان همیشه از من می پرسند که کیفیت دوبله ها خوبه یا نه.حتی خوب بودن کیفیت دوبله از سانسور هم برای خیلی ها مهم تره.
    …………………………………………………………………………………………………….
    بحث قرن ۲۱ از نظر بنده دیگه تمامه.این موسسه اشتباه بزرگی کرد که در هر صورت باید جبران بشه.دیگه بحث در موردش بی فایده است.کاریست که شده و باید جلوی تکرارش رو گرفت و این اشتباه رو جبران کرد.کش آوردنش دیگه بی دلیله.هر وقت خود ما هم معذرت خواهی رو یاد گرفتیم باید از دیگران هم انتظار معذرت خواهی داشته باشیم.بالاخره همه ایرانی هستیم و یک غرور کاذب در همه ی ما(از جمله من نویی)هست.هیچ کس معذرت خواهی نمی کنه پس ما هم دیگه پا پی این موضوع نشیم بهتره.امیدوارم دیگه این جریانات پی نیاد که اینقدر کش بی مورد پیدا کنه…
    …………………………………………………………………………………..
    کیفیت خوب تن تن هم برای دانلود اومده.از مسئولین قرن ۲۱ می خوایم که دست به کار بشن و سریع تر کیفیت خوبش رو به ما برسونن.
    دیدید که اگر یک هفته بیش تر منتظر می موندن این اتفاقات هم نمی افتاد

    • جناب فرید
      از نکته سنجی شما سپاسگزارم. در مورد بخش اول نوشته اتان لطفا ایمیل خود را بگذارید تا جواب شما را به صورت خصوصی بدهم چرا که فکر می کنم جنبه شخصی دارد.
      بار دیگر متذکر می شوم هدف از این یادداشت دفاع از موسسه قرن۲۱ نبوده است بلکه جستجو برای یافتن راهکارهایی برای ستاندن مخاطبین از شبکه غیر مجاز و سپردن ایشان به گستره صنعت نمایش خانگی کشور که شما هم در نوشته خود به بعضی از راهها اشاره کرده اید. البته رفع مشکلات ممیزی که مقدور نیست ولی هر دو موافقیم که دوبله خوب ممیزی را نیز پشت سر می گذارد.

  • جناب آقای فرید
    خدا وکیلی اگر یک محصول بی کیفیت از یک شرکت بدون اسم و نشان خارج شده بود و آن محصول خیلی مورد علاقه شما بود و با قیمت ناچیز ۲۵۰۰تومان خریداری کرده بودید و موقع مشاهده کردن محصول درجه کیفی آن مورد علاقه شما نبود آیا اینقدر در بوق و کرنا میکردید و آیا مردم را را از خریدن آن منع میکردید و فکر کنم با توقعی که شما دارید فکر میکنم محصولات اورجینال کشورهای اروپائی و آمریکائی هم به مذاق شما خوش نیاید و بر آنها هم ایرادی وارد می دانید چرا ما انسانها همیشه دنبال ایراد و نقطه ضعف افراد  هستیم و دریغ از حمایت و پشتیبانی از یک عملکرد مثبت افراد آیا آنقدر حمله ائی که به موسسه قرن ۲۱ وارد شد یک در هزار مورد تشویق کارهای مثبت آن قرار گرفت وجدان تنها محکمه ائی هست که قاضی ندارد
    موفق باشید 

    • آقای جعفری عزیز لطفاً روی اسم بنده کلیک کنید و وارد وبلاگم بشید و در آرشیو وبلاگم مطالبی رو که در مورد کارهای شما اعم از دوبله و پخش و …نوشتم بخونید و کامنت ها رو هم مشاهده بفرمایید و نیز مطالبم در وبسایت ویدئو رسانه در مورد کارهای موسسه ی شما .موسسه ی شما تنها موسسه ایه که من همیشه ازش تعریف می کردم و هنوز هم می کنم.کار اشتباه کردید باید جبرانش کنید و این حرفی درش نیست ولی هیچ وقت ارزش کارهای موسسه ی شما رو پایین نیاوردم و نخواهم آورد.بنده نقد می نویسم.اگر دوبله ای به مذاقم خوش اومد در موردش خوب می نویسم و اگر نه چیزی در موردش نمی نویسم.شما بهتره اول یک ذره مطالب بنده رو مطالعه بفرمایید بعد این طوری نظر بدید.
      در مورد دوبله ها هم باید بگم که اگر کامنت های وبلاگم رو دنبال کنید همیشه با دوستداران دوبله بحث این رو داریم که دوبله های شما حداقل متوسط هستند و در بسیاری از مواقع خوب و بعضاً عالی مثل دوبله ی پست فطرت های لعنتی.
      بنده نه با شما مشکل دارم،نه با موسسه تون،نه با هیچ کس دیگه…مطمئن باشید موسسه ی کوچک و بی نام و نشان برای ما مهم نیست.ما در مورد موسسات بزرگ صحبت می کنیم و برامون سخته که از همچین موسسه ای چنین لغزشی ببینیم.در حال حاضر موسسه ی شما پیشتاز عرضه و دوبله ی فیلم های خارجیه و به تبع اون از شما انتظار بیش تری میره.
      مشکل بنده پول و ۲۵۰۰ تومن هم نیست.اگر فیلم خوب توزیع بشه شاید هفته ای بالای ده هزار تومن فیلم بخرم و برام کیفیت و….مهمه نه قیمت.وقتی شما همزمان راکی ۱ و ۲ و گاو خشمگین رو توزیع کردید من همش رو خریدم و لذت بردم و برام هم مهم نبود با چه قیمتی و چند تا می خرم.دغدغه ی من پول نیست دغدغه ی من کیفیته.
      لطفاً روی دوبله هاتون هم نظارت بیش تری داشته باشید.شما بی شک یکی از سه مدیر دوبلاژ برتر ایران رو در اختیار دارید(آقای امیر هوشنگ زند)که با کست تکراری شون در اکثر کارها خیلی ها رو پس زدن.ایشون کارهای درخشانی مثل پالپ فیکشن ارباب حلقه ها و همین پست فطرت های لعنتی رو در کارنامه ی دهه ی اخیرشون دارن و انسان وارسته و بسیار با سوادی هستن که پتانسیل کارهای خیلی خیلی بهتر رو دارن ولی با گویندگان محدود فیلم هاتون(آقای جلیلوند برای اکثر فیلم ها،آقای مظفری،آقای مهرزادیان،آقای مظلومی،آقای مدقالچی و…هر چند گویندگان بسیار حرفه ای هستن ولی تکرار صداشون در کارهای مختلف می تونه مخاطب رو بسیار پس بزنه)ضربه ای به آثار دوبله تون زدید.شاید بهتر باشه افراد دیگه ای مثل آقای خسروشاهی،آقای طهماسب،آقای اسماعیلی،آقای بهرام زند و…هم استفاده کنید.شما که برای دوبله خرج می کنید حداقل کیفیت رو فدای کمیت(از نظر گویندگان)نکنید.
       
      من هنوز هم میگم موسسه ی شما پیشتازه در عرضه ی فیلم های خارجی و …است و بارها عرضه ی دی ودی دی از طرف موسسه ی شما رو تحسین کردم و بسیار منتظر کارهای جدیدتون مثل راکی بالبوا،شرلوک هولمز ۱ و ۲ ،ماموریت غیر ممکن و…هستم.اشتباهی کردید که باید جبران بشه و حرفی هم درش نیست.
      باید بدونید که از موسسه ی بزرگی مثل قرن ۲۱ کارهای بزرگ انتظار میره.خودتون رو در حد موسسه های ضعیف و…پایین نیارید.
       
      با تشکر…
      ……………………………………………..
      آقای فرشاد عظیمی عزیز از طریق وبلاگم می تونید باهام در ارتباط باشید(روی اسمم کلیک کنید)

  •  از انجا که متهم اصلی این اتفاق -اقای جعفری -عذرخواهی نکرده است.اینجانب برای  اتمام این بحث ها  ! بابت کیفیت پایین تن تن  کاهش ارزش پول ملی ! الودگی هوا ! ترافیک ! اختلاس سه هزار میلیاردی ! گرانی و……. از همه ملت شریف ایران عذرخواهی میکنم

  • جناب اقای عظیمی خلاقیت تا یه جاهایی کاربرد داره نمیشه بگیم همش خلاقیت و مسولین اجرایی کاری نکنند.مثال در شهرستان ما مسواین ارشاد برای غلام تکثیر ها نقش ماست رو دارند اما برای ما شمربن ذالجوشن.باید برن با غلام تکثیرها برخورد کنند ولی این کار رو انجام نمیدن که بعضی هاش یه دلایلی داره که زشته اگه اینجا بگم فکر می کنم عبروی ارشاد شهرستان بر باد فنا رود.اقای عظیمی کی حاضره پول بابت فیلم پرده ای بده.راست و حسینی شما خودت چند تا از این فیلم اوردی و چند تا قروختی .از سایر فروشگاه های دیگه هم خواهش می کنم یه امار بدن.اقای عظیمی خلاف به عرضتون رسوندن کی میگه ۴ ماه طول میکشه تا مستر خوب به دست موسسات بیفتد اینها همه توجیح است.نا سلامتی ما اسممون مسلمونه و دزدی حرام است حرام است حرام.با این شیوه می خواهیم الگو بشیم

    • جنا ب محمد
      سخن شما درست است ولی زمانیکه روش مورد اشاره جواب نمی دهد و خودتان هم چند نمونه را بیان می کنید چه باید کرد؟ به نظر من باید تمام قامت وارد عرصه بشویم. موسسات ویدئورسانه نیروهای کاآمدی در اختیار دارند اما در زمینه شناسایی و النتخاب اثر و چگونگی دست یابی  به نسخه باکیفیت کارشناس ندارند. لذا باز هم شاهدیم فیلمی که چندماه ار عرضه نسخه های HQ آن گذشته باز به شکل LQ مستر شده و روانه بازار می شود. در ضمن من گفتم "گاهی" نگفتم همیشه(در مورد زمان لازم برای تهیه نسخه با کیفیت)
      مطلب دیگر اینکه اینجانب مدتی است در عرصه نمایندگی توزیع فعال نیستم با این حال امروز کسب اطلاع کردم که آمار مورد اشاره شما در شهرستان کاشان حدود ۲۵۰ نسخه بوده که برای یک فیلم خارجی بد نیست.
      در ضمن تازمانیکه ما به قانون کپی رایت ملحق نشده ایم مسئولیتی جهت پرداخت حق کپی رایت متوجه ما نیست.

  • جناب اقای عظیمی درسته که کشور ما هنوز به قانون کپی رایت ملحق نشده ولی عزیز دل برادر همین کارها رو می کنیم که اسممون بد در میره.نسخه پرده ای= با دزدی

  • جناب اقای عظیمی چه طوری سرقت هنری ربطی به کیفیت نداره.یادتون نیست چند سال پیش فیلم های ایرانی از روی پرده سینما به بازار راه پیدا می کرد

  • جناب عظیمی فیلم پرده ای عرض کردم = با دزدی.حالا اگه دوست دارید خو.دتون رو بزنید به خواب بگید نه فیلم خارجی فرق می کنه اون دیگه نظر شماست.اگه اینجوریه که شما می فرمائید پس بهتره تمامی موسسات همین شیوه قرن ۲۱ رو در پیش بگیرند.بگیم از الان هر کی که کیفیت خواست بره زبون اصلی یا از اینترنت دانلود کنه.من نمی دونم کجای دنیا فیلم پرده ای کیفیت داره که شما می فرمائید.خیلی جالبه اکثر دوستان این کار قرن ۲۱ رو گفتن اشتباهه بعد شما میگی نه بهتره.اخه باید کاری کنیم که وضعیت شبکه نمایش خانگی بهتر بشه نه بدتر. 

  • همین تن تن که قرن ۲۱ انداخته  به ملت بپرسید ببینید ایا راضی هستن.بنده خودم چندتا از مشتریام هر چی فحش بود نثار ما کردن.چرا ما همیشه باید تاوان کارای اشتباه موسسات رو بدیم.بار اول سینما ۲۴ اومد با پاندای کونگ فو کار این کار رو کرد کسی هم چیزی نگفت حالا باز اون کیفیتش یکم بهتر بود.حالا هم قرن ۲۱.فردا  موسسات دیگه

  • جناب عظیمی بهتر نیست از الان تمامی موسسات همین شیوه ای که شما می فرمائید همین کار رو انجام بدن.تا ببینیم چه طور پیش میره.گذشت اون زمان نسخه پرده ای.بعد از یک هفته که قرن ۲۱ تن تن رو داد بیرون الان کیفیت بلوری این فیلم اومد بیرون.فرقش تو ۱ هفته بود.شما معتقید که الان دیگه کسی سراغ نسخه با کیفیت نمیره نه؟قرن ۲۱ با این کارش خدمت بزرگی به غلام تکثیر ها و شبکه قاچاق کرد.الان همه به اینترنت دسترسی دارند و سریع نسخه با کیفیت فیلم ها رو دانلود می کنند.اگر بنا به حرف شما بود چه اصراری بود که موسسات از سی دی دل بکنن و به روی دی وی دی بیان.بهتر نبود که روی همون سی دی می موندند

    • نمی دانم چرا اینقدر انتقال منظورم به شما دشوار شده است. خدمت شما عرض کردم. در رابطه با فیلم های خارجی صحبت می کنیم. اگر از نظر شما انتشار فیلم پرده ای دزدی است باید در نظر داشته باشید فیلم های با کیفیتی هم که در شبکه ملاحظه می کنید اگر حق کپی رایتشان پرداخت نشده باشد باید آنها را هم دزدی به حساب آورید. چرا به آنها اعتراض نمی کنید؟
      نکته دوم اینکه نمی دانم آیا اصلا مطلب من را به دقت خوانده اید که به آن انتقاد می کنید؟ من گفتم شبکه بایستی در ارائه فیلم های روز پیشدستی کنید و یک راه هم نشان دادم. استفاده از نسخه هایی که در مناطقی جز آمریکا به بازار می آیند. چرا که در این مناطق چون امکان اکران گسترده فیلم وجود ندارد نسخه DVD زودتر به بازار عرضه می شود. من نگفتم موسسات هر فیلم بی کیفیتی که به دستشان رسید بیرون بدهند. در ضمن توجه داشته باشید عرضه سریع فیلم ها حتی با کیفیت خوب غالبا با خرید حق کپی رایت میسر نیست و اگر قرن۲۱ به قول شما و برخی دوستان نیاز بود یکی دو هفته دیگر نیز صبر کند تا به نسخه با کیفیتی از فیلم دسترسی یابد باز هم می بایست بدون کپی رایت آن را به بازار ارائه کند. امیدوارم متوجه تناقض در چیزهایی که می خواهید بشوید.
       

  • این مساله که رایت فیلم های خارجی پرداخت نمی شود باید به اقای فروتن مراجعه کنید چون بنده نمی دانم که کدام موسسه پول رایت را می دهد و کدام نمی دهد.یک بار هم این موضوع را به اقای فروتن گفتم و اعتراض هم کردم.مثلا تن تن جز کدام مناطق نیست؟
    شبکه اگر می خواهد پیش دستی کند نیازی نیست که فیلم ها را با کیفیت پرده ای به ملت بیاندازد زمانی که توزیع رسمی در بازار های جهانی اغاز می شود همان موقع توزیع کند و ارشاد هم این قدر اصلاحیه و گیر ندهد.

  • مدیریت قرن ۲۱ به دلیل اینکه عمدا یک محصول بیکیفیت بدون اطلاع رسانی در مورد توزیع نموده اید لطفا اقدام به جمع آوری فیلم نمایید و جایگزین آن مجددا با کیفیت خوب و بدون دریافت وجه نمایید در غیر اینصورت این حق برای  فروشگاههای عرضه این محصول و افرادی که نسخه های بیکیفیت را تهیه کردند وجود دارد که درزمان توزیع تن تن با کیفیت بهتر کپی آن را تهیه و در صورت عدم توزیع کیفیت بهتر تن تن سایر محصولات شما  را تا اطلاع ثانوی به صورت کپی تهیه  کنند  

    • پاسخ اشتباه را با اشتباه نمی دهند. در ضمن قرن۲۱ با ارائه برترین آثار سینمای جهان و موسسه پیشرو در عرصه ارائه DVD خدمات زیادی به شبکه کرده است.

    • خیر نه تنها اینجانب از کارکنان این موسسه نیستم بلکه در خصوص این فیلم حتی کلمه ای بین من و کارمندان این شرکت رد و بدل نشده است. در ضمن مطلب اینجانب به صراحت و روشنی اشتباه قرن۲۱ را تایید کرده است اما نمی توانم اقدامات درخور تحسین یک موسسه را به خاطر یک اشتباه کتمان نمایم.

  • اقای عظیمی حالا چون پیشرو بودن هر کار خلافی رو انجام دادن اشکال نداره و هر کاری هم که دلشون خواست باید انجام بدن

  • اگر کار ایشان خلاف نبوده پس کار کی خلاف بوده.از لحاظ قانونی هم گفتم اگر کسانی تصمیم به شکایت از این موسسه بگیرند مطمئنا قابل پیگیری هست

    • جناب محمد عزیز
      امیدوارم طولانی شدن بحث ما موجب آزردگی خاطر جناب فروتن و خوانندگان محترم این سایت نشود. جهت روشن شدن مراد ما از واژه هایی که به کار می بریم با رجوع به لغتنامه دهخدا معانی زیر را ستخراج و به نظر شما می رسانم:
      ۱-خلاف کاری:عمل گناهکار. عمل خاطی . عمل خلافکار
      ۲-اشتباه کاردن:سهو کردن . خطاکردن
      تصور من این است که کار موسسه قرن۲۱ از روی عمد نبوده بلکه تصور می کردند با ارائه زودتر این فیلم می توانند رضایت مخاطبین را فراهم و از اثر شبکه غیر مجاز بکاهند که البته به اذعان خودشان که عذرخواهی کردند و همچنین نوشته و نظرات دوستان و مطلب بنده کار ایشان صحیح نبوده است. منتها خلاف کاری امری است که تعمدا انجام می شود و شامل بحث ما نیست و بعید می دانم در این روزگار که از شکایت از متخلفین در تکثیر فیلم ها به سختی به نتیجه می رسد تصور شکایت از قرن۲۱ به خاطر اثری که با مجوز انتشار داده است امری بیهوده می باشد.

  • جناب اقای عظیمی.اگر کار قرن ۲۱ از روی عمد نبوده پس از روی چی بوده.اگر از روی عمد نبوده باید روی جلد فیلم درج میشد با کیفیت پرده ای.
    چرا هنگام توزیع محصول این مسئله عنوان نشد و بر روی محصول این توضیح داده نشد که این عمل مصداق بارز تدلیس و فریبکاری می باشد چرا که مصرف کننده به امید تهیه کالای باکیفیت و اصل دیگر سراغ محصولات کپی و غیرقانونی نرفته و حاضر شده با صرف هزینه بیشتر نسخه با کیفیت را خریداری کند در حالیکه حقیقت چیز دیگری است.
    جناب اقای عظیمی به این عمل چه می گویند.در مورد اینکه شما فرمودید قرن ۲۱ عذر خواهی کرده کی عذر خواهی کرد که ما نفهمیدیم.اقای جعفری اومدن عذر خواهی کردن یا تو سایت قرن ۲۱ عذر خواهی شد از مخاطبان

  • اقا جان اموات بیخیال شین.اقا محمد اقای عظیمی من معذرت می خوام.جناب فروتن شما پادرمیانی کنید تا دوستان بیخیال بشند

  • خیلی وقته که نسخه خوب تن تن اومده ولی از قرن۲۱ خبری نیست. ای کاش اون عجله ای که اونجا داشتند اینجا هم نشون می دادند

  • خب بالاخره تن تن با کیفیت مطلوب دوستداران این مجموعه در دسترس مخاطبین قرار گرفت و مرهمی بر دل این دوستداران نهاد. امیدوارم پس از مشاهده این فیلم رضایت افراد گله مند فراهم  گردد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید